Sygnaliści mają wiedzę z pierwszej ręki na temat korupcji, naruszeń przepisów dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa, naruszeń danych itp. Skuteczna
ochrona sygnalistów oznacza MNIEJ penalizacji, MNIEJ KORUPCJI i WIĘCEJ SPRAWIEDLIWOŚCI. Dyrektywa (UE) 2019/1937 nakazała państwom
członkowskim transpozycję przepisów dyrektywy do prawa krajowego.
Wiele stanów przewiduje tymczasowe zwolnienie (zakaz sądowy / nakaz zaprzestania zwalniania lub karania pracowników).
Art. 20 dyrektywy stanowi, że państwa członkowskie muszą zapewnić sygnalistom kompleksową pomoc prawną.
Termin na złożenie wniosku o zastosowanie środka tymczasowego jest
jednak zazwyczaj bardzo krótki (21 dni w Irlandii).
W okolicznościach, w których dostęp do pomocy prawnej w sprawach cywilnych trwa 3-4 miesiące przed zatwierdzeniem wniosku o zwolnienie pracownika, twierdzę, że państwa członkowskie UE nie zapewniają KOMPLEKSOWEJ pomocy prawnej za pośrednictwem zastępstwa prawnego, aby nadać skuteczność KOMPLEKSOWEJ i SKUTECZNEJ pomocy prawnej, państwa członkowskie z założenia nie chronią praw WHISTLEBLOWERS. Proponuję
wprowadzenie ROZPORZĄDZENIA nakazującego automatyczną kontynuację zatrudnienia skarżących, którzy twierdzą, że zostali zwolnieni z powodu dokonania chronionego ujawnienia (termin używany w Irlandii dla WHISTLEBLOWING), skutecznie przenosząc ciężar dowodu z Pracownika na Pracodawcę.
Proponuję tę propozycję, mając na uwadze, że pracodawcy mogą odwołać się od decyzji sądu lub zażądać unieważnienia lub zmiany nakazu kontynuacji zatrudnienia.
Uczyńmy korupcję przestarzałą!
Opinie wyrażone na forum europejskiej inicjatywy obywatelskiej odzwierciedlają wyłącznie punkt widzenia ich autorów i w żaden sposób nie mogą być utożsamiane ze stanowiskiem Komisji Europejskiej ani Unii Europejskiej.

Napisz komentarz
Komentarze