Лицата, сигнализиращи за нередности, имат информация от първа ръка за корупция, нарушения на правилата за здраве и безопасност, нарушения на сигурността на данните и
т.н. ЕФЕКТИВната защита на лицата, сигнализиращи за нередности, означава по-малко наказание, по-малко корупция и повече правосъдие. С Директива (ЕС) 2019/1937 на
държавите членки беше възложено да транспонират разпоредбите на директивата в националното право.
Много държави предвиждат INTERIM RELIEF (заповед за преустановяване на нарушения/заповед за прекратяване на уволнението или наказването на служители).
В член 20 от директивата се предвижда, че държавите членки трябва да предоставят цялостна правна помощ на лицата, сигнализиращи за нередности.
Срокът за подаване на молба за постановяване на временни мерки
обаче обикновено е изключително кратък (21 дни в Ирландия).
При обстоятелства, при които достъпът до Гражданска правна помощ отнема 3—4 месеца преди да бъде одобрена молбата за уволнен служител, казвам, че държавите членки на ЕС, които не предоставят компрехентна правна помощ чрез процесуално представителство, за да приведат в действие компрехентната и ЕФЕКТИВНА правна помощ, държавите членки не успяват по своя дизайн да защитят правата на ПОДКРЕПИТЕ.
Предлагам да се изготви РЕГЛАМЕНТ, който да предвижда автоматично продължаване на трудовото правоотношение на ищците, които твърдят, че са били отхвърлени поради извършването на защитено разкриване (терминът, използван в Ирландия за WHISTLEBLOWING), като ефективно се прехвърля тежестта на доказване от служителя към работодателя.
Правя това предложение, като се има предвид, че работодателите могат да обжалват решението на съда или да поискат отмяна или изменение на заповедта за продължаване на трудовото правоотношение.
Нека направим корупцията отживелица!
Автор: George Breban
|
Актуализирано на: 06 February 2025
|
Брой прегледи: 40
Оставете коментар
За да можете да добавяте коментари, трябва да влезете в системата или да се регистрирате.Коментари