Gå direkt till innehållet
Europeiska medborgarinitiativet – Forum

Mini Quiz för universitetsstuderande – öppen fråga

Upphovsman: Forumteamet |
Uppdaterades den: 14/12/2022 |
Antal visningar: 356

Om du skulle lansera ett initiativ, vad skulle ämnet vara?

Skicka dina svar i kommentarsavsnittet nedan. 

0
Röst

Kommentera

För att kunna kommentera måste du logga in eller registrera dig.

Kommentarer

Laura Vasile | 14/12/2022

Främjande av handikappfrågor

För att kunna kommentera måste du logga in eller registrera dig.
Ane Lore Serón Canales | 14/12/2022

Grön energi

För att kunna kommentera måste du logga in eller registrera dig.
Avinash Singh | 14/12/2022

Klimatförändringar på kommunal nivå genom lokala myndigheter.

För att kunna kommentera måste du logga in eller registrera dig.
uyggg yy | 20/12/2022

https://europa.eu/citizens-initiative-forum/discuss/idea/mini-quiz-university-students-open-ended-question_en

För att kunna kommentera måste du logga in eller registrera dig.
Daniela Costa Ferreira | 01/02/2023

Systemet med Europaskolor

 

För att kunna kommentera måste du logga in eller registrera dig.
emrah chris | 24/02/2024

Utveckla en onlineplattform eller mobilapplikation som hjälper eleverna att beräkna sina betyg mer effektivt och korrekt.

Här finns en kort beskrivning av hur det skulle kunna fungera:

Användarvänligt gränssnitt: Skapa ett rent och intuitivt gränssnitt där eleverna kan lägga in sin kursinformation, inbegripet graderingsskala, tilldelningsvikter och individuella poäng.

Automatisk beräkning: Utveckla en algoritm som automatiskt beräknar den övergripande graderingen på grundval av den införda informationen. Algoritmen bör beakta faktorer som tilldelningsvikter, examinationspoäng och eventuella ytterligare kriterier som anges av användaren.

Anpassningsalternativ: Gör det möjligt för eleverna att anpassa ”betygkalkylatorn” för att passa deras särskilda behov. Detta inbegriper alternativ för extra tillgodoräknande, avhopp från lägsta poäng eller anpassning av betygsskalorna för enskilda kurser.

What-if Scenarios: Ge eleverna möjlighet att utforska ”what-if” -scenarier genom att ge dem möjlighet att mata in hypotetiska poäng för kommande uppdrag eller prov. Denna funktion kan hjälpa eleverna att bedöma hur olika prestationsnivåer påverkar deras totala betyg.

Uppföljning av framsteg: Tillhandahålla en progressföljare som gör det möjligt för eleverna att övervaka sina betyg över tid. Detta kan inbegripa en visuell representation av deras prestationer och förmågan att fastställa betygsmål för motivation.

Gradering och samarbete: Införa funktioner som gör det möjligt för eleverna att dela sina betyg med kollegor eller samarbeta i gruppprojekt. Detta kan främja en stödjande akademisk gemenskap och uppmuntra studenter att lära av varandra.

Påminnelser och anmälningar: Skicka påminnelser och meddelanden till eleverna om kommande tidsfrister, examensdatum eller eventuella förändringar i betygspolicyn. Detta hjälper studenterna att hålla sig organiserade utöver sitt arbete.

Utbildningsresurser: Inkludera utbildningsresurser på plattformen, t.ex. tips på studier, strategier för tidsplanering eller länkar till relevant akademiskt material. Detta förbättrar elevernas övergripande inlärningsupplevelse.

Integrering med system för inlärning: Undersöka möjligheten att integrera initiativet för betygsberäkning med befintliga system för inlärning som används av universiteten. Detta kan effektivisera processen för både elever och GPA-instruktörer.

Integritet och säkerhet: Prioritera studentuppgifternas säkerhet genom att vidta lämpliga krypteringsåtgärder och säkerställa efterlevnad av bestämmelserna om integritetsskydd.

Genom att lansera ett initiativ för att beräkna betyg kan eleverna dra nytta av ett effektivare och mer korrekt sätt att följa sina akademiska framsteg, så att de kan fatta välgrundade beslut om sina studier och bättre hantera tid och insatser.

För att kunna kommentera måste du logga in eller registrera dig.
Ansvarsfriskrivning: De åsikter som uttrycks i forumet för medborgarinitiativet utgör bara författarens synpunkter och kan inte på något sätt anses spegla Europeiska kommissionens eller EU:s ståndpunkt.
Redo att registrera ditt initiativ?

Vill du stödja ett initiativ? Vill du veta mer om pågående eller tidigare initiativ?