Preskoči na glavno vsebino
Forum evropske državljanske pobude

„Model ECI“: Kako dijaki naučiti postati aktivni evropski državljani v praksi

Spremenjeno dne: 27/07/2022

EPI: Projekt od A do Z, financiran v okviru programa Erasmus+, je učiteljem, mentorjem in študentom s štirih različnih evropskih univerz postavil izziv za sodelovanje v dejavnosti igranja vlog z naslovom „model EPI“. V prijaznem in večkulturnem okolju so študenti razvili svoje predloge za evropsko državljansko pobudo ter dobili ustvarjalne in zrele rešitve za reševanje nekaterih najpomembnejših izzivov, s katerimi se sooča Evropska unija v današnjih dneh. Ta dejavnost, ki temelji na pristopu učenja skozi prakso, se je izkazala za zelo obetavno v smislu spodbujanja demokratične udeležbe, razvoja spretnosti in kompetenc ter oblikovanja dejavnih evropskih državljanov.

Projekt „ECI: Glavni cilj od A do Z’, ki je že bil predstavljen v prejšnjem blogu, je seznaniti študente z mehanizmom evropske državljanske pobude in jim zagotoviti kompetence za razvoj lastnih predlogov za evropsko državljansko pobudo ter s tem postati aktivni akterji v postopkih oblikovanja politik in odločanja EU.

Več mesecev se je približno šest deset študentov s štirih univerz udeležilo uvodnih sestankov o evropski državljanski pobudi, ki so zaradi omejitev, ki jih je povzročila pandemija COVID-19, potekali na spletu. Kmalu zatem so bili dijaki povabljeni k sodelovanju na spletnem tečaju o evropski državljanski pobudi, ki ga je posebej zasnovala skupina učiteljev in mentorjev v okviru projekta, da bi zajela vse vrste visokošolskih študentov, ne glede na njihovo področje študija ali specializacije.

Nekaj mesecev pozneje so se ekipa in dijaki srečali v Vigu (Španija) zaradi „modela evropske državljanske pobude“, dejavnosti igranja vlog, ki je bila vrhunec dela skozi vse leto, ter rezultatov vseh srečanj, dejavnosti vzajemnega učenja in spletnega tečaja evropske državljanske pobude. Študenti so pet dni zaporednih dejavnosti v praksi predstavili svoje zamisli v zvezi s temo, povezano z Evropsko unijo, ki jim daje prednost (vsi so tesno povezani s cilji trajnostnega razvoja iz Agende ZN 2030).  

Presentation of role-playing activity

Navedba: Udeleženci, ki so se zbrali za sodelovanje v „modelu EPI“

Med to dejavnostjo so dijaki delali v skupinah, da bi razvili in dopolnili svoje predloge ter izpolnili ustrezno zahtevo za prijavo. Za registracijo je bilo predloženih osem različnih predlogov:

  • Pobuda številka 1:Zagotavljanje varnosti za mobilnost beguncev“: Ta predlog evropske državljanske pobude zahteva sprejetje več ukrepov za zagotovitev varnega in dobro organiziranega prevoza beguncev med potovanjem v EU, njihovim sprejemom in naselitvijo v končnem namembnem kraju;
  • Pobuda št. 2:Nova osredotočenost na pravico do izumrtja v EU“: Ta državljanska pobuda je zahtevala ukrepe za zagotovitev, da imajo vsi pravico do izbrisa, njen cilj pa je zagotoviti zaščito v zvezi s prisotnostjo na spletu in digitalnim podpisom;
  • Pobuda št. 3:Pravična agencija Frontex: Zavrnite svoje neobvladljive kompetence, ne ljudi!“ Ta predlog je zahteval pravičnejšo, varnejšo, preglednejšo in odgovornejšo agencijo Frontex, in sicer z reformo okvira upravljanja agencije, zavezanostjo človekovim pravicam, demokraciji in vrednotam EU, uveljavljanjem strategije Agencije za temeljne pravice ter izboljšanjem mehanizmov preglednosti in odgovornosti znotraj agencije;
  • Pobuda št. 4:Razgraditi Zemljo“: Ta državljanska pobuda je pozvala k ukrepom za spodbujanje uporabe biološko razgradljivih materialov kot alternative plastiki v embalaži, med drugim s povečanjem davkov na proizvodnjo plastične embalaže;
  • Pobuda št. 5:Bolj zelene oblake – bolj zeleni planet“: Ta predlog evropske državljanske pobude poziva k spodbujanju potrošnikov, da kupujejo manj oblačil, hkrati pa se bolj zavedajo svojih dejanj pri nakupu različnih vrst izdelkov, kar na splošno koristi planetu;
  • Pobuda št. 6:Mo obrt, EU zaščiti“: Ta predlog poziva k vzpostavitvi preglednega sistema EU za zaščito geografskih označb za nekmetijske proizvode glede na obstoječe razlike med proizvodi v okviru geografskih označb;
  • Pobuda št. 7:Humanitarna pomoč: Pomagate lahko nevidnim“: Ta državljanska pobuda je pozvala k ponovni opredelitvi orodij in ukrepov EU na področju pomoči in pomoči ranljivim skupinam v primeru hude humanitarne krize;
  • Pobuda številka 8:Prerazporejanje hrane: pot do uspešne družbe“: Ta predlog evropske državljanske pobude je pozval k izboljšanju evropskega regulativnega okvira o živilskih odpadkih in prerazdeljevanju, da bi dosegli cilj trajnostnega razvoja 12.3.

List of proposed ECIs from 2021 teams

Navedba: Seznam predlogov za evropsko državljansko pobudo iz skupin 2021

Po predložitvi obrazca je „Evropska komisija“ o vsakem predlogu evropske državljanske pobude razpravljala zasebno in sprejela odločitve o prijavi predlogov, ki so bili vsi pozitivni. Kmalu zatem je potekala zelo pričakovana predstavitev v Evropskem parlamentu. Deset poslancev Evropskega parlamenta je pozorno slišalo govornike iz vsake skupine in analiziralo predloge ter postavilo vprašanja, ki so se jim na koncu vsake predstavitve zdela pomembna.

Parliamentary Hearing

Navedba: Predstavitev predlogov v Parlamentu

Nazadnje je „Evropska komisija“ po skrbni preučitvi vseh predlogov ter ob upoštevanju predstavitev in resolucij Parlamenta javno prebrala svoja sporočila, ki vsebujejo politične in pravne sklepe o vsebini vsakega predloga, kar organizatorjem omogoča, da dajo povratne informacije.

Na podlagi te izkušnje lahko z zadovoljstvom ugotovimo, da je to študentom omogočilo, da so razvili svoje spretnosti in kompetence, bili bolj vključeni v politike EU in se na osebni ravni povezali z učenci iz različnih držav. Zelo se zahvaljujemo vsem študentom, ki so sodelovali na tem potovanju, skupaj s profesorji, raziskovalci in mentorji projekta.

Group Photo of Participants

Navedba: Udeleženci projekta

Čeprav se je prvo poglavje projekta zaključilo, je projekt „ECI: Od A do Z je treba še veliko storiti, saj je treba še naprej zagotavljati izgradnjo Evropske unije, osredotočene na državljane in njihove potrebe, zdaj pa je nova skupina študentov, ki se želijo učiti in sodelovati v nadaljnjih evropskih državljanskih pobudah. Ne moremo čakati, da bo naslednji „vzorec evropske državljanske pobude“ potekal v Göttingenu (Nemčija), zato ostajamo navdušeni!

 

 

Projekt „Evropska državljanska pobuda: Orodje za vključevanje in aktivno državljanstvo“(kratica evropske državljanske pobude: Iz A v Z) financira program Erasmus+ Evropske komisije (sporazum št. 2020-I-PT01-KA203–078546),

Več informacij o evropski državljanski pobudi: Od projekta A do Z obiščite nas na https://eci-az.eu/. spremljajte nas tudi na Facebooku, Twitterju in Instagramu (@eciatoz), pri čemer uporabite oznaki št. #ECIfromAtoZ in #EUTakeTheInitiative.

 

 

Avtorji člankov

Dulce Lopes

Dulce Lopes je profesor na pravni fakulteti Univerze v Coimbri. Delal je za portugalsko predsedstvo Sveta ministrov, Evropski parlament in Katoliško univerzo v Lillu ter bil direktor študij v angleščini na Haaški akademiji za mednarodno pravo (2018). Je koordinatorka za projekt evropske državljanske pobude Erasmus+: Iz A v Z.

Nadaljnji sklici na:  https://www.cienciavitae.pt/E013-0BE9-8B08

Eduardo Figueiredo je mentor v projektu evropske državljanske pobude: Od A do Z in vabljeni pomočnik na pravni fakulteti Univerze v Coimbri.

Nadaljnji sklici na: https://www.cienciavitae.pt/portal/pt/0A17-3ED6-803B

Komentiraj

Za dodajanje komentarjev se morate avtenticirati ali registrirati.

Komentarji

jone arthur | 14/10/2022

Katere možnosti za razvoj evropskih strategij za državljansko vzgojo?

Študent, ki ima &a href=„>italijansko ime &/a>

Za dodajanje komentarjev se morate avtenticirati ali registrirati.
Izjava o omejitvi odgovornosti: Mnenja, izražena na forumu o evropski državljanski pobudi, odražajo izključno mnenja avtorjev in nikakor ne odražajo stališč Evropske komisije ali Evropske unije.
Želite prijaviti pobudo?

Želite podpreti pobudo? Želite vedeti več o trenutnih in preteklih pobudah?