Evropska državljanska pobuda „Fairosene“ ali „Odprava oprostitve davka na letalsko gorivo v Evropi“ je zgodba, ki jo bomo kot organizatorji vedno zapomnili. To je zgodba o zamisli, ki jo je sanjalo sedem študentov v svojih domovih, ki so se končali v središču okoljske politike Evropske komisije. Zgodba o lokalni pobudi, ki je zbrala le 75 000 podpisov, njen predlog politike pa je bil vključen v zakonodajni sveženj Evropske komisije „Pripravljeni na 55“, katerega cilj je uresničiti zeleni dogovor.
Naš cilj je bil preprost: pozvati Evropsko komisijo, naj predlaga davek na letalsko gorivo (kerozin) za domače in notranje lete, tj. politiko, katere cilj je odprava donosne oprostitve davka na gorivo, ki jo uživa najbolj ogljično intenzivna vrsta prevoza na račun bolj trajnostnih alternativnih načinov prevoza. Uporabili smo edini instrument participativne demokracije, ki je na voljo evropskim državljanom, tj. evropsko državljansko pobudo, ki omogoča ozaveščanje različnih ravni civilne družbe, pa tudi lobiranje oblikovalcev politik.
„Naša kampanja se je začela brez finančnih sredstev in pričakovanj ter z željo, da bi se naučili, kako bolje zagovarjati potrebe in zahteve državljank in državljanov.“
Po uspešnem zaključku pobude upamo, da bo naša dogodba prek evropske državljanske pobude spodbudila državljane po vsej EU, da ukrepajo v skladu s tem, kar verjamejo, in uporabijo ta instrument, kar je lahko učinkovito tudi, če ga začne skupina premalo financiranih in premalo izkušenih študentov.
Srečanje predstavnikov Fairosena Ursule von der Leyen
Že od začetka priprave na kampanjo smo vedeli, da bi bilo zbiranje milijona podpisov brez ustreznega financiranja, izkušenj in že obstoječe mreže organizacij, ki so se pripravljene zavzemati za pobudo, izjemno okorna naloga. Zato in da bi dosegli čim večji učinek, je bila naša strategija velik del naših prizadevanj osredotočiti na lobiranje oblikovalcev politik iz institucij EU, hkrati z ozaveščanjem, zbiranjem podpisov in splošnim zavzemanjem. Ta odločitev se je izkazala za ključno za napredek naše evropske državljanske pobude, saj je naša kampanja lobiranja na koncu izpostavila temo onesnaževanja letalstva in davčnih oprostitev davka na letalsko gorivo na politično agendo Evropske komisije in je bila vključena v zakonodajni sveženj „Pripravljeni na 55“. V tem procesu smo dosegli številne mejnike in pridobili dragocene izkušnje z ukrepi, kot so naše demonstracije zunaj Evropskega parlamenta ter srečanje s poslanci Evropskega parlamenta in evropskimi političnimi strankami, predstavitev pred Odborom Evropskega parlamenta za peticije (PETI) in udeležba na medvladni konferenci o oblikovanju cen ogljika in davku na letalstvo v Haagu, kjer je bil Fairosene edini predstavnik civilne družbe.
Na srečanjih z uradniki EU so bili naši argumenti o pomenu predlagane politike za evropske državljane in okolje okrepljeni s številom zbranih podpisov in koalicijo podobno mislečih organizacij, ki smo jih ustvarili.
Zagovorništvo je uspešno le, če obstajajo sinergije.
Zato smo stopili v stik s podobno mislečimi organizacijami in prostovoljci iz naših osebnih mrež, ki so naši evropski državljanski pobudi omogočili, da doseže čim več evropskih držav. Poskušali smo razširiti geografsko razširjenost naše pobude, tako da smo se obrnili na številne krovne organizacije, ki imajo člane v različnih državah z lokalnimi povezavami in zgradili spletna vozlišča za navdušene prostovoljce, ki so peticijo razposlali prek ustne besede, tako na spletu kot zunaj njega.
Predstavniki Fairosena s prostovoljci na podnebnem pohodu
Začetek kampanje brez finančnih sredstev, ki bi zajela številne države članice EU, ob hkratnem izpolnjevanju obveznosti na univerzi ni bila lahka naloga. V celotnem obdobju evropske državljanske pobude so morali organizatorji žrtvovati veliko prostega časa za prosti čas, da bi pobudi dali večje možnosti za uspeh, vendar je bilo to žrtvovanje lažje kot večina, saj smo se srečevali z zavzetostjo. Strast in žrtvovanje sta bila dejansko nagrajena, ko so se spoštovane organizacije, ki so se desetletja že več desetletij ukvarjale z isto temo, dogovorile, da bodo sodelovale z nami in nam pomagale pri usmerjanju predloga politike v središče Komisije. Poleg tega, bolj kot je naša pobuda pridobljena na spletu, več mladih državljanov iz vse Evrope nas je navezovalo na oblikovanje skupin prostovoljcev v svojih državah in kampanjo na lokalni ravni za zbiranje podpisov. Na ta način
kljub temu, da smo se borili proti zelo močni industriji, smo do konca kampanje dosegli bistveno več prijateljev kot sovražnikov.
Podpora, ki smo jo med kampanjo prejeli od organizacij, državljanov in civilne družbe na splošno, je bila popolnoma nepričakovana in verjetno najbolj pozitivna izkušnja z začetkom evropske državljanske pobude. Čeprav se je kampanja končala, so povezave in povezave, ki smo jih vzpostavili z bruseljskimi organizacijami in državljani po vsej EU, še vedno prisotne, saj še vedno sodelujemo pri številnih kampanjah in ukrepih, ki smo jim sledili od konca pobude Fairosene.
Predstavniki Fairosena s prostovoljci na podnebnem pohodu
Kot univerzitetni študenti, ki so začeli vseevropsko kampanjo, ni skrivno, da naša kampanja ni imela zadostnih finančnih sredstev. Vendar
boji, za katere se je vredno boriti, skoraj nikoli niso zmagali z denarjem.
Zmagajo se z odločnimi ljudmi, kar je naša evropska državljanska pobuda zagotovo nezanemarljiva. To je po našem mnenju najpomembnejši korak k pobudi Fairosene: ljudje, ki so bili dovolj navdušeni za reševanje okoljskega vprašanja, ne da bi se prej srečali, brez finančnih sredstev ali velikega prostega časa, so sodelovali in so bili pri doseganju svojega cilja odvisni le od prizadevanj in podpore drug drugega.
Predstavnik Fairosena na podnebnem pohodu
To je za nas navsezadnje evropska državljanska pobuda: instrument, ki služi kot platforma za državljane iz vse Evrope, da se povežejo in se skupaj borijo proti težavam in težavam, s katerimi se soočamo vsi, ne glede na našo geografsko lokacijo. Na podlagi naših izkušenj,
drugi ključni dejavnik za začetek evropske državljanske pobude je bila spontanost.
Priprava in kartiranje kampanje sta lahko po eni strani odločilna dejavnika, ki prispevata k njenemu uspehu, po drugi strani pa bolj ko mislite o vsakem koraku v procesu in bolj ko čakate, da se vse pripravi na dokončanje, bolj verjetno boste odvrnjeni od številnih nalog, ki jih je treba opraviti pred začetkom kampanje in med njo. Nekaj mesecev pred začetkom kampanje nismo vedeli, da si bomo v naslednjem letu in pol prizadevali za davek na kerozin. Po besedah J. A. Redmerskega: „Želim včasih največje spomine na najverjetnejše kraje, kar dodatno dokazuje, da je spontanost bolj nagrajena kot natančno načrtovano življenje“.
Evropski zeleni dogovor: https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/european-green-deal_en
Komisija predlaga preoblikovanje gospodarstva in družbe EU za izpolnitev podnebnih ciljev (Pripravljeni na 55): https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_21_3541
Predlog za revizijo direktive o obdavčitvi energije: https://ec.europa.eu/info/files/revision-energy-tax-directive_en
Avtorji člankov
Tassos PapachristouTassos Papachristou je nadomestni predstavnik evropske državljanske pobude „Ending the Aviation Fuel Tax Exemption in Europe“ (Fairosene) in magistrski študij evropskih javnih zadev na Univerzi v Maastrichtu. Fairosene je prejel nagrado za državljane za leto 2019, ki jo je podelil dober lobi, njegov predlog politike pa je bil leta 2021 vključen v zakonodajni sveženj „Pripravljeni na 55“ Evropske komisije. Je aktivist za čisto mobilnost v generaciji Climate Europe (GCE).
- Categories
Komentiraj
Za dodajanje komentarjev se morate avtenticirati ali registrirati.