Chuig an bpríomhábhar
Fóram an Tionscnamh Eorpach ó na Saoránaigh

Comórtas ‘ImagineEU’ do Mheánscoileanna

Arna nuashonrú an: 27 May 2024

I gcomórtas físeán ImagineEU, iarradh ar Eorpaigh óga a bhfuil i gceist leis an daonlathas rannpháirtíochta a chleachtadh. Iarradh ar dhéagóirí sa dá bhliain dheireanacha dá n-oideachas meánscoile, ó gach cearn den Aontas, smaoineamh ar smaointe nithiúla a d’fhéadfadh dul chun tairbhe do shaoránaigh ar fud an Aontais, agus a bhféadfaí gníomhú orthu ar leibhéal an Aontais, rud a bheadh ar aon dul le coincheap an Tionscnaimh Eorpaigh ó na Saoránaigh (TES). 

Chuir mic léinn agus múinteoirí ó gach cearn den Aontas an-suim sa chomórtas: san iomlán, cuireadh níos mó ná 400 físeán isteach, ina léirítear na dúshláin atá roimh dhaoine óga nó a bpobail sa lá atá inniu ann. Tháinig na trí fhoireann bhuaiteacha, a bhuaigh turas staidéir chun na Bruiséile, ón Iodáil, ón bhFrainc agus ón Rómáin.

An comórtas

An 16 Deireadh Fómhair 2023, sheol an Coimisiún Eorpach comórtas físeán chun feasacht ar an Tionscnamh Eorpach ó na Saoránaigh a mhúscailt i measc Eorpaigh óga agus chun comhlánú a dhéanamh ar eisiúint na sraithe straitéisí do scoileanna darb ainm ‘An difear a dhéanann Daonlathas an Aontais - Cloisimis uait leis an Tionscnamh Eorpach ó na Saoránaigh’.

Bhí an comórtas dírithe ar dhaltaí sa dá bhliain dheireanacha dá n-oideachas meánscoile, ó gach cearn den Aontas. Faoin mana ‘ImagineEU’, chruthaigh siad agus chuir siad isteach físeáin ghearra inar chuir siad a gcuid smaointe i láthair maidir le hathrú ar an leibhéal Eorpach. Deis uathúil a bhí ann do dhéagóirí a gcuid smaointe a chur ar taispeáint, smaointe a d’fhéadfadh a bheith mar fhócas ag tionscnamh Eorpach ó na saoránaigh lá éigin. Bhí na múinteoirí chomh díograiseach céanna: 

'Thug an comórtas seo deis do dhaoine óga na scoile fadhbanna ár bpobail a aithint, a anailísiú agus a réiteach. Taithí den scoth a bhí ann agus go raibh maith agat as sin a roinnt linn! Ádh mór oraibh sa todhchaí! Comhghairdeas!'

'Tugann na comórtais seo deis do dhaltaí cur lena dtuiscint ar chúrsaí mar shaoránaigh Eorpacha. Chuir an tionscnamh seo, trína chinntiú go n-oibríonn na scoláirí ar ábhar difriúil, chuir sé feabhas ar a gcumas, agus leathnaigh sé a tacar scileanna.

'Bhí an-tábhacht ag baint leis an tionscnamh seo do mo chuid daltaí mar go bhfeicfidís go bhféadfaidís tograí a chur faoi bhráid institiúidí an Aontais Eorpaigh. Thuig siad go raibh go leor gnéithe ann a d'fhéadfaí a athrú san AE chun saol daoine laistigh d'inniúlachtaí an AE a fheabhsú.

I ngrúpaí de suas le seachtar daltaí ón scoil chéanna, chuir daltaí a gcuid smaointe cruthaitheacha i láthair i bhfíseán gearr, agus iad ag obair faoi mhaoirseacht múinteora amháin nó beirt mhúinteoirí. Fuarthas níos mó ná 400 físeán, inar léiríodh smaointe iontacha le haghaidh gníomhaíochta, lena n-áirítear an comhshaol a chosaint, imircigh a lánpháirtiú, dul i ngleic le dúshláin na hintleachta saorga, agus córais oideachais a chur in oiriúint do dhúshláin ár ndomhan. Foilsíodh na 388 bhfíseán a chomhlíon rialacha an chomórtais ar leathanach gréasáin an chomórtais, rud a thugann deis don phobal meastóireacht a dhéanamh orthu ar feadh míosa go leith.

Tugadh cuireadh do rannpháirtithe a bhfeachtais fógraíochta féin a dhéanamh dá bhfíseáin, ag spreagadh cairde agus teaghlaigh chun tacú lena gcuid smaointe agus vóta a chaitheamh dóibh. Measadh go raibh an vótáil phoiblí inchomparáide leis an tréimhse bailithe sínithe nach mór do thionscnamh Eorpach ó na saoránaigh dul tríd sula mbeidh sé incháilithe lena chur faoi bhráid an Choimisiúin chun freagra a fháil.

Tar éis an chéad bhabhta vótála poiblí seo, a shocraigh na 50 físeán is fearr, rinne giúiré meastóireacht bhreise ar na físeáin agus ar deireadh roghnaigh siad na trí fhoireann bhuaiteacha. Ar an ngiúiré bhí ionadaithe ó phobal an Tionscnaimh Eorpaigh ó na Saoránaigh ó institiúidí an Aontais, ó údaráis náisiúnta, agus ó eagraíochtaí na sochaí sibhialta, chomh maith le hoiliúnaithe óga ón gCoimisiún Eorpach. 

Is iad na tíortha a chuir isteach an líon is mó iontrálacha ná an Ghréig (74), an Spáinn (70), agus an Phortaingéil (56). Ba mhó an spéis a bhí ag daltaí smaointe a chur ar fáil ar ábhair amhail an t-oideachas, an oiliúint agus an óige; an comhshaol; agus cearta an duine agus an daonlathas. 

ImagineEU study trip: Souvenir video for winning students 

Na 3 fhoireann bhuaiteacha

An 21 Márta 2024, tugadh onóir do bhuaiteoirí chomórtas ‘ImagineEU’ le linn searmanas bronnta i gceanncheathrú an Choimisiúin Eorpaigh sa Bhruiséil. Ghlac na trí fhoireann bhuaiteacha ón bhFrainc, ón Iodáil agus ón Rómáin, in éineacht lena múinteoirí, páirt i gcuairt staidéir trí lá ar na hinstitiúidí Eorpacha agus níos faide i gcéin. Féach ar na físeáin bhuaiteacha thíos. 

Na greillí scagthadramhaíola: smaoineamh measartha do dhomhan atá saor ó thruailliú (Lycée Paul Langevin ó La Seyne Sur Mer, an Fhrainc)

Taispeánann an físeán an gá atá le huisce a shábháil, go príomha trí bheochan lámhdhéanta.

Imagine EU 2023 : Grille Anti Déchets, une petite idée pour un monde dépollué

 

An Banc Ceannais Eorpach Fuinnimh - E.C.E.B. (Liceo Galileo Galilei, ó Legnano, an Iodáil)

Mhol an fhoireann Banc Ceannais Eorpach Fuinnimh (E.C.E.B) a chruthú chun soláthar a dhéanamh do thíortha AE, chun foinsí fuinnimh a éagsúlú, sreabhadh leanúnach fuinnimh a chinntiú, agus tionchar géarchéimeanna a laghdú.

The European Central Energy Bank (E.C.E.B.) - Liceo Galileo Galilei, Legnano, Italy

 

Ardán club díospóireachta rEUniON (Liceul Teoretic International de Informatica Bucuresti, an Rómáin)

Cuirtear i láthair san fhíseán ‘rEUniON’ – timpeallacht struchtúrtha le haghaidh plé eolasach faoin Aontas, lena gcothaítear tuiscint níos doimhne ar a bheartais, a dhúshláin agus a thionchar – agus é mar aidhm aige clubanna díospóireachta rEUniON a thabhairt isteach in ardscoileanna ar fud an Aontais.

rEUniON Debate Club Platform - Imagine EU

 

Na trí fhoireann bhuaiteacha le linn an tsearmanais bhronnta sa Bhruiséil

The three winning teams of students with their teachers during the award ceremony in Brussels

Le linn an turais, bhí deis ag na foirne tuilleadh a fhoghlaim faoi fheidhmiú an Aontais agus faoi ról institiúidí éagsúla an Aontais. Chomh maith leis an gCoimisiún, thug siad cuairt ar Pharlaimint na hEorpa agus ar an bParlaimint, agus ar Áras Stair na hEorpa. Chuir an turas taithí chultúrtha ar fáil freisin, lena n-áirítear ceardlann seacláide a dhéanamh agus iniúchadh a dhéanamh ar an mBruiséil faoi ghnáthaimsir na Beilge. Thóg na foirne an t-am chun a dtaithí phearsanta a bhailiú agus a roinnt, a ndearcthaí faoin Eoraip a phlé agus smaointe a thobsmaointeoireacht maidir le conas a d’fhéadfaidís a bheith níos rannpháirtí.

 

Cad é an tSraith Straitéisí do Scoileanna dar teideal ‘An difear a dhéanann Daonlathas an Aontais’?

Is sraith straitéisí idirghníomhach é sraith straitéisí TES do scoileanna a ceapadh chun an t-eolas agus na scileanna a thabhairt do dhaltaí meánscoile a chuirfidh ar a gcumas a bheith ina saoránaigh ghníomhacha rannpháirteacha den Aontas. Thar cheithre mhodúl, agus fócas éagsúil ag gach ceann acu, tá foghlaimeoirí ag aistriú ó fhaisnéis ghinearálta faoin Aontas go faisnéis agus gníomhaíochtaí níos sonraí a bhaineann leis an Tionscnamh Eorpach ó na Saoránaigh. Is éard atá sa chúrsa leabhar oibre do mhic léinn le húsáid sa cheacht agus le haghaidh obair bhaile; treoirleabhar múinteora ina bhfuil pleananna ceachta, eochracha freagartha, agus tuilleadh eolais; bileoga eolais; ábhar físe agus cuir i láthair PowerPoint; agus tástáil scoir. Tá an fhoireann uirlisí ar fáil i ngach ceann de theangacha oifigiúla an Aontais.

‘D’iarr mé ar mo dhaltaí a dtuairim a thabhairt ar na hábhair agus caithfidh mé a rá gur thaitin siad go mór leo. Ní raibh a fhios acu go leor faoi Thionscnamh Saoránach na hEorpa, agus fuair siad na hábhair suimiúil. Bhain siad taitneamh as an gcur chuige a roghnaíodh chun gach rud a chur i láthair agus obair a dhéanamh ar an bhfaisnéis, agus thaitin na físeáin go háirithe leo, fuair siad iad gearr agus soiléir, rud a raibh meas acu air.’

- Múinteoir meánscoile ón Spáinn a rinne píolótú ar an tsraith straitéisí 

EU Democracy In Action - Have Your Say with European Citizens' Initiative

An féidir leat smaoineamh ar smaoineamh nithiúil chun áit chónaithe níos fearr fós a dhéanamh den Aontas Eorpach? 

Cén smaoineamh a bheadh agat? Cén réimse inniúlachta CE a bhfuil suim agat ann?

 

 

Faisnéis Bhreise: 

Faigh amach faoi na tionscnaimh atá ag bailiú sínithe anois!

An Tionscnamh Eorpach ó na Saoránaigh Céim ar Chéim

An Tionscnamh Eorpach ó na Saoránaigh: Do cheart mar Shaoránach AE

Taifeadadh an tseimineáir ghréasáin ina dtugtar isteach an tsraith uirlisí

Príomhfhigiúirí  an Tionscnaimh Eorpaigh ó na Saoránaigh

Teagmháil a dhéanamh le hAmbasadóirí an Tionscnaimh Eorpaigh ó na Saoránaigh

 

Rannchuiditheoirí

Konstantina Mintzoli

Is Straitéisí Sinsearach Cumarsáide (gnóthaí an Aontais) é Konstantina atá ag obair ar fheachtas cumarsáide an Tionscnaimh Eorpaigh ó na Saoránaigh (2022-2024). Tá máistreacht ag Konstantina san imirce idirnáisiúnta agus máistreacht aige sa straitéis pholaitiúil agus sa chumarsáid. Ó 2016 i leith, bhí róil éagsúla aici i réimse na cumarsáide i ngníomhaireachtaí na Náisiún Aontaithe agus an Aontais Eorpaigh. 

Fág do thuairim

Le go mbeidh tú in ann nótaí tráchta a fhágáil, ní mór duit fíordheimhniúclárú.