Pāriet uz galveno saturu
Eiropas pilsoņu iniciatīvas forums

Atklātie Eiropas pilsoņu iniciatīvas panākumu noslēpumi: Insider Padomi par to, kā iegūt 1,6 miljonus parakstu un pārsniegt robežvērtību divdesmit vienā ES dalībvalstī

Atjaunināšanas datums: 02 March 2020

Atklātie Eiropas pilsoņu iniciatīvas panākumu noslēpumi: Insider Padomi par to, kā iegūt 1,6 miljonus parakstu un pārsniegt robežvērtību divdesmit vienā ES dalībvalstī

Iedzīvotāji, kuriem rūp ļoti skaidri noteikts mērķis, plašs un uzticams valstu organizatoru tīkls, tūkstošiem brīvprātīgo visā ES un padziļinātas tiešsaistes kampaņas prasmes, palīdzēja šai Eiropas pilsoņu iniciatīvai pārraut rekordus un pārsniegt atbalsta slieksni divdesmit vienā ES dalībvalstī. Uzziniet, kā viņi to izdarīja!

Stāsts stāsta Olga Kikou, End the Cage Age Initiative pārstāve

Mēs organizējām Eiropas pilsoņu iniciatīvu “Izbeigt sprostu laikmetu”, jo bijām ļoti nobažījušies par būru izmantošanu lopkopībā. Mums ir liela dzīvnieku labturības kustība visā Eiropā, un daudzi iedzīvotāji vēlējās aktīvāk iesaistīties. Mūsu iniciatīva deva viņiem šo iespēju. Pirms dažiem gadiem Eiropas Parlamentā mums bija veiksmīgs balsojums par saimniecībās audzētu trušu labturību. Truši gandrīz pilnībā tiek audzēti būros, tāpēc mums bija iespēja pastāstīt pasaulei par dzīvi būros. Tad mēs nolēmām to neierobežot, attiecinot to tikai uz trušiem, bet paplašināt to, attiecinot to uz visiem dzīvniekiem, kas tiek audzēti būros, un izmantot instrumentu, lai iesaistītu iedzīvotājus Eiropas iestāžu darbībā.

Mēs iesaistījāmies Eiropas pilsoņu iniciatīvas procesā un pēc liela darba un plānošanas apkopojām mūsu priekšlikuma tekstu, kuru mēs pēc tam iesniedzām reģistrācijai Eiropas Komisijā. Mēs izveidojām ļoti labu un ļoti lielu organizāciju tīklu, kas mums palīdzēja, strādāja kopā ar mums un palīdzēja mums, pirmkārt, paplašināt tīklu un, otrkārt, izplatīt vēstījumu visā Eiropā. Mūsu vēstījums bija par nākotni bez būru audzēšanas. Vēstījumam bija daudz pozitīvu elementu. Protams, mums bija jāskatās uz realitāti, bet mums bija arī jāskatās uz nākotni un esošajām alternatīvām.

Tā mums bija iespēja daudz pētīt alternatīvas — ko mēs vēlamies pateikt iedzīvotājiem, ko mēs vēlamies pastāstīt Komisijai par lauksaimniecības nākotni? Pēc visiem šiem pētījumiem mēs devāmies pie pilsoņiem un sākām runāt ar viņiem un pastāstījām viņiem par mūsu idejām.

Mēs ar viņiem veidojām savas idejas. Tas nebija tikai no mums, bet mēs no viņiem daudz iemācījāmies.

“Kas ir brīnišķīgi par Eiropas pilsoņu iniciatīvas procesu, ir tas, ka jūs saņemat atsauksmes no pilsoņiem; tas ir tas, ko arī ES iestādēm vajadzētu izmantot, jo tām ir iespēja mācīties no iedzīvotājiem.”

Tīkls

Viena no pirmajām lietām, ko mēs nolēmām darīt, bija attīstīt tīklu. Mums izdevās iegūt aptuveni simts septiņdesmit federācijas un organizācijas visā Eiropā, lai pievienotos mums šajos centienos izplatīt šo vārdu; un viņi paši apņēmās izplatīt šo vārdu. Tas nav viegls uzdevums. tas ir ļoti apgrūtinoši, lai piesaistītu citus, lai jūs pievienotos tam, ko jūs darāt, tas ietvēra daudz plānošanas un daudz darba no mūsu puses.  Mēs neesam vienīgā organizācija, kas tajā iesaistījās, mums bija daudz mūsu pusē.

cage

Mūsdienās ļoti svarīgi ir tas, ka lielākā daļa parakstu tiek vākti tiešsaistē, nevis uz papīra. Tas nozīmē, ka lielākā daļa mūsu paziņojumu par atbalstu nāca no pilsoņiem, kuri devās internetā un parakstīja Eiropas pilsoņu iniciatīvu tiešsaistē. Ļoti maz no tiem tiek savākti uz papīra pasākumu laikā un ielās. Agrāk kampaņai bija ļoti publiska seja, un tā bija ļoti liela skvēros, ielās, kas tieši sarunājas ar cilvēkiem. Tagad tas ir mainījies, tāpēc mums arī bija jāmaina. Sociālie plašsaziņas līdzekļi ir kļuvuši par ļoti svarīgu līdzekli, lai izplatītu šo vēstījumu, mēs to ļoti labi apzināmies, un mēs esam izmantojuši dažādus sociālo plašsaziņas līdzekļu rīkus, lai to panāktu.

Mācības saistībā ar parakstu vākšanu

Pirmkārt, jums ir jāizveido tīkls, no kura jūs varat būt atkarīgs, cilvēku un organizāciju tīkls, kas atbalsta jūsu mērķi;  otrkārt, jums jāpievērš liela uzmanība tiešsaistes kampaņām.

Vēl viena svarīga mācība mums bija brīvprātīga līdzdalība. Mēs esam atkarīgi no brīvprātīgajiem. Mums ir jābūt brīvprātīgajiem visā Eiropā. EPI nav tikai valsts instruments, tas ir ES instruments, tāpēc mums ir jābūt klāt daudzās valstīs, un, protams, mēs nevaram atļauties to darīt bez brīvprātīgajiem, iedzīvotājiem, kuriem rūp šis jautājums, kuri pēc tam pieņem šo jautājumu un izplata vēstījumu savās mītnes valstīs.

Tur būs ups un downs

Kad mēs sākām parakstu vākšanu, mēs redzējām, ka sākumā ir liels skriešanās, daudzi pilsoņi parakstīs, tomēr vēlāk, varbūt pēc mēneša vai diviem — trim mēnešiem, skaitļi mēdz samazināties, tāpēc jums ir jābūt gataviem tam stāties pretī. Jums ir jānāk klajā ar citiem rīkiem un citiem veidiem, kā atkal atjaunot parakstus, lai iedzīvotāji būtu ieinteresēti, lai viņi izplatītu vārdu. Publiskas kampaņas ir ļoti svarīgas, un ir svarīgi izmantot arī vairākus dažādus kampaņas rīkus, un tikai jāapzinās, ka gada laikā jums nebūs vienādas intereses. Tur būs ups un downs, bet tas ir labi, lai saglabātu labu skaitu visu gadu. Esiet gatavi doties uz otru plānu vai trešo plānu, ja jūsu skaitļi sāk nokrist.

Plānošana un mērķu noteikšana

Pirms mēs sākām šo EPI procesu, mums bija ļoti ilgs pārdomu laiks par to, ko esam darījuši iepriekš un ko mēs gatavojamies darīt. Plānošana ir ļoti svarīga, un ļoti svarīgs ir arī ļoti skaidrs mērķis, lai ES iestādes ne tikai zinātu, par ko ir jūsu EPI, bet arī to, kā tās varētu īstenot šo priekšlikumu un kā tās to varētu atbalstīt.

“Ļoti, ļoti skaidrs paziņojums par to, ko jūs vēlētos izkļūt no sava priekšlikuma, ir būtiski.”

Tas nav viegli!

ES vēlos norādīt, ka EPI kā organizatora sākšana ir apgrūtinošs process. Tas prasa daudz laika un daudzi cilvēki strādā kopā, tāpēc es negribētu radīt nepatiesas cerības, ka tas ir viegli izdarāms. Tā nav. Tas ir diezgan grūti,

“Tas aizņem daudz laika, un tas prasa daudz plānošanas, un tas prasa daudz cilvēku.”

Pat ja ideja ir laba, tomēr tikai ideja pati par sevi nedarbosies, ja citi nav diezgan iesaistīti un apņēmušies to īstenot.

Savākšanas posma gadā, kā arī pirms un pēc tam būs daudz problēmu. Jo īpaši, ja jums ir veiksmīga EPI, tad jums ir jārunā ar Eiropas iestādēm, un jums ar tām ir jāturpina sadarboties. Tas nebeidzas dienā, kad beidzas parakstu vākšanas posms.

Eiropas pilsoņu iniciatīvas forums nāk ļoti labi, jo mums jau ir bijusi pieredze ar vairākām EPI, un diezgan daudzas no tām ir bijušas veiksmīgas, tāpēc ir daudz cilvēku, no kuriem jūs varat būt atkarīgi, lai apspriestu savu EPI, mācītos no viņu pieredzes un redzētu un plānotu savu darbu nākotnē. Mums ir daudz personu, daudzi pilsoņi, kas aktīvi piedalījās EPI, kā arī daudzi organizatori, un jūs varat būt atkarīgi no viņiem, lai sniegtu jums informāciju. Tas ir mācīšanās process, mācoties no pagātnes, bet arī plānojot uz priekšu, un kamēr jūs uzņematies šo labo pieredzi no citiem un uzklausīsiet citus un varēsiet uzdot arī jautājumus, jūs būsiet ļoti labā vietā, lai sāktu savu EPI.

Tātad, nāciet un pievienojieties forumam, apspriedīsim, kādi ir jūsu plāni, paskatīsimies, ko vēlaties darīt un mācīties viens no otra, un mēs ceram sadarboties ar jums nākotnē!

kikou

Autori

Olga Kikou

Olga Kikou ir ES Labestības pasaules lauksaimniecības biroja vadītāja, starptautiska organizācija ar birojiem un pārstāvniecībām deviņās Eiropas valstīs, ASV, Ķīnā un Dienvidāfrikā, kuras mērķis ir uzlabot lauksaimniecības dzīvnieku labturību, izbeigt rūpniecisko dzīvnieku lauksaimniecību un panākt ilgtspējīgu pārtiku un lauksaimniecību. Strādājusi starptautiskās organizācijās bezpeļņas sektorā, pētniecībā un plānošanā, viņa ir centusies palielināt informētību par iedzīvotāju līdzdalības nozīmi. Olga ilgstoši iesaistās dzīvnieku aizstāvībā un pašlaik lobē ES iestādes par galvenajām interesēm saistībā ar savstarpēji saistītām lauksaimniecības dzīvnieku labturības, pārtikas un lauksaimniecības jomām, palielinot šo jautājumu nozīmi politikas veidošanas darba kārtībā, sadarbojoties ar ieinteresētajām personām, izpētot sinerģijas un izstrādājot kopīgas stratēģijas, lai ietekmētu politiku iepriekš minētajās jomās. Olga ir arī pilsoņu komitejas pārstāvja aizstājēja EPI “EPI Beigt The Cage Age”.

Sazinieties ar Olgu Eiropas pilsoņu iniciatīvas forumā

Kategorijas

Ierakstīt komentāru

Lai varētu pievienot komentārus, jums ir jāautentificējas vai jāreģistrējas.

Komentāri

Luis Cristian Vanella | 09 October 2024

Es vēlētos saprast visu HIN procesu, lai pārbaudītu iespēju nākt klajā ar priekšlikumu veicināt mieru konfliktu zonās, izveidojot Eiropas Civilo miera korpusu (ECPC), kura pamatmērķis ir radīt apstākļus, lai šo teritoriju iedzīvotāji varētu kļūt par savas teritorijas sociālās, ekonomiskās, civilās atjaunošanas procesa un atšķirību radošas pārvaldības procesa virzītājiem.
Tas ir ārkārtīgi sarežģīts un delikāts uzdevums, ko, pamatojoties uz kopīgu, nevis specializētu zināšanu valorizāciju, labāk var veikt dialogā starp dalībniekiem un pilsoniskās sabiedrības dalībniekiem; turklāt, paļaujoties arī uz tādu iniciatīvu īstenošanu, kas izriet no sarunu partneru aktīvas uzklausīšanas, to nevar heteroorientēt, tā prasa ziņošanas un uzraudzības veidus a posteriori un lielu vadības un politisko autoritāti (līdzīgi, mutatis mutandi, kā tas ir Eiropas Centrālajai bankai).
CCPE ir solījums atjaunoties 360 grādos, kam jāspēj izpausties vietējās līdzāspastāvēšanas apstākļu konkrētas pārveides iniciatīvās, kas saistītas ar konfliktu radošas pārveides praksi. Apsolījums, ka, lai kļūtu par kopīgu mantojumu, ir jāspēj pierādīt tā efektivitāti un lietderību, pateicoties pienācīgiem finanšu resursiem.
Augstākās misijas piešķiršana EPC (kas atbilst lielas iedzīvotāju daļas pamatvajadzībām ārpus iespējamiem konfliktiem) arī veicina koordināciju - gandrīz vienmēr nepastāv - starp citu organizāciju iniciatīvām, palielinot visu intervenču efektivitāti.
Kopš pilsoņu kara laikiem un pieredzes bijušajā Dienvidslāvijā ir palielinājušies pētījumi par
to struktūru un iestāžu robežām, kas ir valdību un ANO rīcībā, lai izvairītos no vardarbības izmantošanas strīdos starp valstīm un to iekšienē, un ir palielinājusies izpratne par to, ka ir nepieciešama reāla paradigmas maiņa pārvaldības sistēmās, lai garantētu drošību un mieru.
Patiesībā runa ir par apvērses ieviešanu: ja tiek pieņemts, ka nespēja pārveidot konfliktus noved pie vardarbības, CCPE ir galvenais mehānisms, kam jābūt miera uzturēšanas valdībai, un militārās un policijas iekārtas ir savstarpēji papildinošas kompetences.
Tā nav nejaušība, ka Eiropas Parlaments jau 2001. gadā atkārtoti uzsvēra nepieciešamību izveidot Eiropas Civilo miera korpusu, kura uzdevums būtu Eiropas līmenī koordinēt civilo speciālistu apmācību un izvietošanu, lai veiktu praktiskus miera pasākumus, piemēram, arbitrāžu, starpniecību, bezpartejiskas informācijas izplatīšanu, detraumatizāciju un uzticības veidošanu starp karojošajām pusēm, humāno palīdzību, reintegrāciju, rehabilitāciju, atjaunošanu, izglītību, uzraudzību un cilvēktiesību situācijas uzlabošanu, tostarp cilvēktiesību aizstāvju pavadīšanu (Eiropas Parlaments, A5-0394/2001). Vardarbības turpināšanās pie Ukrainas robežām, jo īpaši pirms 2014. gada, visu valdības struktūru visos līmeņos un pašu ESAO misiju nespēja patiesi iesaistīties vietējo iedzīvotāju mierināšanā, kā arī Krievijas Federācijas nežēlīgās agresijas iznākums ir notikumi, kurus Eiropas sabiedrība nevar risināt, tikai piegādājot aizsardzības ieročus uzbruktajai valstij. Viņa uzdevums, kuru vairs nevar atlikt, ir atrast veidus, kā padarīt ticamas, konkrētas un efektīvas vispārējās tiesības uz drošību un mieru un līdz ar to konfliktu novēršanu un radošu pārveidi. Īpaši svarīgi ir tas, ka priekšplānā, aicinot izveidot ĶKP, tieši Ukrainas tauta ir tā, kas maksā par
šiem trūkumiem, upurējot tūkstošiem jauniešu dzīvību.