Avertizorii au cunoștințe directe despre corupție, încălcări ale reglementărilor în materie de sănătate și siguranță, încălcări ale datelor etc. Protecția
eficientă a avertizorilor înseamnă mai puțină penalizare, mai puțină corupție și mai multă justiție. Prin Directiva (UE) 2019/1937,
statele membre au fost invitate să transpună dispozițiile directivei în legislația națională.
Multe state prevăd RELIEF INTERIM (măsuri provizorii/ordin de încetare a concedierii sau de sancționare a angajaților).
Articolul 20 din directivă prevede că statele membre trebuie să ofere asistență juridică cuprinzătoare avertizorilor de integritate.
Cu toate acestea, termenul pentru introducerea unei cereri de măsuri provizorii este de obicei extrem de scurt (21 de zile în Irlanda).
În condițiile în care accesul la asistența juridică civilă durează 3-4 luni înainte de aprobarea cererii pentru un angajat concediat, spun că statele membre ale UE nu oferă asistență juridică COMPRENSIVĂ prin reprezentare juridică, astfel încât să pună în aplicare asistența juridică COMPRENSIVĂ și EFICIENTĂ, statele membre nu reușesc, prin concepție, să protejeze drepturile WHISTLEBLOWERS.
Propun elaborarea unui REGULAMENT care să prevadă continuarea automată a angajării reclamanților care susțin că au fost concediați ca urmare a unei divulgări protejate (termenul utilizat în Irlanda pentru WHISTLEBLOWING), transferând efectiv sarcina probei de la angajat la angajator.
Fac această propunere ținând seama de faptul că angajatorii pot contesta decizia unei instanțe sau pot solicita anularea sau modificarea ordinului de menținere a locului de muncă.
Să facem corupția învechită!
Autor: George Breban
|
Actualizat la: 06 February 2025
|
Număr de vizualizări: 36
Scrieți un comentariu
Pentru a putea scrie comentarii, trebuie să vă autentificați sau să vă înregistrați.Comentarii