Videokonkursā “ImagineEU” Eiropas jaunieši tika aicināti praktizēt to, ko nozīmē līdzdalības demokrātija. Pusaudži pēdējos divos vidējās izglītības gados no visas ES tika aicināti domāt par konkrētām idejām, kas varētu dot labumu iedzīvotājiem visā Savienībā un ko varētu īstenot ES līmenī, atspoguļojot Eiropas pilsoņu iniciatīvas (EPI) koncepciju.
Konkursu ļoti interesēja skolēni un skolotāji no visas ES: kopumā tika iesniegti vairāk nekā 400 video, kuros atspoguļotas problēmas, ar kurām mūsdienās saskaras jaunieši vai viņu kopienas. Trīs uzvarējušās komandas, kas uzvarēja mācību braucienā uz Briseli, nāca no Itālijas, Francijas un Rumānijas.
Konkurss
Eiropas Komisija 2023. gada 16. oktobrī izsludināja videokonkursu, lai palielinātu Eiropas jauniešu informētību par EPI un papildinātu rīkkopas “ES demokrātija darbībā — izsakiet viedokli ar Eiropas pilsoņu iniciatīvu (EPI)”izdošanu skolām.
Konkursā piedalījās skolēni no visas ES, kuri pēdējo divu gadu laikā ieguvuši vidējo izglītību. Ar devīzi “ImagineEU” viņi izveidoja un iesniedza īsus videomateriālus, kuros iepazīstināja ar savām idejām par pārmaiņām Eiropas līmenī. Pusaudžiem tā bija unikāla iespēja iepazīstināt ar savām idejām, kas kādreiz varētu kļūt par Eiropas pilsoņu iniciatīvas fokusu. Skolotāji bija vienlīdz entuziastiski:
"Šis konkurss deva mūsu skolas jauniešiem iespēju identificēt, analizēt un rast risinājumus mūsu kopienas problēmām. Tā bija iespēja un pieredze, par kuru mēs jums pateicamies! Veiksmi nākotnē! Apsveicam!
Šāda veida konkursi ļauj studentiem paplašināt savu redzesloku kā Eiropas pilsoņiem. Šī iniciatīva, liekot skolēniem strādāt pie cita temata, uzlaboja viņu spējas un paplašināja viņu prasmju kopumu.
"Šī iniciatīva bija ļoti nozīmīga maniem skolēniem, jo viņi varēja redzēt, ka viņi var iesniegt priekšlikumus ES iestādēm. Viņi saprata, ka ES varētu mainīt daudzus aspektus, lai uzlabotu cilvēku dzīvi ES kompetences ietvaros.
Grupās līdz septiņiem skolēniem no vienas skolas skolēni prezentēja savas radošās idejas īsā video, strādājot viena vai divu skolotāju uzraudzībā. Tika saņemti vairāk nekā 400 video, kuros tika demonstrētas ievērojamas idejas rīcībai, kas ietvēra vides aizsardzību, migrantu integrēšanu, mākslīgā intelekta problēmu risināšanu un izglītības sistēmu pielāgošanu mūsu pasaules problēmām. Konkursam atbilstošie 388 videomateriāli tika publicēti konkursa mājaslapā, dodot sabiedrībai iespēju tos izvērtēt pusotru mēnesi.
Dalībnieki tika aicināti rīkot savas reklāmas kampaņas saviem videomateriāliem, mudinot draugus un ģimeni atbalstīt savas idejas un balsot par tām. Publiskais balsojums tika uzskatīts par salīdzināmu ar parakstu vākšanas periodu, kas Eiropas pilsoņu iniciatīvai ir jāpaiet, pirms tā ir tiesīga iesniegt Komisijai atbildi.
Pēc šīs sākotnējās publiskās balsošanas kārtas, kurā tika noteikti 50 labākie videoklipi, žūrija turpināja novērtēt videoklipus un visbeidzot izvēlējās trīs uzvarētājas komandas. Žūrijas sastāvā bija EPI kopienas pārstāvji no ES iestādēm, valstu iestādēm un pilsoniskās sabiedrības organizācijām, kā arī gados jauni stažieri no Eiropas Komisijas.
Visvairāk pieteikumu iesniedza Grieķija (74), Spānija (70) un Portugāle (56). Studenti bija visvairāk ieinteresēti sniegt idejas par tādām tēmām kā izglītība, apmācība un jaunatne; vide; cilvēktiesības un demokrātija.
3 uzvarējušās komandas
2024. gada 21. martā balvas pasniegšanas ceremonijā Eiropas Komisijas galvenajā mītnē Briselē tika godināti konkursa “ImagineEU” uzvarētāji. Trīs uzvarējušās komandas no Francijas, Itālijas un Rumānijas kopā ar saviem skolotājiem piedalījās trīs dienu ilgā izpētes vizītē Eiropas iestādēs un ārpus tām. Skatīties uzvarētāju video zemāk.
Atkritumu filtrēšanas režģi: pieticīga ideja par pasauli bez piesārņojuma (Lycée Paul Langevin no La Seyne Sur Mer, Francija)
Video demonstrē nepieciešamību taupīt ūdeni, galvenokārt izmantojot ar rokām darinātu animāciju.
Eiropas Centrālā enerģētikas banka - E.C.E.B. (Liceo Galileo Galilei, no Legnano, Itālija)
Grupa ierosināja izveidot Eiropas Centrālo enerģētikas banku (E.C.E.B), lai apgādātu ES valstis, dažādotu enerģijas avotus, nodrošinātu pastāvīgu enerģijas plūsmu un samazinātu krīžu ietekmi.
REUniON debašu kluba platforma (Liceul Teoretic International de Informatica Bucuresti, Rumānija)
Videomateriālā ir parādīts “rEUniON” — strukturēta vide uz informāciju balstītām diskusijām par ES, veicinot dziļāku izpratni par tās politiku, problēmām un ietekmi — ar mērķi ieviest “rEUniON” debašu klubus vidusskolās visā ES.
Trīs uzvarētāju komandas apbalvošanas ceremonijā Briselē
Brauciena laikā komandām bija iespēja uzzināt vairāk par ES darbību un dažādu ES iestāžu lomu. Papildus Komisijai viņi apmeklēja Eiropas Parlamentu un Parlamentarium, kā arī Eiropas vēstures namu. Ceļojums arī piedāvāja kultūras pieredzi, tostarp šokolādes darbnīcu un Briseles izpēti tipiskos Beļģijas laika apstākļos. Komandas veltīja laiku, lai apkopotu un dalītos savā personīgajā pieredzē, apspriestu savu skatījumu uz Eiropu un ideju ģenerēšanai par to, kā tās varētu vairāk iesaistīties.
Kas ir rīkkopa “ES demokrātija darbībā” skolām?
EPI rīkkopa skolām ir interaktīvs rīkkopa, kas izstrādāta, lai vidusskolēniem sniegtu zināšanas un prasmes, kas viņiem ļaus kļūt par aktīviem un iesaistītiem ES pilsoņiem. Vairāk nekā četros moduļos, no kuriem katram ir atšķirīgs fokuss, izglītojamie pāriet no vispārīgas informācijas par ES uz konkrētāku informāciju un darbībām, kas saistītas ar EPI. Kurss sastāv no studenta darba grāmatas izmantošanai nodarbībā un mājasdarbos; skolotāja ceļvedis ar nodarbību plāniem, atbilžu atslēgām un papildu informāciju; faktu lapas; videomateriāli un PowerPoint prezentācijas; un izejas testu. Rīkkopa ir pieejama visās oficiālajās ES valodās.
“Es jautāju saviem skolēniem viņu viedokli par materiāliem, un man jāsaka, ka viņiem tie ļoti patika. Viņi daudz nezināja par Eiropas pilsoņu iniciatīvu, un materiāli viņiem šķita interesanti. Viņiem patika pieeja, kas tika izvēlēta, lai iepazīstinātu ar visu un strādātu pie informācijas, un viņiem īpaši patika video, viņi tos atrada īsus un skaidrus, ko viņi novērtēja.”
- Vidusskolas skolotājs no Spānijas, kurš izmēģināja rīkkopu
Vai varat iedomāties konkrētu ideju, kā padarīt ES par vēl labāku vietu, kur dzīvot?
Kāda būtu jūsu ideja? Kurā EK kompetences jomā jūs interesē?
Papildu informācija:
Atklājiet iniciatīvas, kas tagad vāc parakstus!
Eiropas pilsoņu iniciatīva “Soli pa solim”
Eiropas pilsoņu iniciatīva: Jūsu kā ES pilsoņa tiesības
Tīmekļsemināra, kurā iepazīstina ar rīkkopu, ieraksts
Eiropas pilsoņu iniciatīva galvenajos skaitļos
Sadarboties ar Eiropas pilsoņu iniciatīvas vēstniekiem
Autori
Konstantina MintzoliKonstantina ir vecākā komunikācijas stratēģe (ES lietas), kas strādā pie Eiropas pilsoņu iniciatīvas komunikācijas kampaņas (2022–2024). Konstantīnai ir maģistra grāds starptautiskajā migrācijā un maģistra grāds politiskajā stratēģijā un komunikācijā. Kopš 2016. gada viņa pilda dažādus ar komunikāciju saistītus pienākumus ANO un ES aģentūrās.
- Categories
- Pasākumi un izpratnes veidošana
Ierakstīt komentāru
Lai varētu pievienot komentārus, jums ir jāautentificējas vai jāreģistrējas.