Pāriet uz galveno saturu
Eiropas pilsoņu iniciatīvas forums

“ECI modelis”: Kā studenti praksē gūst labumu no aktīviem Eiropas pilsoņiem

Atjaunināšanas datums: 27/07/2022

“EPI: No A līdz Z” Erasmus+ finansēts projekts ir licis skolotājiem, pasniedzējiem un studentiem no četrām dažādām Eiropas universitātēm piedalīties lomu spēlē “EPI modelis”. Labvēlīgā un daudzkultūru vidē skolēni ir izstrādājuši savus EPI priekšlikumus un guvuši radošus un nobriedušus risinājumus, lai risinātu dažas no svarīgākajām problēmām, kas Eiropas Savienībai radušās šodien. Pamatojoties uz pieeju “mācīties darot”, šī darbība izrādījās ļoti daudzsološa attiecībā uz demokrātiskās līdzdalības veicināšanu, prasmju un kompetenču attīstīšanu un aktīvu Eiropas pilsoņu veidošanu.

Projekts “EPI: No A līdz Z”, kas jau bija iekļauts iepriekšējā blogā, galvenais mērķis ir iepazīstināt augstākās izglītības studentus ar Eiropas pilsoņu iniciatīvas mehānismu un nodrošināt viņiem kompetenci izstrādāt savus EPI priekšlikumus un tādējādi kļūt par aktīviem dalībniekiem ES politikas un lēmumu pieņemšanas procesos.

Vairākus mēnešus aptuveni seši desmiti studentu no četrām universitātēm ir piedalījušies ievadsesijās par EPI, kas Covid-19 pandēmijas radīto ierobežojumu dēļ notika tiešsaistē. Drīz pēc tam studenti tika aicināti piedalīties tiešsaistes kursā par EPI, ko īpaši izstrādāja projekta skolotāju un pasniedzēju komanda, lai nodrošinātu visu veidu augstākās izglītības studentu spējas neatkarīgi no viņu studiju vai specializācijas jomas.

Dažus mēnešus vēlāk komanda un studenti tikās Vigo (Spānijā) par “ECI modeli”, lomu spēlēšanu, kas bija gada laikā veiktā darba kulminācija, un visu sanāksmju, savstarpējas mācīšanās pasākumu un EPI tiešsaistes kursu rezultātu. Piecu dienu secīgu pasākumu laikā studenti īstenoja savas idejas par tematu, kas saistīts ar Eiropas Savienību un kam viņi dod priekšroku (visi ir cieši saistīti ar ANO Ilgtspējīgas attīstības programmas 2030. gadam mērķiem).  

Presentation of role-playing activity

Virsraksts: Dalībnieki pulcējās, lai piedalītos “ECI modelī”

Šā pasākuma laikā skolēni strādāja grupās, lai izstrādātu un pulētu savus priekšlikumus un aizpildītu attiecīgo reģistrācijas pieprasījumu. Reģistrācijai tika iesniegti astoņi dažādi priekšlikumi:

  • Iniciatīvas Nr. 1:Nodrošināt bēgļu mobilitātes drošību”: Ar šo EPI priekšlikumu tika prasīts pieņemt vairākus pasākumus, lai garantētu drošu un labi organizētu bēgļu transportēšanu visā viņu ceļā uz ES, viņu uzņemšanu un apmešanos galamērķī;
  • Iniciatīva Nr. 2:Jauns uzsvars uz ērtības tiesībām ES”: Šajā pilsoņu iniciatīvā tika prasīts veikt pasākumus, lai nodrošinātu, ka ikvienam ir tiesības uz datu dzēšanu, un tās mērķis ir nodrošināt aizsardzību attiecībā uz klātbūtni tiešsaistē un digitālo parakstu;
  • Iniciatīva Nr. 3:Taisnīga Frontex: Atraisīt savas nekontrolējamās kompetences, nevis cilvēkus!”: Šajā priekšlikumā tika aicināts izveidot taisnīgāku, drošāku, pārredzamāku un atbildīgāku Frontex, proti, reformējot aģentūras pārvaldības sistēmu, apņemšanos ievērot cilvēktiesības, demokrātiju un ES vērtības, īstenojot Aģentūras pamattiesību stratēģiju un uzlabojot pārredzamības un pārskatatbildības mehānismus Aģentūrā;
  • Iniciatīva Nr. 4:Izsaiņot Zemi”: Šī pilsoņu iniciatīva aicināja veikt pasākumus, lai veicinātu bioloģiski noārdāmu materiālu izmantošanu kā alternatīvu plastmasai iepakojumā, cita starpā palielinot nodokļus par plastmasas iepakojuma ražošanu;
  • Iniciatīva Nr. 5:Zaļāka apģērbs — zaļāka planēta”: Šajā EPI priekšlikumā tika prasīts mudināt patērētājus iegādāties mazāku apģērbu, vienlaikus vairāk apzinoties savu rīcību, pērkot dažāda veida priekšmetus, kas kopumā nāk par labu planētai;
  • Iniciatīva Nr. 6:Mūsu amatniecība, ES aizsargā”— Šajā priekšlikumā tika aicināts izveidot pārredzamu ES ĢIN aizsardzības sistēmu nelauksaimnieciskiem produktiem, ņemot vērā pastāvošās atšķirības starp produktiem ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu kontekstā;
  • Iniciatīva Nr. 7:Humānā palīdzība: Jūs varat palīdzēt vietnē “Neredzēts”: Šajā pilsoņu iniciatīvā tika prasīts no jauna definēt ES instrumentus un darbības tādas palīdzības un palīdzības jomā, ko sniedz neaizsargātām grupām smagas humanitārās krīzes gadījumā;
  • Iniciatīva Nr. 8:Pārtikas pārdale: ceļš uz pārticīgusabiedrību: Ar šo EPI priekšlikumu tika prasīts uzlabot Eiropas tiesisko regulējumu attiecībā uz pārtikas izšķērdēšanu un pārdali, lai sasniegtu ilgtspējīgas attīstības mērķi 12.3.

List of proposed ECIs from 2021 teams

Virsraksts: 2021. gada grupu EPI priekšlikumu saraksts

Pēc veidlapas iesniegšanas “Eiropas Komisija” privāti apspriedās par katru EPI priekšlikumu un pieņēma lēmumus par priekšlikumu reģistrāciju, kas visi bija pozitīvi. Drīz pēc tam notika ļoti gaidītā Eiropas Parlamenta uzklausīšana. Desmit Eiropas Parlamenta deputāti (EP deputāti) rūpīgi uzklausīja katras grupas runātājus un analizēja priekšlikumus, uzdodot jautājumus, kurus viņi uzskatīja par būtiskiem katras prezentācijas beigās.

Parliamentary Hearing

Virsraksts: Priekšlikumu uzklausīšana Parlamentā

Visbeidzot, pēc tam, kad bija rūpīgi izskatīti visi priekšlikumi un izskatītas prezentācijas, kā arī Parlamenta rezolūcijas, “Eiropas Komisija” publiski izlasīja savus paziņojumus, kuros ietverti politiskie un juridiskie secinājumi par katra priekšlikuma būtību, ļaujot organizatoriem sniegt atsauksmes.

Atskatoties uz šo pieredzi, mēs varam ar prieku apliecināt, ka tas ir ļāvis studentiem attīstīt savas prasmes un kompetences, vairāk iesaistīties ES politikā un personiskā līmenī veidot saikni ar studentiem no dažādām valstīm. Mēs esam ļoti pateicīgi visiem studentiem, kuri piedalījās šajā braucienā, kā arī projekta profesoriem, pētniekiem un pasniedzējiem.

Group Photo of Participants

Virsraksts: Projekta dalībnieki

Lai gan projekta pirmā nodaļa ir beigusies, projekts “EPI: No A līdz Z” joprojām ir tāls ceļš ejams, turpinot nodrošināt tādas Eiropas Savienības izveidi, kas vērsta uz pilsoņiem un viņu vajadzībām, tagad ar jaunu studentu grupu, kas vēlas mācīties un piedalīties turpmākās EPI. Mēs nevaram gaidīt nākamo EPI paraugu, kas notiks Getingenā (Vācijā), tāpēc turpiniet sekot līdzi!

 

 

Projekts “Eiropas pilsoņu iniciatīva: Instruments iesaistei un aktīvam pilsoniskumam”(acronym ECI: No A līdz Z) finansē no Eiropas Komisijas programmas Erasmus+ (Nolīgums Nr. 2020-I-PT01-KA203–078546),

Lai uzzinātu vairāk par EPI: No A līdz Z projektam, apmeklējiet mūs pa e-pastu https://eci-az.eu/; sekojiet mums arī Facebook, Twitter un Instagram (@eciatoz), izmantojot tēmturus #ECIfromAtoZ un #EUTakeTheInitiative.

 

 

Autori

Dulce Lopes

Dulce Lopes ir Koimbras Universitātes Juridiskās fakultātes profesore. Strādāja Portugāles prezidentūrā Ministru padomē, Eiropas Parlamentā un Katholikas Universitātē Lilles Universitātē un Hāgas Starptautisko tiesību akadēmijas angļu valodas studiju direktore (2018. gads). Viņa ir Eiropas pilsoņu iniciatīvas “Erasmus+” projekta koordinatore: No A līdz Z.

Sīkākas atsauces atrodamas tīmekļa vietnē:  https://www.cienciavitae.pt/E013-0BE9-8B08

Eduardo Figueiredo ir projekta EPI speciālists: No A uz Z un uzaicinātais asistents Koimbras Universitātes Juridiskajā fakultātē.

Sīkākas atsauces atrodamas tīmekļa vietnē: https://www.cienciavitae.pt/portal/pt/0A17-3ED6-803B

Ierakstīt komentāru

Lai varētu pievienot komentārus, jums ir jāautentificējas vai jāreģistrējas.

Komentāri

jone arthur | 14/10/2022

Kādas ir iespējas izstrādāt Eiropas stratēģijas pilsoniskuma izglītības jomā?

Skolēns, kuram ir &ampt;a href=“> itāļu vārds un uzvārds;/a>

Lai varētu pievienot komentārus, jums ir jāautentificējas vai jāreģistrējas.
Atruna: EPI forumā paustie viedokļi atspoguļo tikai to autoru uzskatus un nekādā gadījumā nav uzskatāmi par Eiropas Komisijas vai Eiropas Savienības nostāju.
Esat gatavs reģistrēt iniciatīvu?

Vēlaties atbalstīt iniciatīvu? Vēlaties uzzināt vairāk par pašreizējām vai agrākām iniciatīvām?