Přejít na hlavní obsah
Fórum evropské občanské iniciativy

Regionální aktéři podporující evropskou občanskou iniciativu

Autor /Autorka: Forum Team |
Datum aktualizace: 13/10/2020 |
Počet zobrazení: 8500

Hello,

výměna názorů na úlohu regionálních aktérů při podpoře evropské občanské iniciativy (ECI)!

Jak vnímáte tento problém? Mohou regionální subjekty přispět k tomu, aby občané o evropské občanské iniciativě lépe informovali? Nebo jim asistovat při organizování evropské občanské iniciativy? Měly by se regiony samy více zapojit? Je jisté, že zde existuje velký potenciál.

Děkujeme vám za to, že jste se s ním podělili o svůj názor!

0
Hlasování

Připojit komentář

Chcete-li vkládat připomínky, musíte provést ověření identity nebo se zaregistrovat.

Komentáře

Inactive user | 15/10/2020

Existuje značný nevyužitý potenciál regionálních zúčastněných stran, pokud jde o podporu organizátorů evropských občanských iniciativ. Kromě propagace evropské občanské iniciativy jako nástroje existují alespoň tři oblasti, v nichž mohou regionální subjekty přinést pozitivní výsledky.

Zaprvé mohou samy provádět nebo podporovat a usnadňovat provádění konkrétních opatření k překlenutí digitální propasti na místní úrovni, jako je zajištění přístupu k internetovému prostoru pro všechny a investice do digitálních dovedností a kompetencí. Ve stále digitalizovanějším světě se zdá, že problém digitální propasti nabývá na významu a je třeba jej řešit komplexně, chceme-li se vyhnout tomu, aby měli občané „první a druhou třídu“.

Za druhé mohou regionální subjekty podporovat konkrétní evropské občanské iniciativy tím, že poskytují informace a zveřejňují výzvy k předkládání prohlášení o podpoře na regionálních internetových stránkách, včetně internetových stránek obcí; pomáhá organizátorům přizpůsobit jejich poselství specifikům regionů a konkrétním potřebám jejich občanů na místní úrovni a organizuje diskuse o tématech iniciativ. To přispěje jak k rozvoji evropské veřejné sféry, tak k posílení evropského občanství.

V neposlední řadě mohou regionální činitelé s rozhodovací pravomocí sledovat evropské občanské iniciativy tím, že realizují regionální řešení v reakci na požadavky občanů, a to bez ohledu na to, zda se těmto iniciativám podařilo shromáždit jeden milion prohlášení o podpoře, či nikoli.Nejúčinnější opatření k řešení problémů, která mají obrovský dopad na život občanů, jsou často praktická opatření prováděná v praxi, a to i bez přijetí nových právních předpisů.

Chcete-li vkládat připomínky, musíte provést ověření identity nebo se zaregistrovat.
Adriana-Nicoleta MUNGIU PATRASCU | 23/10/2020

Regionální a místní aktéři by se mohli zapojit do diskuse o těch evropských občanských iniciativách, které mají zvláštní význam pro jejich region. Podíváme-li se na současné i minulé iniciativy, můžeme vidět, že regiony mají velký přímý zájem například o: práva Evropanů volit v místních volbách, poskytování základních veřejných služeb, otázky životního prostředí, dopravy a mobility, politika soudržnosti atd. Někteří z nich ji nikdy neučili do tabulky činitelů EU s rozhodovací pravomocí, protože se jim nepodařilo splnit požadavek na 1 milion podpisů.

Regionální a místní subjekty by rovněž mohly přispět ke zvýšení povědomí o evropské občanské iniciativě v rámci svých komunit. Jejich spoluobčané tak budou moci hrát aktivní úlohu v demokratickém a politickém životě EU.

Chcete-li vkládat připomínky, musíte provést ověření identity nebo se zaregistrovat.
Inactive user | 01/11/2020

Regionální aktéři jistě hrají úlohu při zvyšování povědomí o evropské občanské iniciativě, její podpoře a propagaci. Regionální aktéři mají značný nevyužitý potenciál, jak uvedla Assya Kavrakova, a souhlasím s tím, že důležitými kroky v tomto procesu je podpora občanských digitálních dovedností, zlepšení dostupnosti evropské veřejné sféry a provádění regionálních řešení. Kromě toho, jak uvádí Adriana-Nicoleta Mungiu Patrascu, předchozí i minulé iniciativy mohou pro nás ukázat některé výhody místních a regionálních subjektů, včetně předchozích úspěšných iniciativ.

Iniciativy, které dosáhly prahové hodnoty 1 000 000 podpisů, často těžily z mobilizace místní občanské společnosti. Například evropská občanská iniciativa Stop vivisekci dosáhla obrovského pokroku při získávání prohlášení o podpoře díky své schopnosti mobilizovat místní sítě organizací občanské společnosti ve společné věci. Totéž lze říci o evropské občanské iniciativě Right2Water, která čerpala z obrovské podpory zmobilizování malých místních skupin vodních toků, zejména v některých zemích nejvíce zasažených finanční krizí. Místní znalosti komunit se v tomto smyslu mohou ukázat jako neocenitelné, pokud jde o podporu iniciativy a zajištění hmatatelných příčin pro občany na místní úrovni.

Regionální činitelé s rozhodovací pravomocí mohou rovněž hrát důležitou úlohu při zvyšování povědomí o nástroji evropské občanské iniciativy tím, že podporují a posilují občanské a politické vzdělávání. Nedostatek povědomí a základních znalostí o evropské občanské iniciativě lze stále považovat za jednu z překážek, které brání větší občanské angažovanosti prostřednictvím participativního demokratického nástroje. Důležitým prostředkem pro zapojení občanů do demokratických procesů, ať už na regionální, vnitrostátní nebo evropské úrovni, musí být vzdělávání a mnoho regionálních rozhodovacích orgánů v celé Evropě má v této oblasti legislativní pravomoc. Ve formálním vzdělávání by proto pro evropskou občanskou iniciativu mohlo být přínosné investovat do politické a občanské výchovy a podporovat ji, zejména v oblasti evropské demokracie, s cílem zajistit, aby byly demokratické procesy EU projednávány a prozkoumány ve školách a vzdělávacích institucích spolu s regionálními a vnitrostátními demokratickými procesy. Kromě formálního vzdělávání mohou mít i neformální vzdělávací projekty a dobrovolné iniciativy obrovský vliv na to, aby občané mohli využívat demokratické nástroje, které mají k dispozici. To je obzvláště důležité v případě posílení zapojení mládeže do evropské občanské iniciativy na místní úrovni, kde by přítomnost a podpora mladých lidí, kteří tento nástroj propagují, mohla být neocenitelná při interaktivním, zábavném a informativním učení o evropské občanské iniciativě.

V konečném důsledku jsou regionálními aktéry obvykle ti, kdo nejlépe rozumí jedinečným složitostem, kontextům a potřebám svých komunit. Z tohoto důvodu by organizátoři evropské občanské iniciativy neměli podceňovat přínosy kontextualizace evropských občanských iniciativ na místní úrovni a využívání znalostí a vztahů regionálních subjektů s jejich místními komunitami.

Chcete-li vkládat připomínky, musíte provést ověření identity nebo se zaregistrovat.
Inactive user | 05/11/2020

Děkujeme Vám za otevření této důležité rysu. V příštích hodinách zveřejníme na blogu článek o tom, jak jsme jako navrhovatelé evropské občanské iniciativy Stopglobalwarming.eu spolupracovali s místními obcemi a regiony.

V našem případě jsme vytvořili vzor místního usnesení, které mohou města a regiony přijmout na podporu inciativy dvěma způsoby:

1) Schválení záležitosti, která je předmětem evropské občanské iniciativy, v našem případě uhlíkové ceny v techni Evropské unii
2) Poznámka místní správy, aby informovala občany o jejich právech podepisovat evropské občanské iniciativy, napodobujem obsah místního projektu

a zachycuji jej tak, abyste získali představu o tom, jak byla tato iniciativa strukturována.

Při provádění tohoto druhu opatření jsme se museli spolehnout na aktivisty, abychom identifikovali své protějšky v rámci administrativy.Skutečně zajímavé by

však bylo nalézt způsoby, jak regionům a městům poskytnout tento druh informační služby, například reprodukovat to, co se dělá v oblasti institucionální komunikace ve Švýcarsku: adresné reklamní zásilky a neustálé aktualizace nástrojů participativní demokracie mezi občany.

Takový přístup by měl tři výhody:
1) Zvýšit informovanost občanů EU o jejich právech podílet se na utváření politik EU
2) Podporovat výbor občanů, který se nespoléhá na stávající databáze soukromých údajů - zvýšit účinnost celé kampaně a podpořit zahájení diskuse na místní úrovni, která je nezbytná pro zlepšení evropské veřejné sféry
3) Vytvoření příležitosti pro místní novináře, aby si byli více vědomi participativní demokracie v Evropské unii

Last, ale v neposlední řadě, se domnívám, že Výbor regionů a Evropský hospodářský a sociální výbor by mohly nabídnout příležitosti k propagaci evropské občanské iniciativy.

Domnívám se, že tato metodika a podpora spolupráce v souvislosti s tímto cílem by mohly být předmětem setkání o osvědčených postupech v rámci Dne evropské občanské iniciativy.

Doufáme, že na tom můžeme stavět společně!



Aby bylo možné shromáždit 1 milion podpisů v Evropské unii, je důležité, aby bylo co nejvíce občanů informováno o svém právu podepsat a podpořit evropské občanské iniciativy, což je jediný participativní demokratický nástroj, který má občané k dispozici pro předložení oficiálních návrhů Evropské komisi.

Jedná se o základní text „Stop GlobalWarming.eu“, který můžete propagovat v rámci vaší obce nebo regionální rady.

Můžete se obrátit přímo na starostu, radní města nebo jednotlivé členy městské rady, abyste jim to navrhli.

 

STOPGLOBALWARMING.EU POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ OBČANŮM O EVROPSKÝCH OBČANSKÝCH INICIATIVÁCH

 

Vzhledem k tomu,

Evropské instituce nedávno zařadily tvorbu cen uhlíku na svůj program pro účinný boj proti změně klimatu;

Komise Ursuly von der Leyenové zahrnula do svého návrhu Zelené dohody pro Evropu mechanismus uhlíkové hraniční úpravy;

Německé předsednictví Rady EU je ochotno navrhnout umírněnou minimální cenu uhlíku a rozšířit ji na všechna odvětví nad rámec evropského systému obchodování s emisemi;

Jednání hlav států a předsedů vlád Evropské unie o víceletém finančním rámci a o fondu na podporu oživení dne 21. července 2020 předpokládá, že v prvním pololetí roku 2021 navrhne Evropská komise mechanismus uhlíkové úpravy na hranicích jako základ vlastních zdrojů EU.

Vzalo na vědomí, že

Taková iniciativa je zcela v souladu s globálními cíli Agendy OSN 2030.

Městská rada/obecní/regionální rada XXX

Závazky

Předseda městské rady a člen rady pro životní prostředí:

Informovat občany o iniciativě;

Umožnit občanům podepsat iniciativu Stop GlobalWarming.eu na příslušných a příslušných úřadech;

Zveřejnit na internetových stránkách města/města/... odkaz www.StopGlobalWarming.eu;

Přijmout opatření na podporu cílů evropské občanské iniciativy v rámci městské správy, ve vztahu k vnitrostátním a regionálním orgánům, ale také ve vztahu k jiným obcím a vnitrostátním a evropským městům;

Do jednoho měsíce před uplynutím lhůty pro sběr podpisů vypracuje pro městskou radu zprávu o provedených činnostech.

 

Chcete-li vkládat připomínky, musíte provést ověření identity nebo se zaregistrovat.
Inactive user | 26/11/2020

Vidím zcela jinou otázku, a to povědomí o evropské občanské iniciativě. Pro občany EU by bylo mnohem jednodušší, kdyby si byli tohoto demokratického nástroje více vědomi. Evropská unie by musela veřejnosti poskytovat mnohem více informací.

Chcete-li vkládat připomínky, musíte provést ověření identity nebo se zaregistrovat.
Inactive user | 30/12/2020

Evropská občanská iniciativa může usnadnit prohlížení místních iniciativ - Vaše občanská iniciativa

0

Chcete-li vkládat připomínky, musíte provést ověření identity nebo se zaregistrovat.
Inactive user | 24/02/2021

Vážený pane předsedo, rád
bych Vás informoval o dalších krocích, které jsme jako organizátoři evropské občanské iniciativy v této věci učinili.

Prostřednictvím evropské občanské iniciativy Stop GlobalWarming.eu (cena uhlíku v boji proti změně klimatu) jsme zahájili „Mayors to stop Globalwarming.eu - Shromáždění evropských starostů v boji proti změně klimatu prostřednictvím participativní demokracie“.
Jedná se o italskou akci a vysvětlení toho, co nyní děláme v Evropě (další jmenování se uskuteční dne 22. března - bude brzy oznámeno) https://eumans.eu/mayors-stopglobalwarmingeu-italian-launch-and-next-steps

— S navrhovateli dalších evropských občanských iniciativ jsme zaslali dopis komisařce Jourové (zabývající se rovněž těmi orgány a organizacemi EU, které mají „pravomoc informovat“) s žádostí o obvyklá a mimořádná opatření týkající se informací o evropských občanských iniciativách - po třetím prodloužení podmínek sběru podpisů jsme mohli diskutovat o tom, že v průběhu 25.


února budou občané dále diskutovat o tom, že mezi sebou nevíme. Připojte se k internetové stránce https://www.eumans.eu/eumans-weekly-meeting

Chcete-li vkládat připomínky, musíte provést ověření identity nebo se zaregistrovat.
Prohlášení o vyloučení odpovědnosti: Vyjádření uvedená na Fóru evropské občanské iniciativy odrážejí pouze názory jejich autorů a nelze je v žádném případě považovat za vyslovení postoje Evropské komise nebo Evropské unie.
Jste připraveni zaregistrovat vlastní iniciativu?

Chcete některou z iniciativ podpořit? Potřebujete více informací o probíhajících nebo uzavřených iniciativách?