Pereiti prie pagrindinio turinio
Europos piliečių iniciatyvos forumas

„ECI modelis“ – Kaip studentai mokosi tapti aktyviais Europos piliečiais praktikoje

Atnaujinta: 27/07/2022

„ECI: Pagal programą „Erasmus +“ finansuojamą projektą „A-Z“ mokytojai, dėstytojai ir studentai iš keturių skirtingų Europos universitetų buvo priversti dalyvauti vaidmenų žaidimo veikloje, pavadintoje „EPI modelis“. Draugiškoje ir daugiakultūrėje aplinkoje moksleiviai parengė savo pasiūlymus dėl Europos piliečių iniciatyvos ir priėmė kūrybiškus ir brandžius sprendimus kai kuriems svarbiausiems šiandien Europos Sąjungai kylantiems iššūkiams įveikti. Ši veikla, grindžiama principu „pasimokyti, atskleidė labai daug vilčių skatinant demokratinį dalyvavimą, ugdant įgūdžius ir kompetencijas bei kuriant aktyvius Europos piliečius“.

Projektas „EPI: Nuo A iki Z’, kuris jau buvo įtrauktas į ankstesnį tinklaraščio postą, pagrindinis tikslas – supažindinti aukštojo mokslo studentus su Europos piliečių iniciatyvos mechanizmu ir suteikti jiems kompetenciją rengti savo pasiūlymus dėl Europos piliečių iniciatyvos ir taip tapti aktyviais veikėjais ES politikos ir sprendimų priėmimo procesuose.

Keletą mėnesių maždaug šeši dešimt studentų iš keturių universitetų dalyvavo įvadinėse Europos piliečių iniciatyvos sesijose, kurios vyko internetu dėl COVID-19 pandemijos sukeltų suvaržymų. Netrukus po to studentai buvo pakviesti dalyvauti internetiniuose Europos piliečių iniciatyvos kursuose, kuriuos specialiai sukūrė projekto dėstytojų ir kuratorių komanda, kad būtų galima ugdyti visų rūšių aukštųjų mokyklų studentus, neatsižvelgiant į jų studijų ar specializacijos sritį.

Po kelių mėnesių komanda ir studentai susitiko Vige (Ispanija) dėl „EPI modelio“, vaidmenų žaidimo veiklos, kuri buvo per visus metus atlikto darbo pikas, ir visų susitikimų, tarpusavio mokymosi veiklos ir EPI internetinių kursų rezultatų. Penkias viena po kitos trukusios veiklos dienas mokiniai praktiškai įgyvendino savo idėjas, susijusias su Europos Sąjunga, kuriai jie teikia pirmenybę (visi jie glaudžiai susiję su JT Darbotvarkės iki 2030 m. darnaus vystymosi tikslais).  

Presentation of role-playing activity

Užrašas: Dalyviai, susirinkę dalyvauti EPI modelyje

Šios veiklos metu studentai dirbo grupėmis, kad parengtų ir politizuotų savo pasiūlymus ir užpildytų atitinkamą registracijos prašymą. Buvo pateikti aštuoni skirtingi registracijos pasiūlymai:

  • Iniciatyva Nr. 1:Užtikrinti pabėgėlių judumo saugumą“: Šiame pasiūlyme dėl Europos piliečių iniciatyvos buvo prašoma priimti keletą priemonių, kuriomis būtų užtikrintas saugus ir gerai organizuotas pabėgėlių vežimas jų kelionės į ES metu, jų priėmimas ir apgyvendinimas galutinėje kelionės vietoje;
  • Iniciatyva Nr. 2:Naujas dėmesys teisei į avariją ES“: Šia piliečių iniciatyva buvo prašoma imtis priemonių siekiant užtikrinti, kad visi turėtų teisę reikalauti ištrinti duomenis, ir ja siekiama suteikti apsaugą, susijusią su buvimu internete ir skaitmeniniu parašu;
  • Iniciatyva Nr. 3:Sąžininga FRONTEX: Atsisakyti nekontroliuojamų gebėjimų, o ne žmonių!“ Šiame pasiūlyme raginama užtikrinti sąžiningesnę, saugesnę, skaidresnę ir atskaitingesnę FRONTEX, t. y. reformuoti Agentūros valdymo sistemą, įsipareigoti gerbti žmogaus teises, demokratiją ir ES vertybes, įgyvendinti Agentūros pagrindinių teisių strategiją ir gerinti Agentūros skaidrumo ir atskaitomybės mechanizmus;
  • Iniciatyva Nr. 4:Išpakuoti Žemę“ – Šia piliečių iniciatyva buvo prašoma imtis priemonių, kuriomis būtų skatinama naudoti biologiškai skaidžias medžiagas kaip alternatyvą plastikui pakuotėse, be kitų pasiūlymų padidinant plastikinių pakuočių gamybos mokesčius;
  • Iniciatyva Nr. 5:Žalesnė kriauklė – žalesnė planeta“– Šiame pasiūlyme dėl Europos piliečių iniciatyvos buvo prašoma paskatinti vartotojus pirkti mažiau drabužių ir geriau suvokti savo veiksmus perkant įvairių rūšių daiktus, kurie apskritai būtų naudingi planetai;
  • Iniciatyva Nr. 6:Mes Craft, EU Protect“– Šiame pasiūlyme prašoma sukurti skaidrią ES geografinių nuorodų apsaugos sistemą ne žemės ūkio produktams, atsižvelgiant į esamus produktų skirtumus geografinių nuorodų srityje;
  • Iniciatyva Nr. 7:Humanitarinė pagalba: Galite padėti Užslėptilauką“ Šia piliečių iniciatyva buvo prašoma iš naujo apibrėžti ES priemones ir veiksmus pagalbos ir pagalbos, teikiamos pažeidžiamoms grupėms didelės humanitarinės krizės atveju, srityje;
  • Iniciatyva Nr. 8:Maisto perskirstymas: kelias į klestinčiąvisuomenę“ Šiame pasiūlyme dėl Europos piliečių iniciatyvos buvo prašoma patobulinti Europos maisto švaistymo ir perskirstymo reglamentavimo sistemą, kad būtų pasiektas darnaus vystymosi tikslas 12.3.

List of proposed ECIs from 2021 teams

Užrašas: 2021 m. Europos piliečių iniciatyvos pasiūlymų sąrašas

Po to, kai buvo pateikta forma, Europos Komisija dėl kiekvieno EPI pasiūlymo diskutavo privačiai ir priėmė sprendimus dėl pasiūlymų registravimo, kurie visi buvo teigiami. Netrukus po to įvyko ilgai lauktas Europos Parlamento klausymas. Dešimt Europos Parlamento narių atidžiai išklausė kiekvienos frakcijos kalbėtojus ir išanalizavo pasiūlymus ir uždavė klausimų, kurie, jų nuomone, yra svarbūs kiekvieno pristatymo pabaigoje.

Parliamentary Hearing

Užrašas: Parlamento pasiūlymų klausymas

Galiausiai, atidžiai išnagrinėjusi visus pasiūlymus ir apsvarsčiusi pristatymus bei Parlamento rezoliucijas, Europos Komisija viešai perskaitė savo komunikatus, kuriuose pateikiamos politinės ir teisinės išvados dėl kiekvieno pasiūlymo esmės, kad organizatoriai galėtų pateikti savo atsiliepimus.

Žvelgdami į šią patirtį, galime džiaugtis, kad tai leido studentams tobulinti savo įgūdžius ir gebėjimus, aktyviau dalyvauti ES politikoje ir asmeniniu lygmeniu užmegzti ryšius su studentais iš įvairių šalių. Labai dėkojame visiems šios kelionės daliai kartu su projekto profesoriais, tyrėjais ir kuratoriais dalyvavusiems studentams.

Group Photo of Participants

Užrašas: Projekto dalyviai

Nors pirmasis projekto etapas baigėsi, projektas „EPI: Nuo A iki Z dar reikia daug nuveikti, kad būtų toliau kuriama į piliečius ir jų poreikius orientuota Europos Sąjunga. Dabar nauja studentų grupė nori mokytis ir dalyvauti kitose Europos piliečių iniciatyvose. Negalime laukti, kol Göttingen (Vokietija) įvyks kitas „pavyzdinis Europos piliečių iniciatyvos modelis“, todėl būkite pasirengę!

 

 

Projektas „Europos piliečių iniciatyva: Dalyvavimo ir aktyvaus pilietiškumo priemonė“(akronimas ECI: Nuo A iki Z) finansuojama pagal Europos Komisijos programą „Erasmus +“ (Susitarimo Nr. 2020-I-PT01-KA203–078546),

Daugiau informacijos apie Europos piliečių iniciatyvą: Iš A į Z projektą aplankykite mus adresu https://eci-az.eu/; be to, sekite mus tinkle „Facebook “, „Twitter “ ir „Instagram“ (@eciatoz), naudodami saitažodžius #ECIfromAtoZ ir #EUTakeTheInitiative.

 

 

Autoriai

Skulptūros lopšeliai

Dulce Lopes yra Koimbros universiteto Teisės fakulteto profesorius. Dirbo Portugalijos pirmininkavimo Ministrų Tarybai, Europos Parlamento ir Lilio katalikiškojo universiteto darbuose ir Hagos tarptautinės teisės akademijos anglų kalbos studijų direktoriumi (2018 m.). Ji yra „Erasmus+“ projekto Europos piliečių iniciatyvos koordinatorė: Iš A į Z.

Daugiau nuorodų pateikiama adresu  https://www.cienciavitae.pt/E013-0BE9-8B08

Eduardo Figueiredo yra projekto Europos piliečių iniciatyvos vykdytojas: Iš A į Z ir kviestinis asistentas Koimbros universiteto Teisės fakultete.

Daugiau nuorodų pateikiama adresu https://www.cienciavitae.pt/portal/pt/0A17-3ED6-803B

Pateikite komentarą

Norėdami parašyti komentarą turite prisijungti arba prisiregistruoti.

Pastabos

jone arthur | 14/10/2022

Kokios yra Europos pilietiškumo ugdymo strategijų rengimo galimybės?

Studentas, turintis &a href=„о>Italijos pavadinimas &t;/a>

Norėdami parašyti komentarą turite prisijungti arba prisiregistruoti.
Atsakomybės ribojimo pareiškimas. EPI forume pareikštos nuomonės atspindi tik jų autorių požiūrį ir jokiu būdu negali atspindėti Europos Komisijos arba Europos Sąjungos pozicijos.
Esate pasirengę užregistruoti savo iniciatyvą?

Norite paremti iniciatyvą? Norite gauti daugiau informacijos apie dabartines arba ankstesnes iniciatyvas?