Põhisisu juurde
Euroopa kodanikualgatuse foorum

Võistlus „ImagineEU“ keskkoolidele

Uuendatud: 27/05/2024

ImagineEU videokonkursil kutsuti noori eurooplasi üles harjutama, mida tähendab osalusdemokraatia. Viimase kahe aasta jooksul keskhariduse omandanud noori kogu EList kutsuti üles mõtlema konkreetsetele ideedele, mis võiksid tuua kasu kodanikele kogu liidus ja mida saaks ellu viia ELi tasandil, kajastades Euroopa kodanikualgatuse kontseptsiooni. 

Konkurss äratas suurt huvi õpilastes ja õpetajates üle kogu ELi: Kokku esitati üle 400 video, milles kujutati probleeme, millega noored või nende kogukonnad tänapäeval silmitsi seisavad. Kolm võitjameeskonda, kes võitsid õppereisi Brüsselisse, tulid Itaaliast, Prantsusmaalt ja Rumeeniast.

Konkurss

16. oktoobril 2023 käivitas Euroopa Komisjon videokonkursi, et suurendada noorte eurooplaste teadlikkust Euroopa kodanikualgatusest ja täiendada koolidele mõeldud töövahendi „Demokraatia toimimine ELis – avalda arvamust Euroopa kodanikualgatuse kaudu“avaldamist.

Konkurss oli suunatud kahe viimase keskhariduse aasta õpilastele kogu EList. Moto „ImagineEU“ all koostasid ja esitasid nad lühivideoid, milles tutvustasid oma ideid muutusteks Euroopa tasandil. See oli teismelistele ainulaadne võimalus tutvustada oma ideid, mis võivad ühel päeval saada Euroopa kodanikualgatuse keskmesse. Õpetajad olid sama entusiastlikud: 

See võistlus andis meie kooli noortele võimaluse tuvastada, analüüsida ja leida lahendusi meie kogukonna probleemidele. See oli võimalus ja kogemus, mille eest me täname teid! Edu tulevikus! Palju õnne!

Sellised võistlused võimaldavad õpilastel avardada oma silmaringi Euroopa kodanikena. See algatus, pannes õpilased töötama teisel teemal, parandas nende võimeid ja laiendas nende oskuste kogumit.

„See algatus oli minu õpilaste jaoks väga tähendusrikas, sest nad nägid, et saavad teha ettepanekuid ELi institutsioonidele. Nad mõistsid, et ELis on palju aspekte, mida saaks muuta, et parandada inimeste elu ELi pädevuse piires.

Ühe kooli kuni seitsmest õpilasest koosnevates rühmades esitlesid õpilased oma loomingulisi ideid lühikese videona, töötades ühe või kahe õpetaja järelevalve all. Laekus üle 400 video, milles tutvustati märkimisväärseid tegevusideid, mis hõlmasid keskkonnakaitset, rändajate integreerimist, tehisintellektiga seotud probleemide lahendamist ja haridussüsteemide kohandamist meie maailma väljakutsetega. Konkursi veebilehel avaldati 388 võistlusreeglitele vastavat videot, mis andsid avalikkusele võimaluse neid poolteist kuud hinnata.

Osalejaid kutsuti üles korraldama oma videote reklaamikampaaniaid, julgustades sõpru ja perekonda oma ideid toetama ja nende poolt hääletama. Avalikku hääletamist peeti võrreldavaks allkirjade kogumise perioodiga, mille Euroopa kodanikualgatus peab läbima, enne kui selle saab esitada komisjonile vastuse saamiseks.

Pärast esimest avalikku hääletusvooru, mille käigus selgitati välja 50 parimat videot, hindas žürii videoid ja valis lõpuks välja kolm võidumeeskonda. Žüriisse kuulusid Euroopa kodanikualgatuse kogukonna esindajad ELi institutsioonidest, riiklikest ametiasutustest ja kodanikuühiskonna organisatsioonidest ning noored praktikandid Euroopa Komisjonist. 

Kõige rohkem taotlusi esitasid Kreeka (74), Hispaania (70) ja Portugal (56). Õpilased olid kõige rohkem huvitatud ideede esitamisest sellistel teemadel nagu haridus, koolitus ja noored; keskkond; ning inimõigused ja demokraatia. 

ImagineEU study trip: Souvenir video for winning students 

3 Võitnud võistkonnad

21. märtsil 2024 autasustati Euroopa Komisjoni peakorteris Brüsselis toimunud auhinnatseremoonial konkursi „ImagineEU“ võitjaid. Kolm võitjameeskonda Prantsusmaalt, Itaaliast ja Rumeeniast osalesid koos oma õpetajatega kolmepäevasel õppekülastusel Euroopa institutsioonidesse ja mujale. Vaata võiduvideoid allpool. 

Jäätmefiltreerimisvõrgud:  tagasihoidlik idee saastevabast maailmast (Lycée Paul Langevin La Seyne Sur Merist Prantsusmaalt)

Video näitab vajadust säästa vett, peamiselt käsitsi valmistatud animatsiooni abil.

Imagine EU 2023 : Grille Anti Déchets, une petite idée pour un monde dépollué

 

Euroopa Keskpank - E.C.E.B. (Liceo Galileo Galilei, Legnano, Itaalia)

Töörühm tegi ettepaneku luua Euroopa Keskpank (E.C.E.B) ELi riikide varustamiseks, et mitmekesistada energiaallikaid, tagada pidev energiavoog ja vähendada kriiside mõju.

The European Central Energy Bank (E.C.E.B.) - Liceo Galileo Galilei, Legnano, Italy

 

Aruteluklubi rEUniON platvorm (Liceul Teoretic International de Informatica Bucuresti, Rumeenia)

Videos tutvustatakse ELi käsitlevat struktureeritud arutelukeskkonda rEUniON, mis aitab paremini mõista ELi poliitikat, probleeme ja mõju ning mille eesmärk on luua kogu ELi keskkoolides rEUniONi väitlusklubid.

rEUniON Debate Club Platform - Imagine EU

 

Kolm võidumeeskonda auhinnatseremoonial Brüsselis

The three winning teams of students with their teachers during the award ceremony in Brussels

Reisi ajal oli meeskondadel võimalus saada rohkem teavet ELi toimimise ja erinevate ELi institutsioonide rolli kohta. Lisaks komisjonile külastasid nad Euroopa Parlamenti ja Parlamentariumi ning Euroopa Ajaloo Maja. Reis pakkus ka kultuurielamusi, sealhulgas šokolaaditöökojas käimist ja Brüsseliga tutvumist tüüpilise Belgia ilmaga. Meeskonnad võtsid aega, et koguda ja jagada oma isiklikke kogemusi, arutada oma vaatenurki Euroopale ja korraldada ajurünnakuid selle kohta, kuidas nad saaksid rohkem osaleda.

 

Mis on koolidele mõeldud töövahend „Demokraatia toimimine ELis“?

Euroopa kodanikualgatuse koolidele mõeldud töövahend on interaktiivne töövahend, mille eesmärk on anda keskkooliõpilastele teadmised ja oskused, mis võimaldavad neil saada aktiivseteks ja kaasatud ELi kodanikeks. Üle nelja mooduli, millest igaühel on erinev fookus, liiguvad õppijad ELi käsitlevalt üldteabelt konkreetsemale teabele ja tegevustele, mis on seotud Euroopa kodanikualgatusega. Kursus koosneb õpilase töövihikust tunnis kasutamiseks ja kodutöödeks; õpetaja juhend koos tunnikavade, vastusevõtmete ja lisateabega; teabelehed; videomaterjal ja PowerPointi esitlused; Väljumiskatse. Töövahend on kättesaadav kõigis ELi ametlikes keeltes.

„Olen küsinud oma õpilaste arvamust materjalide kohta ja pean ütlema, et need on neile väga meeldinud. Nad ei teadnud Euroopa kodanikualgatusest palju ja leidsid, et materjalid on huvitavad. Neile meeldis valitud lähenemisviis, mille kohaselt esitleti kõike ja töötati teabe kallal, ning eriti meeldisid neile videod, mis olid lühikesed ja selged, mida nad hindasid.“

- Hispaania keskkooliõpetaja, kes seda töövahendit katsetas 

EU Democracy In Action - Have Your Say with European Citizens' Initiative

Kas teil on mõni konkreetne idee, kuidas muuta EL veelgi paremaks elukohaks? 

Milline oleks sinu idee? Millisest Euroopa Komisjoni pädevusvaldkonnast olete huvitatud?

 

 

Täiendav teave: 

Tutvuge algatustega, mis praegu allkirju koguvad!

Euroopa kodanikualgatus „Samm-sammult“

Euroopa kodanikualgatus: Teie õigus ELi kodanikuna

Töövahendit tutvustava veebiseminari salvestamine

Euroopa kodanikualgatuse arvandmed

Suhtlemine Euroopa kodanikualgatuse saadikutega

 

Autorid

Konstantina Mintzoli

Konstantina on vanemkommunikatsioonistrateegia (ELi asjad), kes tegeleb Euroopa kodanikualgatuse teavituskampaaniaga (2022–2024). Konstantinal on magistrikraad rahvusvahelises rändes ning magistrikraad poliitilises strateegias ja teabevahetuses. Alates 2016. aastast on ta täitnud erinevaid teabevahetusega seotud rolle ÜRO ja ELi asutustes. 

Kommenteerige

Kommentaaride esitamiseks peate end autentima või registreerima.
Vastutuse välistamine: Euroopa kodanikualgatuse foorumil avaldatud arvamused kajastavad üksnes nende autorite seisukohta. Neid ei saa mingil juhul pidada Euroopa Komisjoni ega Euroopa Liidu seisukoha väljenduseks.