Põhisisu juurde
Euroopa kodanikualgatuse foorum

Euroopa kodanikualgatust toetavad piirkondlikud osalejad

Autor: Forum Team |
Uuendatud: 13 October 2020 |
Vaatamiste arv: 8510

Tere,

vahetame arvamusi piirkondlike osalejate rolli üle Euroopa kodanikualgatuse toetamisel!

Kuidas te seda probleemi näete? Kas piirkondlikud osalejad saavad anda oma panuse Euroopa kodanikualgatuse tutvustamisse kodanike hulgas? Või aidata neil Euroopa kodanikualgatust korraldada? Kas piirkonnad peaksid ise rohkem osalema? Kindlasti on siin suur potentsiaal.

Täname, et jagasite selle kohta oma arvamust!

0
Hääletage

Kommenteerige

Kommentaaride esitamiseks peate end autentima või registreerima.

Kommentaarid

Inactive user | 15 October 2020

Piirkondlikel sidusrühmadel on märkimisväärne kasutamata potentsiaal toetada Euroopa kodanikualgatuste korraldajaid. Lisaks Euroopa kodanikualgatuse kui vahendi edendamisele on vähemalt kolm valdkonda, kus piirkondlikud osalejad saavad anda positiivseid tulemusi.

Esiteks võivad nad ise rakendada või toetada ja hõlbustada konkreetsete meetmete rakendamist, et ületada digitaalne lõhe kohalikul tasandil, näiteks tagades kõigile juurdepääsu veebiruumile ning investeerides digitaaloskustesse ja -pädevustesse. Üha enam digitaliseeruvas maailmas näib digitaalse lõhe probleem kasvavat ja seda tuleb käsitleda terviklikult, kui soovime vältida nn esimese ja teise klassi kodanike olemasolu.

Teiseks saavad piirkondlikud osalejad edendada konkreetseid Euroopa kodanikualgatusi, pakkudes teavet ja avaldades toetusavaldusi piirkondlikel, sealhulgas kohalike omavalitsuste veebisaitidel; aidates korraldajatel kohandada oma sõnumeid piirkondade eripäradele ja kodanike konkreetsetele vajadustele kohalikul tasandil ning korraldades arutelusid algatuste teemadel. See aitab kaasa nii Euroopa avaliku sfääri arengule kui ka Euroopa kodakondsuse tugevdamisele.

Samuti võivad piirkondlikud otsustajad võtta Euroopa kodanikualgatuste suhtes järelmeetmeid, rakendades kodanike nõudmistele vastavaid piirkondlikke lahendusi, olenemata sellest, kas algatustega on õnnestunud koguda miljon toetusavaldust või mitte.Sageli on kõige tõhusamad probleemide lahendamise meetmed, mis mõjutavad oluliselt kodanike elu, praktilised meetmed, mida rakendatakse kohapeal, isegi ilma uusi õigusakte vastu võtmata.

Adriana-Nicoleta MUNGIU PATRASCU | 23 October 2020

Piirkondlikud ja kohalikud osalejad võiksid osaleda arutelus nende Euroopa kodanikualgatuste üle, mis on nende piirkonna jaoks eriti olulised. Praegustest ja varasematest algatustest võib näha suurt otsest huvi piirkondadele, mis on seotud näiteks järgmisega: eurooplaste õigus hääletada kohalikel valimistel, põhiliste avalike teenuste osutamine, keskkonna-, transpordi- ja liikuvusküsimused, ühtekuuluvuspoliitika jne. Mõned neist ei teinud seda kunagi ELi otsustajate lauale, sest nad ei suutnud saavutada 1 miljoni allkirja nõuet.

Piirkondlikud ja kohalikud osalejad võiksid samuti anda oma panuse Euroopa kodanikualgatuse tutvustamisse oma kogukondades. See võimaldab nende kaaskodanikel aktiivselt osaleda ELi demokraatlikus ja poliitilises elus.

Inactive user | 01 November 2020

Piirkondlikel osalejatel on kindlasti oma roll teadlikkuse suurendamisel Euroopa kodanikualgatusest, selle toetamisel ja edendamisel. Nagu Assya Kavrakova on maininud, on piirkondlikel osalejatel märkimisväärne kasutamata potentsiaal ning ma nõustun, et kodanike digioskuste toetamine, Euroopa avaliku sfääri kättesaadavamaks muutmine ja piirkondlike lahenduste rakendamine on kõik selle protsessi olulised etapid. Lisaks, nagu mainib Adriana-Nicoleta Mungiu Patrascu, võivad varasemad ja varasemad algatused, sealhulgas varasemad edukad algatused, näidata, et kohalikud ja piirkondlikud osalejad on meile toonud teatavat kasu.

Algatused, mis on jõudnud 1 000 000 allkirja künniseni, on sageli saanud kasu kohaliku kodanikuühiskonna kaasamisest. Näiteks Euroopa kodanikualgatuse „Stop Vivisection“ raames tehti suuri edusamme toetusavalduste saamisel tänu võimele mobiliseerida kodanikuühiskonna organisatsioonide kohalikke võrgustikke ühise eesmärgi saavutamiseks. Sama võib öelda Euroopa kodanikualgatuse „Right2Water“ kohta, mis sai tohutu toetuse väikeste rohujuure tasandi veeliikumisrühmade mobiliseerimisest, eriti mõnes riigis, mida finantskriis kõige rängemalt mõjutas. Kohalikud teadmised kogukondadest võivad selles mõttes osutuda hindamatuks algatuse edendamisel ja kodanike jaoks rohujuure tasandil käegakatsutavaks muutmisel.

Piirkondlikel otsustajatel võib samuti olla oluline roll teadlikkuse suurendamisel Euroopa kodanikualgatuse vahendist, toetades ja tugevdades kodaniku- ja poliitilist haridust. Teadlikkuse ja põhiteadmiste puudumist Euroopa kodanikualgatuse kohta võib endiselt pidada üheks takistuseks, mis takistab suuremat kodanikuosalust osalusdemokraatia vahendis. Oluline vahend kodanike kaasamiseks demokraatlikesse protsessidesse, olgu see siis piirkondlikul, riiklikul või Euroopa tasandil, peab olema haridus ning paljudel piirkondlikel otsustajatel kogu Euroopas on selles valdkonnas seadusandlik pädevus. Formaalhariduses võiks seega olla Euroopa kodanikualgatuse jaoks kasulik investeerida poliitilisse ja kodanikuharidusse ja seda toetada, eelkõige Euroopa demokraatia valdkonnas, et tagada ELi demokraatlike protsesside arutamine ja uurimine koolides ja haridusasutustes kõrvuti piirkondlike ja riiklike demokraatlike protsessidega. Lisaks formaalsele haridusele võivad mitteformaalse hariduse projektid ja vabatahtlikud algatused avaldada suurt mõju ka kodanike võimestamisele kasutada nende käsutuses olevaid demokraatlikke vahendeid. See on eriti asjakohane noorte suurema kaasamise puhul Euroopa kodanikualgatusse rohujuure tasandil, kus noorte kohalolek ja toetus selle vahendi edendamisel võib osutuda hindamatuks, muutes Euroopa kodanikualgatuse kohta õppimise interaktiivseks, lõbusaks ja informatiivseks.

Lõppkokkuvõttes on piirkondlikud osalejad need, kes mõistavad kõige paremini oma kogukondade ainulaadset keerukust, konteksti ja vajadusi. Seetõttu ei tohiks Euroopa kodanikualgatuse korraldajad alahinnata eeliseid, mis kaasnevad Euroopa kodanikualgatuse konteksti loomisega kohalikul tasandil ning piirkondlike osalejate teadmiste ja suhete ärakasutamisega kohalike kogukondadega.

Inactive user | 05 November 2020

Täname Teid selle olulise niidi avamise eest. Järgnevatel tundidel avaldame blogis artikli selle kohta, kuidas me Euroopa kodanikualgatuse „Stopglobalwarming.eu“ edendajatena suhtleme kohalike omavalitsuste ja piirkondadega.

Meie juhtumi puhul oleme loonud kohaliku resolutsiooni näidisvormi, mille linnad ja piirkonnad saavad vastu võtta, et toetada intiaiti kahel viisil:

1) Heakskiitmine Euroopa kodanikualgatuse objektiks olevas küsimuses, käesoleval juhul süsinikdioksiidi hind Euroopa Liidus 2) Kohaliku
omavalitsuse kohustus teavitada kodanikke nende õigusest allkirjastada Euroopa kodanikualgatusi, kopeerin ja kleebin allpool kohaliku algatuse

sisu, et saaksite mõista, kuidas see oli üles ehitatud.

Praegu pidime seda liiki meetmete rakendamisel usaldama aktiviste, et teha kindlaks nende kolleegid administratsioonis.

Kuid tõeliselt huvitav oleks leida viise, kuidas siduda piirkonnad ja linnad seda liiki teabeteenusega, näiteks korrates seda, mida tehakse Šveitsi institutsioonilise teabevahetuse valdkonnas: osalusdemokraatia vahendite otsepostitamine ja pidev ajakohastamine kodanike hulgas.

Sellisel lähenemisviisil oleks kolm kasutegurit:
1) Suurendada ELi kodanike teadlikkust nende õigustest osaleda ELi poliitika kujundamises 2)
toetada kodanike komiteed, mis ei tugine olemasolevatele isikuandmete andmebaasidele, muutes kogu kampaania tõhusamaks ja toetades kohaliku tasandi arutelu käivitamist, mis on vajalik Euroopa avaliku sfääri parandamiseks 3) luua kohalikele ajakirjanikele võimalus
olla teadlikum sellest, mis on osalusdemokraatia Euroopa Liidus viimane, kuid mitte vähem oluline, arvan, et

Regioonide Komitee ning Euroopa Majandus- ja Sotsiaalkomitee võiksid pakkuda Euroopa Kohalike ja Piirkondlike Omavalitsuste Algatusele edendamisvõimalusi.

Arvan, et seda metoodikat ja koostöö edendamist selle eesmärgi saavutamiseks võiks käsitleda Euroopa kodanikualgatuse päeva parimate tavade teemalisel kohtumisel.

Loodame, et saame sellele koos tugineda!



Selleks et koguda Euroopa Liidus 1 miljonit allkirja, on oluline, et võimalikult paljusid kodanikke teavitataks nende õigusest allkirjastada ja toetada Euroopa kodanikualgatusi, mis on ainus osalusdemokraatia vahend, mida kodanikud saavad kasutada ametlike ettepanekute tegemiseks Euroopa Komisjonile.

See on algatuse „StopGlobalWarming.eu“ põhitekst, mida saate edendada oma omavalitsuses või piirkondlikus volikogus.

Te võite võtta otse ühendust linnapea, linnavolikogu või üksikute linnavolikogu liikmetega, et teha neile ettepanek.

 

STOPGLOBALWARMING.EU ETTEPANEK JA KODANIKE TEAVITAMINE EUROOPA KODANIKUALGATUSTEST

 

Arvestades

Euroopa institutsioonid on hiljuti lisanud CO-heite hinnakujunduse oma tegevuskavasse, et võidelda tõhusalt kliimamuutuste vastu;

Von der Leyeni komisjon lisas Euroopa rohelist kokkulepet käsitlevasse ettepanekusse CO-heite piiride kohandamise mehhanismi;

Euroopa Liidu Nõukogu eesistujariik Saksamaa on valmis tegema ettepaneku mõõduka minimaalse süsinikuhinna kohta ja laiendama seda kõikidele sektoritele lisaks Euroopa heitkogustega kauplemise süsteemile;

Euroopa Liidu riigipeade ja valitsusjuhtide poolt 21. juulil 2020 mitmeaastase finantsraamistiku ja sissenõudmisfondi üle peetud läbirääkimistel nähakse ette, et 2021. aasta esimesel poolaastal teeb Euroopa Komisjon ettepaneku võtta ELi omavahendite aluseks süsinikdioksiidiheite piiride kohandamise mehhanism.

Märkis, et

Selline algatus on täielikult kooskõlas ÜRO tegevuskava 2030 ülemaailmsete eesmärkidega.

XXX linnavolikogu/munitsipaalnõukogu/piirkondlik nõukogu

Võtab kohustuse

Linnavolikogu esimees ja keskkonnanõukogu liige:

Teavitada kodanikke algatusest;

Võimaldada kodanikel allkirjastada algatus StopGlobalWarming.eu asjaomastes ja pädevates asutustes;

Avaldada linna/munitsipaalvalitsuse/... veebisaidil www.StopGlobalWarming.eu link;

Võtta meetmeid, et toetada Euroopa kodanikualgatuse eesmärke linnavalitsuses seoses riiklike ja piirkondlike ametiasutustega, aga ka seoses teiste omavalitsuste ning riiklike ja Euroopa linnadega;

Koostab linnavolikogule teostatud tegevuste kohta aruande (üks kuu enne allkirjade kogumise tähtaega).

 

Inactive user | 26 November 2020

Näen täiesti teistsugust probleemi, nimelt teadlikkust Euroopa kodanikualgatusest. ELi kodanikel oleks palju lihtsam olla sellest demokraatlikust vahendist teadlikumad. Euroopa Liit peaks andma üldsusele palju rohkem teavet.

Inactive user | 30 December 2020

Euroopa kodanikualgatus võib lihtsustada kohalike algatuste sirvimist – Teie kodanikualgatus

0

Inactive user | 24 February 2021

Lugupeetud,
tahaksin Teid teavitada edasistest sammudest, mida me Euroopa kodanikualgatuse korraldajatena selles küsimuses tegime.Euroopa kodanikualgatusega

StopGlobalWarming.eu (süsinikdioksiidi hind kliimamuutuste vastu võitlemiseks) käivitasime me „Mayors to stop globalbalwarming.eu – Euroopa linnapeade assamblee, et võidelda kliimamuutuste vastu osalusdemokraatia kaudu“.
See on Itaalia üritus ja selgitus selle kohta, mida me praegu Euroopas teeme (järgmine kohtumine toimub 22. märtsil – kuulutatakse varsti välja) https://eumans.eu/mayors-stopglobalwarmingeu-italian-launch-and-next-steps

– Teiste Euroopa kodanikualgatuste elluviijatega saatsime kirja volinik Jourovale (kombineerides ka need ELi organid ja organisatsioonid, kellel on volitused teabe saamiseks), et paluda Euroopa kodanikualgatuste kohta korrapäraselt ja erakorraliselt teavet – pärast allkirjade kogumise tingimuste kolmandat pikendamist ei saa me pärast seda, kui Euroopa kodanikualgatuste esitajatel on 25.


veebruaril oma kodanike seas puudu teadlikkusest. Te olete enam kui teretulnud liituma: https://www.eumans.eu/eumans-weekly-meeting