Pāriet uz galveno saturu
Eiropas pilsoņu iniciatīvas forums

Jauna darba grāmata par Eiropas pilsoņu iniciatīvu sniedz norādījumus studentiem par to, kā izmantot šo rīku iesaistei un aktīvam pilsoniskumam

Atjaunināšanas datums: 26/06/2023

Darba grāmata “Eiropas pilsoņu iniciatīva: Iesaistes un aktīva pilsoniskuma instruments” (īsumā: Darbagrāmata EPI no A līdz Z) apkopo akadēmisko aprindu pārstāvju un pētnieku, EPI organizatoru un uzaicināto ekspertu teorētisko un praktisko ieguldījumu, un tas ir praktisks instrumentu kopums visiem, kas vēlas uzzināt vairāk par Eiropas pilsoņu iniciatīvu (EPI) un to, kā to īstenot.

Darbagrāmata ir viens no galvenajiem “Erasmus+” projekta rezultātiem, kura mērķis bija iepazīstināt augstākās izglītības studentus ar EPI mehānismu, proti, nodrošinot viņiem kompetenci izstrādāt savus priekšlikumus un tādējādi kļūt par aktīviem dalībniekiem ES politikas un lēmumu pieņemšanas procesos. Darba grāmatu rediģēja Yilly Vanessa Pacheco (Gēttingenes Universitāte, Vācija) un Dulce Lopes (Koimbras Universitāte, Portugāle), un to publicēja Universitätsverlag Göttingen.

Darbgrāmata ir pieejama bezmaksas lejupielādei šeit. Kopsavilkumi ir pieejami arī portugāļu, spāņu, vācu, rumāņu un franču valodā.

Darbagrāmatai ir divas daļas: pirmais attiecas uz “Eiropas pilsoņu iniciatīvu” un otrais ir pilnībā veltīts Eiropas pilsoņu iniciatīvai “Eiropas pilsoņu iniciatīva no A līdz Z”. Kopumā šajā publikācijā ir apkopoti gandrīz trīs desmitu autoru viedokļi: 19 projekta pētnieki (no Koimbras Universitātes Portugālē, Georga-Augusta universitātes Gēttingenā Vācijā, Alexandru Ioan Cuza Universitātes Iaěi Rumānijā un Vigo Universitātes Spānijā) un 9 ārējie finansētāji (Ángel Fernández Silva, Salamankas Universitāte; Anastasia Karatzia, Eseksas Juridiskā skola; Olga Kikou, “Izbeigt sprostu laikmetu”; ELISA Lironi, ECAS; Carmen Montesinos Padilla, Madrides Komplutenses Universitāte; Graça Múrias, Portugāles kontaktpunkts ECI; Regina Quelhas Lima, Portugāles kontaktpunkts ECI; Vasiliki Mustakis, ECAS; un Hendrik Nahr, make.org).

ECI From A to Z - Final Event

Dalībnieki EPI projekta “No A līdz Z” noslēguma izplatīšanas pasākumā, Koimbras Universitāte

Darbagrāmatas I daļa ir sadalīta piecās iedaļās. Pirmā ir veltīta EPI konstitucionālajam satvaram, un tā sniedz dažus svarīgus ieguldījumus attiecībā uz Eiropas pilsonību, demokrātiju un pilsoņu līdzdalību. Otrās daļas mērķis ir atbildēt uz jautājumu “kāda ir EPI?”, uzsverot šā mehānisma nozīmi, dodot pilsoņiem iespēju aktīvi piedalīties Eiropas Savienības nākotnē, tādējādi palīdzot samazināt tās “demokrātisko deficītu” un palielinot tās politisko leģitimitāti. Savukārt trešajā un ceturtajā sadaļā ir aplūkoti jautājumi par EPI priekšmetu un tematiem. Īpaša uzmanība tiek pievērsta Eiropas Pilsoņu rīcības dienesta (ECAS) misijai un tam, kā šī organizācija sniedz atbalstu iedzīvotājiem, lai izveidotu iekļaujošāku un spēcīgāku Eiropas Savienību, proti, izmantojot EPI forumu, ko Eiropas Komisijas vārdā un saskaņā ar līgumu ar Eiropas Komisiju vada ECAS. Visbeidzot, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ka piektās nodaļas mērķis ir izskaidrot, kā ikviens Eiropas pilsonis var tikt iesaistīts EPI. Šajā sakarā Olga Kikou un Regina Quelhas Lima/Graça Múrias ieguldījums ir īpaši svarīgs: pirmajā ir sniegta sīkāka informācija par procesu, kura rezultātā tika pieņemta sestā sekmīgā EPI ar nosaukumu “Izbeigt sprostu laikmetu”; tajā uzsvērts, cik svarīgi ir izveidot valstu kontaktpunktus, lai nodrošinātu tuvumu ES pilsoņiem un palielinātu sabiedrības informētību par EPI.

ECI From A to Z - Workbook

EPI no A līdz Z darbgrāmata

Darbagrāmatas II daļa ir veltīta tikai projektam “EPI: no A līdz Z”, izpētot tās vispārīgos mērķus un ar sekojošu analīzi analizējot tās galvenās darbības: tiešsaistes kursi par EPI, ievadsesijas, intensīvs tiešsaistes kurss par EPI, mācīšanās no līdzbiedriem pasākumi, tiešsaistes klātbūtnes un spēlēšanas stratēģijas, EPI paraugpasākumi? un dažas studentu iniciatīvas. Visbeidzot, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ka Fernando Borges un Dulce Lopes analizēja dažus datus, lai atbildētu uz jautājumu: “Vai projekta gaidas ir attaisnojušās?”. Kopumā viņi secināja, ka “rezultāti liecina, ka dalībnieki lielā mērā bija apmierināti ar pasākumiem un pieredzi, kurā tie piedalījās, kā arī ar projekta vispārējo struktūru un mērķi. No “EPI: No A līdz Z komandas skatpunkta tas nozīmē intensīvu sadarbību, kas izpaužas kā stabils rezultāts un neizmērāma apņēmības pakāpe, kas veltīta mācīšanai un apmācībai Eiropas Savienības lietās.” 

Uzziniet vairāk par “EPI: Projekts no A līdz Z:

Vairāk nekā 100 studenti no četrām Eiropas universitātēm apgūst Eiropas pilsoņu iniciatīvu, izmantojot inovatīvu projektu “EPI no A līdz Z”

“ECI modelis”: Kā studenti mācās kļūt par aktīviem Eiropas pilsoņiem praksē

 

 

Autori

Dulča lepes, Eduardo Figueiredo

Dulce Lopes ir Koimbras Universitātes Juridiskās fakultātes profesors. Viņa strādāja Portugāles prezidentūras laikā Ministru padomē, Eiropas Parlamentā un Lilles Katoļu universitātē un bija Hāgas Starptautisko tiesību akadēmijas angļu valodas studiju direktore (2018). Viņa koordinēja “Erasmus+” projektu “EPI: No A līdz Z”. Citas atsauces: https://www.cienciavitae.pt/E013-0BE9-8B08

 

Eduardo Figueiredo ir Koimbras Universitātes Juridiskās fakultātes uzaicinātais asistents. Viņš bija “Erasmus+” projekta “EPI: No A līdz Z”. Citas atsauces: https://www.cienciavitae.pt/0A17-3ED6-803B

Ierakstīt komentāru

Lai varētu pievienot komentārus, jums ir jāautentificējas vai jāreģistrējas.
Atruna: EPI forumā paustie viedokļi atspoguļo tikai to autoru uzskatus un nekādā gadījumā nav uzskatāmi par Eiropas Komisijas vai Eiropas Savienības nostāju.
Esat gatavs reģistrēt iniciatīvu?

Vēlaties atbalstīt iniciatīvu? Vēlaties uzzināt vairāk par pašreizējām vai agrākām iniciatīvām?