Preskoči na glavno vsebino
Forum evropske državljanske pobude

Obsežna podpora organizacij civilne družbe se je izkazala za ključno za uspeh pobude, vendar kako jo zagotoviti?

Spremenjeno dne: 19/12/2022

O uspehu evropske državljanske pobude odloča eden od ključnih elementov: mreža organizacij civilne družbe, ki podpirajo pobudo. Brez znatne podpore organizacij civilne družbe, ki jo podpirajo, še nobena uspešna evropska državljanska pobuda danes ni dosegla milijona. Obe nedavni uspešni pobudi Stop Finning in Save Cruelty Free Cosmetics (Ustavimo Finning in Save Cruelty Free Cosmetics), sta na primer v svojih prizadevanjih za kampanjo zaposlili skoraj 100 organizacij. Njihove močne mreže so nedvomno imele pomembno vlogo pri uspehu obeh pobud.

Kaj pa je potrebno, če se nevladna organizacija odloči, da bo podprla evropsko državljansko pobudo? Katere so napačne predstave o instrumentu in postopku zbiranja podpore, ki nevladnim organizacijam preprečujejo, da bi podprle evropsko državljansko pobudo? Sodišče se je seznanilo z mnenji, upi in pomisleki civilne družbe v zvezi z evropsko državljansko pobudo – najprej na dan evropske državljanske pobude 2022, na katerem smo slišali strokovnjake in organizacije civilne družbe, ki so prispevali k uspehu evropskih državljanskih pobud, čemur je sledila anketa, na katero se je odzvalo več kot 50 nevladnih organizacij, ki so izrazile svoje mnenje o instrumentu.

Vprašani so bili najprej vprašani, na kateri ravni in kako je njihova organizacija spodbujala evropsko državljansko pobudo kot instrument. Odgovori so se razlikovali od spodbujanja posamezne pobude do podpore na bolj veteranski ravni, kot je izvajanje sistematičnih in akademskih raziskav o evropski državljanski pobudi in njenem učinku, do zagotavljanja delavnic in predavanj o evropski državljanski pobudi. K uvedbi evropske državljanske pobude sta prispevala dva anketiranca. Organizacije so se pogosto odločile podpreti evropsko državljansko pobudo s spodbujanjem posebne pobude, katere cilji so tesno povezani z lastnimi cilji organizacije. To omogoča konkretnejše promocijske ukrepe za organizacijo, saj ozavešča o pomembnem vprašanju, ki uporablja evropsko državljansko pobudo za doseganje svojih sredstev.

Druga glavna ugotovitev je, da je kakovost podpore evropski državljanski pobudi prav tako pomembna kot število organizacij, ki jo podpirajo. V celoti bi bilo treba čim bolj izkoristiti velik potencial nevladnih organizacij, ki podpirajo pobudo, in sicer tako, da bi čim več podpornih organizacij ponudilo praktično in dejavno podporo. 85 % anketirancev civilne družbe, ki so v preteklosti promovirali ali podpirali določeno evropsko državljansko pobudo, je navedlo, da je zagotavljanje smiselne podpore in delitve bremena kampanj ključnega pomena za uspeh kampanje. To pomeni, da bi morala biti kampanja čim bolj decentralizirana, da bi partnerske organizacije lahko prevzele odgovornost za kampanjo ter prilagodile sporočila in pristope do občinstva ter tako čim bolj povečale doseg potencialnih podpisnikov. To je bilo ponovno poudarjeno tudi na naši delavnici ob dnevu evropske državljanske pobude z organizacijami civilne družbe.

Nekatere organizacije so tudi poudarile, da še niso podprle evropske državljanske pobude zaradi zaznane stopnje zavezanosti kampanji, zlasti za tiste organizacije, ki ne delujejo na ravni EU. Vendar so lahko glede na potrebo po decentralizaciji kampanje evropske državljanske pobude organizacije, ki delujejo na lokalni in nacionalni ravni, pogosto najboljši multiplikatorji in pobudniki evropske državljanske pobude, saj lahko dosežejo ljudi na terenu. Raven zavezanosti kampanji se lahko razlikuje od celodnevnih partnerjev kampanje do manj pomembnih znakov podpore, kot sta uradna potrditev kampanje in zagotavljanje logotipa za spletno mesto ali tvitacija o pobudi. Če se nevladna organizacija zanima za temo pobude, se ne sme oklevati s sodelovanjem na kakršen koli način.

Sodelujoči iz civilne družbe v anketi so razkrili nekatere upravičene razloge za svoje pomisleke glede evropske državljanske pobude, ki bi lahko prispevali k njihovemu oklevanju pri vključevanju v podporo pobudi. Veliko teh pomislekov pa je rešila nova uredba o evropski državljanski pobudi, ki je začela veljati 1. januarja 2020. Pomisleki anketirancev v zvezi s centralnim sistemom spletnega zbiranja so na primer vključevali možnost, da še naprej sodelujejo z navijači, zmožnost zbiranja statističnih podatkov o podpisnikih in poenostavitev postopka podpisovanja. V zadnjih letih pa je bilo v centralnem sistemu spletnega zbiranja več posodobitev, ki odpravljajo te točne pomisleke, ki jih je mogoče najti na spletni strani tukaj.

V odgovorih na anketo je bilo desetkrat omenjeno tudi pomanjkanje ozaveščenosti o instrumentu. Vendar se evropska državljanska pobuda zanaša na nevladne organizacije, da še naprej ozaveščajo o evropski državljanski pobudi zunaj Bruslja. Poleg tega je 92 % organizacij, ki so sodelovale v anketi, želelo vključiti promocijo evropske državljanske pobude v svoje dejavnosti. Na vprašanje, katere zahteve bi morale organizacije izpolnjevati za promocijo evropske državljanske pobude, so bili med najpomembnejšimi odgovori zahtevki za vključitev vsebin družbenih medijev in grafike ali videoposnetkov v njihovem lokalnem jeziku. Dobra novica je, da komunikacijska kampanja evropske državljanske pobude #EUTakeTheInitiative ponuja večjezično komunikacijsko gradivo, ki ga lahko organizacije in drugi multiplikatorji uporabijo za širjenje sporočila evropske državljanske pobude, s čimer prispevajo k večji ozaveščenosti. Poiščite jo tukaj.

Nekateri pomisleki, ki so jih izrazili anketiranci, so temeljili tudi na zastarelih dejstvih v zvezi z evropsko državljansko pobudo ali so nesporazumi o evropski državljanski pobudi, na primer v zvezi z nadaljnjim ukrepanjem na podlagi uspešnih evropskih državljanskih pobud. Na tej strani Mythbusters so obravnavani nekateri vtisi o evropski državljanski pobudi.

Drugi predlogi anketirancev v zvezi z evropsko državljansko pobudo so na primer vključevali poziv k prevodu pobud v vse jezike EU, poziv k centralnemu sistemu spletnega zbiranja, ki omogoča spletno zbiranje podpisov, omogoča zbiranje podpisov zunaj spleta, organizatorjem omogoča, da sami izberejo datum začetka, javno predstavitev v Evropskem parlamentu, ki Evropskemu parlamentu omogoča glasovanje o pobudi, in ustanovitev uradnega podpornega centra. Vse te storitve ali postopki že obstajajo in jih je mogoče uživati, kar dokazuje, da je evropska državljanska pobuda v desetih letih zelo napredovala!

 

Imate vprašanja o tem, kako razvijati svojo mrežo ali poiskati partnerje kampanje? Poiščite nas v razdelku Seek Advice na forumu!

Več o uspešnih kampanjah

Nasveti za iskanje partnerjev

 

Daniela

 

Avtorji člankov

Daniela Vancic

Daniela Vancic je vodja evropskega programa pri organizaciji Democracy International, kjer izvaja kampanje za večjo udeležbo državljanov na ravni EU, vključno s prizadevanji za lobiranje za boljše izvajanje evropske državljanske pobude.

Categories
Dobre prakse

Komentiraj

Za dodajanje komentarjev se morate avtenticirati ali registrirati.

Komentarji

emrah chris | 19/05/2023

Takšne družbene dogodke bi morali podrobneje preučiti.

Za dodajanje komentarjev se morate avtenticirati ali registrirati.
Izjava o omejitvi odgovornosti: Mnenja, izražena na forumu o evropski državljanski pobudi, odražajo izključno mnenja avtorjev in nikakor ne odražajo stališč Evropske komisije ali Evropske unije.
Želite prijaviti pobudo?

Želite podpreti pobudo? Želite vedeti več o trenutnih in preteklih pobudah?