Chuig an bpríomhábhar
Fóram an Tionscnamh Eorpach ó na Saoránaigh

Ardán sibhialta náisiúnta a spreagadh le rannpháirtíocht na saoránach i dtionscnaimh Eorpacha ó na saoránaigh

Arna nuashonrú an: 08/03/2021

Trí bheith ag obair i réimse na teicneolaíochta sibhialta le breis agus cúig bliana anuas, tá neart deiseanna anois agam smaoineamh ar spreagadh na ndaoine páirt a ghlacadh agus vótáil a dhéanamh agus a ndearcadh a chur in iúl trí mhodhanna éagsúla digiteacha agus neamhdhigitiúla a úsáid. Nuair a thagann an plé faoi chumas neamhshaothraithe a bhaineann le bheith rannpháirteach ar leibhéal an Aontais chun cinn, is minic a thugann a ndóthain daoine le fios gur dócha go dtionscnaíonn an spreagadh atá ag saoránach gníomhach de chuid an Aontais ina thaithí féin ar chleachtaí daonlathacha áitiúla, bíodh sé ina dtír nó ina cathair, nó fiú ar an tsráid ar a bhfuil cónaí orthu.

Tugann an teoiric neamhchruthaithe seo le fios, má mhothaíonn daoine go bhfuil sé de chumhacht acu athrú nó tionchar a imirt ar rudaí atá gar dá dtimpeall, ní bhraithfidh siad go mbeidh sé de chumhacht acu a ndearcthaí a chur in iúl i leith saincheisteanna agus beartas a bhaineann leis an Eoraip. Mar shampla, a dtuairimí a chur in iúl i leith talmhaíochta atá neamhdhíobhálach do na beachai leith toirmeasc ar chleachtais faireachais bhithmhéadracha. Tá próiseas gníomhach sínithe ag an dá thionscnamh Eorpacha ó na saoránaigh i láthair na huaire, in éineacht le dhá cheann déag eile.   

Mar gheall air sin ar fad bhí ceist agam – an bhféadfadh teipeanna sa ghníomhaíochas saoránach áitiúil tionchar a imirt ar ár rannpháirtíocht maidir le saincheisteanna atá i bhfad níos faide uainn, ar leibhéal AE?

Spreagadh chun páirt a ghlacadh sa chomórtas

Chun dul i ngleic níos mó leis an ngaol a d’fhéadfadh a bheith ann idir na leibhéil éagsúla rannpháirtíochta, bheadh sé úsáideach breathnú ar an spreagadh ginearálta agus ar na fachtóirí a chuireann le gníomhaíochas daoine. Tugann acadóirí le fios roinnt tosca a chuireann le toilteanas na ndaoine a bheith rannpháirteach i gcruthú agus in athdháileadh earraí poiblí, lena n-áirítear a dtuairimí polaitiúla a chur in iúl ar shaincheisteanna áirithe. Ar an gcéad dul síos, is féidir leis na pobail agus na líonraí éagsúla a mbaineann an duine aonair leo go nádúrtha (e.g., de réir breithe i dteaghlach ar leith) nó go deonach (e.g. ollscoil nó pobal reiligiúnach) tionchar a imirt ar an spreagadh agus is féidir leo tuilleadh deiseanna a nochtadh do dhuine an tuairim a chur in iúl nó iarracht a dhéanamh tionchar a imirt ar chinntí, mar a léirigh taighdeoir Laitviach J. Nikisins ina staidéar in 2019 dar teideal “Rannpháirtíocht aonair agus chomhchoiteann i réiteach fadhbanna a bhaineann leis an bpobal agus leis an tsochaí”.

Cur chuige eile chun tuiscint a fháil ar an spreagadh atá taobh thiar den ghníomhaíochas atá molta ag J. Nikisins is ea go ngníomhaíonn daoine agus go bhféachann siad le hathrú a spreagadh ina ngarchomharsanacht nó ina gcomharsanacht níos leithne mar fhreagairt ar fhadhb nó ar riachtanas éigin atá ag teacht chun cinn a bhfuil tionchar aige ar an duine aonair mar ionadaí grúpa sóisialta. Go bunúsach, a bheith daoine gníomhach nuair a bhraitheann siad an bhearna idir an staid atá ag teastáil agus an staid fíor agus an míshástacht a thugann sé chomh maith. 

Mar sin féin, thug mé faoi deara nach dtugann aon cheann de na teoiricí seo le fios go bhfuil roinnt leathan idir gníomhaíochas ar scálaí éagsúla agus leibhéil éagsúla. Ní neartaíonn siad ach na fachtóirí spreagthacha uilíocha a bhíonn ag daoine chun páirt a ghlacadh ann. Ní bhaineann sé le tacú le cearta daoine i mbardas ar leith nó sa réigiún ina bhfuil cónaí orthu. Ní gá gur eispéireas áitiúil a bhí ag duine roimhe seo. Tá sé níos mó faoi spreagadh ginearálta a bheith rannpháirteach ar mhaithe le rudaí a athrú ar mhaithe le feabhas a chur ar chúrsaí. 

Má bhraitheann duine ar bhealach amháin nó ar bhealach eile go bhfuil sé nó sí ag iarraidh dul i ngleic le gníomhaíochas sibhialta, is féidir leis nó léi é a dhéanamh chomh maith ar leibhéal an AE nó ar an leibhéal domhanda. Ar ndóigh, braitheann sé i gcónaí ar an bhfoirm ar leith de activism, mar is féidir roinnt acu i gceist sacrificing acmhainní pearsanta duine, cosúil le ham nó fiú airgead. Ní féidir leis na hacmhainní sin a bheith ina bhacainn ar rannpháirtíocht bhreise i ngníomhaíochtaí sibhialta. Ach ceann eile atá tábhachtach is ea an easpa faisnéise faoi na saincheisteanna polaitiúla atá ann faoi láthair maidir le grúpaí nó sochaí ar leith agus tionchar a imirt orthu agus na deiseanna chun páirt a ghlacadh i bplé fúthu. 

Manabals

Saincheisteanna a bhaineann leis an Aontas Eorpach a laghdú go dtí an leibhéal áitiúil

Nuair a bhreathnaímid ar an Tionscnamh Eorpach ó na Saoránaigh a bheith ina fhoirm ar leith de ghníomhaíochas saoránach ar leibhéal an Aontais, is cúis imní i gcónaí do AE agus do shochaí shibhialta na hEorpa na saincheisteanna a bhain le hinrochtaineacht agus le sroicheadh. 

Agus tá an cheist maidir le conas éifeachtúlacht agus clúdach an Tionscnaimh Eorpaigh ó na Saoránaigh a fheabhsú níos práinní ná mar atá anois nuair a lorgaíonn an Eoraip níos mó bealaí chun teacht níos gaire dá saoránaigh.

Bealach amháin a d’fhéadfadh an t-aistriú faisnéise a bheith ag obair ar bhealach níos éifeachtúla ná an cur chuige ón mbun aníos lena bhféadfaí an fhaisnéis ar fad faoi thionscnaimh Eorpacha ó na saoránaigh a threorú go príomha trí na hardáin shibhialta náisiúnta. Ó thaobh na teicneolaíochta de, chiallódh sé go mbeadh ardáin náisiúnta atá an-leagtha agus iontaofa i ngach Ballstát de chuid an Aontais, agus an ghné Eorpach á cur leo. Is cosúil nach bhfuil sé ábhartha ach do lucht déanta cinntí deireadh a chur leis na bacainní intinne idir saincheisteanna na stát náisiúnta, a bhaineann lena saoránaigh amháin, agus saincheisteanna ar leibhéal an Aontais.

Sa tsamhail sin, bheadh ardáin ar an leibhéal náisiúnta ina ndroichead idir na Ballstáit agus an tAontas. Ní leor an easpa spreagtha atá ann chun dul i ngleic leis an bhfadhb anseo. Is é an t-easnamh faisnéise atá ann faoi láthair maidir leis na tionscnaimh leanúnacha saoránach ar leibhéal an Aontais agus cén fáth a mbaineann siad le saol laethúil na ndaoine. Trí leibhéal an Aontais a laghdú go dtí an leibhéal áitiúil agus trí shaincheisteanna a bhaineann leis an Aontas Eorpach a chomhtháthú sa timpeallacht dhigiteach, is féidir an ráta rannpháirtíochta a ardú go forleathan. Is féidir leis cabhrú le saoránaigh dul i dteagmháil le saoránaigh maidir le saincheisteanna ar leibhéal an Aontais agus iad ag dul ar aghaidh lena ngníomhaíochtaí laethúla cathartha ina mbaile dúchais.

Tá post maith ag roinnt pobal atá taobh thiar de na tionscnaimh cheana féin maidir lena líonraí a úsáid chun gluaiseacht an tsreafa faisnéise i roinnt Ballstát a shocrú. Mar shampla, cruthaíodh líonra le heagraíochtaí tacaíochta, idir théamach agus bhonneagar, mar gheall ar an tionscnamh maidir le talmhaíocht atá neamhdhíobhálach don bheach a bhaint amach. Tugann sé giuirléidí idirghníomhacha do na heagraíochtaí sin chun an tionscnamh a shíniú. Is féidir na giuirléidí a chur i suíomhanna náisiúnta nó áitiúla agus is féidir a úsáid mar bhonneagar a ardú go suntasach ar an leibhéal sínithe a bailíodh.

Annija

Rannchuiditheoirí

Annija Emersone Annija Emersone

Tá taithí ag Annija ar an daonlathas digiteach agus ar an teicneolaíocht shibhialta. Tá níos mó ná 5 bliain de thaithí bainistíochta aici i gceann de na príomheagraíochtaí Eorpacha um dhaonlathas digiteach MyVoice, atá lonnaithe sa Laitvia. Tá saineolas breise aici ar rannpháirtíocht an phobail, ar chumarsáid agus ar fhorbairt gnó. Gníomhaí inbhuanaitheachta de réir chroí.

Déan teagmháil léi ar an bhFóram!

Fág do thuairim

Le go mbeidh tú in ann nótaí tráchta a fhágáil, ní mór duit fíordheimhniúclárú.
Séanadh: Na tuairimí atá curtha in iúl ar Fhóram an Tionscnaimh Eorpaigh ó na Saoránaigh, is é dearcadh a n-údar amháin a léiríonn siad agus ní féidir a thuiscint in aon chor go léiríonn siad seasamh an Choimisiúin Eorpaigh nó an Aontais Eorpaigh.