Darbo knyga „Europos piliečių iniciatyva“: Aktyvumo ir aktyvaus pilietiškumo priemonė“ (trumpai: Europos piliečių iniciatyvos darbo plane nuo A iki Z) pateikiama teorinė ir praktinė mokslininkų, Europos piliečių iniciatyvos organizatorių ir pakviestų ekspertų informacija ir ji yra praktinių priemonių rinkinys, skirtas visiems, norintiems daugiau sužinoti apie Europos piliečių iniciatyvą (EPI) ir apie tai, kaip ją įgyvendinti.
Šis vadovas yra vienas iš pagrindinių programos „Erasmus+“ projekto, kuriuo siekiama supažindinti aukštųjų mokyklų studentus su Europos piliečių iniciatyvos mechanizmu, t. y. suteikiant jiems kompetenciją rengti savo pasiūlymus ir taip tapti aktyviais ES politikos ir sprendimų priėmimo procesų dalyviais, rezultatų. Darbo knygą redagavo Yilly Vanessa Pacheco (Getingeno universitetas, Vokietija) ir Dulce Lopes (Kimbros universitetas, Portugalija), o išleido Getingeno universitetas.
Žinyną galima nemokamai parsisiųsti čia. Santraukos taip pat pateikiamos portugalų, ispanų, vokiečių, rumunų ir prancūzų kalbomis.
Žinyną sudaro dvi dalys: pirmasis skirtas „išsamiai Europos piliečių iniciatyvai“, o antrasis – „Europos piliečių iniciatyvos projektui nuo A iki Z“. Šiame leidinyje iš viso pateikiami beveik trijų dešimčių autorių atsiliepimai: 19 projekto tyrėjų (iš Portugalijos Koimbros universiteto, Getingeno Georgo-August universiteto (Vokietija), Jottingeno Alexandru Ioan Cuza universiteto (Rumunija) ir Vigo universiteto (Ispanija)) ir 9 išorės rėmėjų (Įngel Fernįndez Silva, Salamankos universitetas); Anastasia Karatzia, Esekso teisės mokykla; Olga Kikou, Išnaikinti narvų amžių; ELISA Lironi, ECAS; Carmen Montesinos Padilla, Madrido Komplutensės universitetas; Graça Múrias, Portugalijos EPI kontaktinis asmuo; Regina Quelhas Lima, Portugalijos EPI kontaktinis asmuo; Vasiliki Mustakis, ECAS; ir Hendrik Nahr, make.org).
Galutinio Europos piliečių iniciatyvos sklaidos renginio „Nuo A iki Z projekto“ dalyviai, „Coimbra unveristy“
Vadovo I dalį sudaro penki skirsniai. Pirmasis yra skirtas Europos piliečių iniciatyvos konstitucinei sistemai ir jame pateikiama keletas svarbių teikinių, susijusių su Europos pilietiškumu, demokratija ir piliečių dalyvavimu. Antrame skirsnyje siekiama atsakyti į klausimą „kokia yra EPI?“, pabrėžiant šio mechanizmo svarbą įgalinant piliečius aktyviai dalyvauti Europos Sąjungos ateities procese, taip prisidedant prie demokratijos trūkumo mažinimo ir didinant jos politinį teisėtumą. Trečiame ir ketvirtame skirsniuose aptariami EPI dalyko ir temų klausimai. Ypatingas dėmesys skiriamas Europos piliečių veiksmų tarnybos (ECAS) misijai ir tam, kaip ši organizacija teikia paramą piliečiams, siekdama sukurti įtraukesnę ir stipresnę Europos Sąjungą, visų pirma per EPI forumą, kurį Europos Komisijos vardu ir pagal sutartį valdo ECAS. Galiausiai penktoje dalyje siekiama paaiškinti, kaip bet kuris Europos pilietis gali dalyvauti Europos piliečių iniciatyvoje. Šiomis aplinkybėmis ypač svarbūs Olga Kikou ir Regina Quelhas Lima/Graça Múrias įnašai: pirmajame aprašomas procesas, kurio rezultatas – šeštoji sėkminga Europos piliečių iniciatyva, pavadinta „End the Cage Age“; pastarajame pabrėžiama nacionalinių informacijos centrų sukūrimo svarba užtikrinant artumą ES piliečiams ir didinant visuomenės informuotumą apie Europos piliečių iniciatyvą.
Europos piliečių iniciatyvos nuo A iki Z darbo knygos
Vadovo II dalis skirta tik projektui „EPI: nuo A iki Z’, nagrinėja jos bendruosius tikslus ir analizuoja, apžvelgdama, pagrindinę veiklą: internetiniai kursai apie Europos piliečių iniciatyvą, įvadiniai posėdžiai, intensyvūs internetiniai kursai apie Europos piliečių iniciatyvą, tarpusavio mokymosi veikla, dalyvavimo internete ir žaidimų strategijos, pavyzdiniai EPI renginiai ir kai kurios studentų iniciatyvos. Galiausiai Fernando Borges ir Dulce Lopes išnagrinėjo kai kuriuos duomenis, kad atsakytų į klausimą: „Ar projekto lūkesčiai buvo patenkinti?“ Apibendrinant, jie padarė išvadą, kad „rezultatai rodo, jog dalyviai buvo labai patenkinti veikla ir patirtimi, kurioje jie dalyvavo, taip pat bendra projekto struktūra ir tikslu. Iš „EPI: Nuo A iki Z komandos požiūriu tai reiškia intensyvų bendradarbiavimą, kuris virsta patikimais rezultatais, ir neišmatuojamą atsidavimą, skirtą mokymui ir mokymui Europos Sąjungos reikalų srityje.“
Daugiau informacijos apie EPI: Iš A į Z’ projektą:
EPI modelis – Kaip mokiniai išmoks dirbti aktyviems Europos piliečiams praktiškai
Autoriai
Plunksninės žarnos, Eduardo FigueiredoDulce Lopes yra Koimbros universiteto Teisės fakulteto profesorė. Ji dirbo Ministrų Tarybai pirmininkaujančios Portugalijos, Europos Parlamento ir Lilio katalikų universiteto darbuotoja ir Hagos tarptautinės teisės akademijoje (2018 m.) buvo Anglijos studijų direktorė. Ji koordinavo programos „Erasmus+“ projektą „EPI: Nuo A iki Z“. Kitos nuorodos: https://www.cienciavitae.pt/E013-0BE9-8B08
Eduardo Figueiredo yra pakviestas Koimbros universiteto Teisės fakulteto asistentas. Jis buvo programos „Erasmus+“ projekto „EPI: Nuo A iki Z“. Kitos nuorodos: https://www.cienciavitae.pt/0A17-3ED6-803B
Pateikite komentarą
Norėdami parašyti komentarą turite prisijungti arba prisiregistruoti.