Ke střetu zájmů dochází, když politici dostávají přímé dary nebo finanční prostředky od společností a bohatých jednotlivců. Jejich osobní finanční zisk začíná zasahovat do nejlepšího možného výsledku pro občany, které zastupují.
Ačkoli finanční prostředky nemusí být přímo vázány na politiky nebo politická opatření, mohou být nepřímo použity ke stejnému účelu.
Nedávné příklady přímých darů zahrnují „maska záležitost“ v Německu, v níž politici obdrželi stovky tisíc eur za to, že dali vládní zakázky konkrétním společnostem. https://de.wikipedia.org/wiki/Maskenaff%C3%A4re
Příkladem nepřímých darů jsou soukromá setkání se společnostmi, které pak darují politikovi nebo jeho kampani.
Vzhledem k tomu, že zvolení politici zastupují občany své země a jsou jimi zaměstnáni, je zásadní, aby veškeré příjmy, které by mohly zasahovat do jejich politické orientace, byly transparentní a aby byla zakázána jakákoli lobbistická pracovní místa a přímé dary. Politici, kteří berou důležitá pracovní místa po skončení svého funkčního období, musí být také zakázáni, aby se zabránilo zneužívání vládních nedostatků, o kterých se dozvěděli během svého funkčního období.
Zatímco v Řecku již politici musí plně zveřejnit své příjmy, mnoho zemí v EU stále zaostává, včetně Německa.
„V Řecku musí poslanci, jako jsem já, každý květen zveřejnit náš příjem a to, odkud pochází, zůstatek na našem účtu, akcie, nemovitosti, auta atd.“ https://mobile.twitter.com/VaroufakisDE/status/1370069182881144842
Německo zaostává kvůli nesprávnému kontrolnímu mechanismu, v němž jeden poslanec (Wolfgang Schäuble) nese výlučnou odpovědnost za kontrolu svých kolegů (což zřídka dělá).
Je zapotřebí celounijní zákaz a pokuty týkající se lobbistických pracovních míst, přímých darů a zajištění plné transparentnosti příjmů.
- Kategorie
Vyjádření uvedená na Fóru evropské občanské iniciativy odrážejí pouze názory jejich autorů a nelze je v žádném případě považovat za vyslovení postoje Evropské komise nebo Evropské unie.

Připojit komentář
Komentáře