Jeg foreslår, at eleverne gennem hele skoleårene arbejder på projekter, der svarer til de uddannelsesprojekter, der f.eks. er aftalt mellem skole og virksomhed.
Disse projekter bør have videnskabelige fremskridt som omdrejningspunkt.
Personligt fandt jeg det meget lettere at sedimentere viden, når læringsprocessen var mere praktisk end teoretisk.
I mange lande har nye kandidater svært tid til at finde arbejde på grund af manglende erfaring. Med en sum af projekter bag dem ville det være lettere at ansætte dem.
De vil også få lettere ved at vælge et job, de ønsker, fordi de ville have været i kontakt med forskellige job gennem projekterne.
Virksomhederne kunne se en fordel ved at have elever, der arbejder med avancerede teknologiske projekter for dem.
De kunne også betale små beløb, der kunne bruges til at købe udstyr til skoler.
Skolernes læseplaner vil hele tiden være forbundet med den seneste udvikling i industrien/økonomien.
Eleverne kan f.eks. migrere databaser for en virksomhed, oversætte en bog til et forlag, arbejde med kunstig intelligens for at optimere en proces osv.
Skriv en kommentar
For at tilføje kommentarer, skal du logge ind eller registrere dig.Kommentarer