Direct la conținutul principal
Forumul inițiativei cetățenești europene

Facilitarea recunoașterii profesorilor formați în Montessori în întreaga UE

Autor: Sofia Ramires |
Actualizat la: 22/02/2024 |
Număr de vizualizări: 210

Următoarea directivă prevede recunoașterea calificărilor profesionale ale A.M.I. Montessori pentru profesiile reglementate atât în statul membru în care a fost obținută calificarea, cât și în statul membru în care candidatul ar dori să își exercite profesia.

 

În temeiul articolului 166 alineatul (4) din TFUE și al articolului 165 din TFUE, solicităm recomandarea Comisiei Europene pentru formațiunea Montessori din Uniunea Europeană. 

Având în vedere că pedagogia Montessori este utilizată pe scară largă în Europa în sectoarele public și privat, Comisia Europeană ar putea încuraja schimbul de informații între statele membre care recunosc această calificare și cele care nu o recunosc sau ar putea încerca să sporească mobilitatea cadrelor didactice educate Montessori prin promovarea programelor de schimb reciproc sau ar putea încuraja cooperarea dintre instituțiile de învățământ care oferă formare profesorilor Montessori și profesorilor publici.

Această recunoaștere promovează îmbunătățirea calității și echității în educație între statele membre.

0
Vot

Scrieți un comentariu

Pentru a putea scrie comentarii, trebuie să vă autentificați sau să vă înregistrați.

Comentarii

Sofia Ramires | 24/02/2024

În temeiul articolului 166 alineatul (4) din TFUE, Comisia poate recomanda măsuri care să contribuie la realizarea anumitor obiective relevante pentru piața internă enumerate la articolul 166 alineatul (2) din TFUE. Acestea includ: „îmbunătățirea formării profesionale inițiale și a formării continue pentru a facilita integrarea profesională și reintegrarea pe piața muncii”; „facilitarea accesului la formarea profesională și încurajarea mobilității formatorilor și a stagiarilor, în special a tinerilor”; „stimularea cooperării în domeniul formării între instituțiile de educație sau formare profesională și întreprinderi”; și „dezvoltarea schimbului de informații și experiență cu privire la aspecte comune sistemelor de formare ale statelor membre.
 

În temeiul articolului 166 alineatul (4) din TFUE – astfel cum s-a arătat mai sus – formarea Montessori acreditată de Association Montessori Internationale ar putea fi o posibilă măsură fără caracter obligatoriu pe care Comisia ar putea să o recomande.
 

În lumina articolului 165 din TFUE, se solicită Comisiei permisiunea de a propune orientări sau recomandări care să permită cadrelor didactice formate din Montessoris să fie mai ușor de recunoscut în întreaga UE.

Pentru a putea scrie comentarii, trebuie să vă autentificați sau să vă înregistrați.
Declarație de declinare a responsabilității: Opiniile exprimate pe Forumul ICE reflectă doar punctul de vedere al autorilor lor și în niciun caz nu pot fi considerate ca reflectând poziția Comisiei Europene sau a Uniunii Europene.
Sunteți gata să vă înregistrați inițiativa?

Doriți să susțineți o inițiativă? Vreți să aflați mai multe despre anumite inițiative actuale sau încheiate?