Mur għall-kontenut ewlieni
Forum tal-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej

L-involviment tal-Istudenti tal-Edukazzjoni Għolja mal-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej

Aġġornata fi: 12/11/2021

Studenti minn erba’ universitajiet tal-Unjoni Ewropea qed jaħdmu flimkien fuq IĊE possibbli b’enfasi fuq l-iżvilupp sostenibbli. Huma qed jikkooperaw fil-qafas ta’ proġett Erasmus + li għandu l-għan li jinvolvi lill-istudenti tal-edukazzjoni għolja b’mekkaniżmi parteċipattivi biex iħallu impatt fuq il-politika fl-Unjoni Ewropea u jipprovdulhom il-ħiliet u l-kompetenzi meħtieġa biex jippromwovu l-inizjattivi taċ-ċittadini tagħhom stess.

Hemm ħafna x’jiggwadanjaw minn dawn l-intrapriżi u l-inizjattiva taċ-ċittadini Ewropej “Fairosene” hija eżempju tajjeb ta’ kemm tista’ tkun intensa u wiesgħa inizjattiva mmexxija minn studenti involuti. Ejjew nittamaw aktar mill-ECI: minn proġett A għal Z.

p

Konxja bis-sħiħ minn din il-ħtieġa, l-Università ta’ Coimbra (il-Portugall), l-Università Georg-Awwissu ta’ Göttingen (il-Ġermanja), l-Università ta’ Alexandru Ioan Cuza ta’ Iareich (ir-Rumanija) u l-Università ta’ Vigo (Spanja) iddeċidew li jgħaqqdu l-isforzi u jipprovdu lil xi wħud mill-istudenti tagħha esperjenza akkademika unika li fiha huma mħeġġa joħolqu l-proposti ta’ inizjattiva taċ-ċittadini Ewropej tagħhom stess.

Il-professuri, it-tuturi u l-pari mhux biss jiksbu u jaqsmu l-għarfien dwar dan il-mekkaniżmu parteċipattiv innovattiv, iżda jsibu u jiddiskutu wkoll suġġetti ta’ tħassib komuni li jixtiequ li l-Unjoni Ewropea tiżviluppa.

S’issa, l-istudenti pparteċipaw f’sessjonijiet introduttorji dwar l-ECI, li saru online minħabba l-pandemija tal-COVID-19, u f’Kors Online tal-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej, imfassla b’mod speċjali għal studenti tal-edukazzjoni għolja mill-oqsma kollha.

pic3

Ir-riżultati ta’ dawn l-attivitajiet kienu assolutament impressjonanti. L-involviment tal-istudenti u l-interess tagħhom fl-affarijiet Ewropej s’issa kien enormi, b’aktar minn 60 parteċipant fis-Sessjonijiet Introduttorji dwar l-ECI u 50 li lestew l-ewwel edizzjoni tal-Kors online tal-ECI.

Barra minn hekk, l-aspettattivi għoljin tagħhom lejn il-proġett huma verament ta’ sfida għat-tim. Pereżempju, l-istudenti jixtiequ u jittamaw (1) li jitgħallmu aktar dwar l-Unjoni Ewropea u l-politiki tagħha; (2) li tinħoloq bidla u li wieħed jitgħallem kif ikun ċittadin attiv; (3) li jkunu jistgħu jaħdmu f’timijiet internazzjonali; (4) li jiltaqgħu ma’ nies bi sfondi, kulturi u valuri differenti; (5) tkompli wara l-pandemija tal-COVID-19 u tivvjaġġa lejn pajjiżi Ewropej oħra.

L-entużjażmu u l-ħiliet kollaborattivi tagħhom urew li huma biċċiet inestimabbli tal-frammentazzjoni kbira li hija l-Unjoni Ewropea u li l-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej hija tabilħaqq għodda siewja għall-promozzjoni ta’ ċittadinanza dejjem aktar attiva.

pic 1

Immaġni: It-tħassib ewlieni identifikat mill-parteċipanti tal-proġett “ECI A sa Z”

Issa li xi attivitajiet ewlenin ta’ bini ta’ tim u ta’ tagħlim bejn il-pari twettqu b’suċċess, tmien timijiet internazzjonali ta’ studenti (bi tmien studenti kull wieħed) qed iħejju għall-attività finali — il-Mudell tal-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej — li se ssir f’Göttingen f’Marzu 2021. It-timijiet se jiddefinixxu suġġett ta’ tħassib komuni — allinjat mal-isfidi tas-soċjetà tal-lum u l-Għanijiet ta’ Żvilupp Sostenibbli (SGDs) — li jista’ jkun il-bażi għal Inizjattivi taċ-Ċittadini Ewropej futuri u se jippreżentah pubblikament lil studenti oħra, akkademiċi, partijiet ikkonċernati u dawk li jfasslu l-politika fil-Mudell tal-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej.

Huwa interessanti li wieħed isemmi li, matul is-Sessjonijiet Introduttorji Online dwar l-ECI, l-istudenti identifikaw il- “persuni” bħala t-tħassib ewlieni tagħhom (l-għażliet li fadal kienu “pjaneta”, “prosperità”, “paċi” u “sħubija”), li huwa konformi mal-ħtieġa li tiġi approfondita politika Ewropea (u globali) ibbażata fuq iċ-ċittadini u li jsir użu aħjar (u aktar żvilupp) tal-istrumenti parteċipattivi eżistenti fl-Unjoni Ewropea.

pic 4

Fil-fatt, l-introduzzjoni ta’ elementi sinifikanti ta’ parteċipazzjoni pubblika fis-sistema se tiżgura li din tiftaħ għas-soċjetà (kemm iċ-ċittadini kif ukoll l-organizzazzjonijiet tas-soċjetà ċivili) u tagħmel l-azzjoni pubblika aktar rilevanti, demokratika u affidabbli.

Iżda l-verità hija li, minkejja l-fatt li l-Unjoni Ewropea tifhem li l-parteċipazzjoni taċ-ċittadini hija realtà tant meħtieġa u valur mhux negozjabbli u tistabbilixxi firxa wiesgħa ta’ strumenti ta’ parteċipazzjoni (petizzjonijiet, konsultazzjonijiet pubbliċi, djalogi taċ-ċittadini u l-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej), il-konsegwenzi ta’ dan l-approċċ għadhom fraġli.

Fl-Ewrobarometru dwar il-Ġejjieni tal-Ewropa li sar disponibbli reċentement, il-maġġoranza l-kbira tal-Ewropej (92 %) fl-Istati Membri kollha jitolbu li l-ilħna taċ-ċittadini “jitqiesu aktar fid-deċiżjonijiet relatati mal-futur tal-Ewropa”.

Dan is-sentiment ġeneralizzat akkumpanja lill-Unjoni Ewropea sa mill-bidu tagħha. U minkejja l-fatt li l-Unjoni Ewropea toffri diversi punti ta’ aċċess biex tinfluwenza l-politiki Ewropej, jidher li fil-prattika ma kellhiex effett sħiħ. Għalhekk huwa importanti li l-parteċipazzjoni titqies kemm mill-entitajiet pubbliċi kif ukoll miċ-ċittadini mhux bħala ostaklu, iżda bħala wegħda: wegħda ta’ ħidma konġunta effettiva u riżultati konġunti. Jekk dan ma jkunx il-każ, iċ-ċittadini u l-organizzazzjonijiet tas-soċjetà ċivili ma jiġux attirati jew saħansitra jiġu skoraġġuti milli jsemmgħu leħinhom.

Bħala tali, l-involviment taż-żgħażagħ huwa essenzjali biex tinqaleb is-sitwazzjoni, peress li l-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej: Minn proġett A għal Z u oħrajn (pereżempju https://participationpool.eu/resource/youth-citizenship-and-the-europea…) jippruvaw juru.

 

Il-proġett "L-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej: Għodda għall-Impenn u ċ-Ċittadinanza Attiva " (akronimu ECI: Minn A sa Z) hija ffinanzjata mill-programm Erasmus + tal-Kummissjoni Ewropea (Numru tal-Ftehim 2020-I-PT01-KA203–078546),

Biex issir taf aktar dwar l-ECI: Minn proġett A għal Z, żurna fuq https://eci-az.eu; barra minn hekk, segwina fuq Facebook, Twitter, u Instagram (@eciatoz), billi tuża l-hashtags #ECIfromAtoZ u #EUTakeTheInitiative.

 

Kontributuri

Lopes tad-Dulce

Dulce Lopes huwa Professur fil-Fakultà tal-Liġi tal-Università ta’ Coimbra. Ħadem għall-Presidenza Portugiża tal-Kunsill tal-Ministri, il-Parlament Ewropew u l-Università Catholique ta’ Lille u kien Direttur tal-Istudji bl-Ingliż fl-Akkademja tal-Aja tad-Dritt Internazzjonali (2018). Hija l-koordinatur tal-proġett Erasmus + ECI: Minn A għal Z.

Aktar referenzi fuq:  https://www.cienciavitae.pt/E013-0BE9-8B08

Ħalli kummment

Biex tkun tista’ żżid il-kummenti, għandek bżonn tawtentika jew tirreġistra.
Dikjarazzjoni ta’ ċaħda ta’ responsabbiltà: L-opinjonijiet espressi dwar il-Forum tal-ECI jirriflettu biss il-fehma tal-awturi tagħhom u bl-ebda mod ma jistgħu jitqiesu li jirriflettu l-pożizzjoni tal-Kummissjoni Ewropea jew tal-Unjoni Ewropea.