Algatuse allkirjade kogumise etapp lõppes 17. mail 2025, mil allkirjastati üle 1,24 miljoni allkirja ja 11 liikmesriigis saavutati miinimumarv! Eelmisel nädalal kogusid korraldajad edukalt ligikaudu miljon allkirja. Selle saavutusega saab algatuse nüüd esitada allkirjade kontrollimiseks.
Matteo Garguilo on Euroopa kodanikualgatuse „Teisendamistavade keeld ELis“ esindaja. Ta on Euroopa Konversiooniteraapia Assotsiatsiooni (ACT) kaasesimees ja õpib Lyonis Sciences Po Ülikoolis pärast spetsialiseerumist rahvusvahelistele ja Euroopa asjadele, keskendudes inimõiguste edendamisele.
Aasta pärast tema esimest intervjuud foorumil palusime tal vaadata tagasi kampaaniale ja jagada oma kogemusi möödunud kuudest.
Matteo: Käivitasime ELi ümberpööramistavade keelustamise kampaania 17. mail 2024 ja alates sellest ajast oleme saanud koguda üle 234 000 allkirja (andmed 2025. aasta aprilli seisuga). Olen uhke oma saavutuse üle!
Kui üks kuu on jäänud (allkirjade kogumine lõpeb 2025. aasta mais), on meil vähe võimalusi ühe miljoni eesmärgi saavutamiseks. Meil on siiski hea meel, et oleme saavutanud selle arvu allkirju ilma rahastamiseta, väga väikese suutlikkusega ja väikese personaliga.
Inimesed hakkavad rohkem rääkima konversiooniteraapia keelustamisest ja üheks põhjuseks on meie Euroopa kodanikualgatus.
Euroopa Parlamendi infoleht „Konversiooniteraapiate laenud: Olukord valitud ELi liikmesriikides“
Lisaks lisas Euroopa Komisjoni valmisoleku, kriisiohjamise ja võrdõiguslikkuse volinik Hadja Lahbib keelu oma ametiaja poliitilistesse prioriteetidesse.
Võttes niši teema nõuab palju rohkem vaeva
Põhjuseid, miks me ei suutnud tagada oma Euroopa kodanikualgatusele vajalikke allkirju, on mitmeid.
Alustaksin teema niši iseloomust. Konversiooniteraapia on vähem tuntud väljaspool LGBTQ kogukonda ja kui te ei pööra tegelikult tähelepanu sellele, mis seal toimub, ei tea te sellest teemast tegelikult palju.
Võrreldes abordiõigusega, mis on aktuaalsem teema, kaldus Euroopa kodanikualgatusele alla kirjutama vähem inimesi. Mõned arvasid, et konversiooniteraapia on ELis olnud ebaseaduslik juba aastaid ja aastakümneid.
Töötamine nišiteemaga nõuab rohkem jõupingutusi inimesteni jõudmiseks, eriti riikides, kus LGBT-kogukonna õigused ei ole veel riiklikul tasandil kehtestatud. Nendes riikides on veelgi keerulisem juhtida tähelepanu ja leida kampaania jaoks partnereid.
Meid on võrgus mitu korda solvatud, kuid see ei peata meid.
Peale selle ei olnud me sihikule võetud ega pidanud võitlema sotsiaalsete eelarvamustega nii palju, kui võiks arvata.
Kuna me üritame lihtsalt allkirju saada, läksime ainult inimeste juurde, kes jagasid meie eesmärki.
Miks ei piisa Euroopa kodanikualgatuse kampaania õnnestumiseks sellest, kui annate endast parima?
Üks miljon allkirja on palju, kuid see arv on saavutatav, kui teil on piisavalt töötajaid ja suutlikkust teha laiaulatuslikku kampaaniat raha ja inimestega. Ma usun endiselt, et me oleksime suutnud saavutada oma miljoni eesmärgi, kui meil oleks olnud rohkem aega oma kampaania edukaks muutmiseks.
Täielikult õpilastest koosneva meeskonnaga on Euroopa kodanikualgatus meie jaoks aktivism, mida me tegime vabatahtlikena.
Kui ma saaksin Euroopa kodanikualgatuses midagi muuta, oleks see tõenäoliselt lävi – minimaalne allkirjade arv, mida peate igas riigis saama. Mõnes riigis, nagu Maltal või Küprosel, on need liiga kõrged - üks protsent elanikkonnast. Kui näiteks Prantsusmaal on latt 50 000 - 0,1% elanikkonnast. See ei ole minu jaoks loogiline. Väiksemates riikides peaks künnis olema tegelikult väiksem.
Vaadake, kuidas arvutatakse liikmesriikide künnised
Samuti tõstataksin küsimuse veebipõhise allkirjade kogumise veebisaidi kohta, mis minu arvates ei ole piisavalt intuitiivne. See võtab aega, et mõista, mida sa pead tegema, ja see on rohkem kui mõned inimesed tahavad kulutada seda ülesannet. Nad on segaduses ja mõnikord lahkuvad ilma allkirjata.
(NB! Alates 2025. aasta aprillist uuendatakse käesoleva artikli kirjutamise ajal veebipõhist toetusavalduste kogumise kesksüsteemi, et selle kasutatavust veelgi parandada.)
Meie kampaania
Kampaania ettevalmistamiseks kulus üksteist kuud ja kampaania käivitamise ajal arvasime, et teame, kuhu läheme ja kuidas oma eesmärki saavutada, kuid kui läksime kaugemale, avastasime, et meil on liiga vähe töötajaid ja alarahastatud. Alustasime kolmeliikmelise meeskonnaga ja jätkasime aastaringselt sarnase hulga inimestega ning sellest ei piisanud.
Võta mind eeskujuks. Olen üliõpilane ja töötan ka mõnikord väljaspool oma õpinguid, žongleerides ka oma perega. Üldiselt on mul kampaaniale pühendumiseks aega 15-20 tundi nädalas ja sellest ei piisa.
Ärge saage minust valesti aru: me ei alahinnanud rahastajate tähtsust. Otsustasime neile mitte järele minna, sest see tähendas, et peame pühendama lisaaega küsimustike täitmisele, kõnede tegemisele ja paberimajandusele. Meie jaoks oli keskendumine oma peamisele eesmärgile väärtuslikum. Otsustasime, et raha toomiseks kuluv aeg ei ole seda väärt ja keskendusime hoopis allkirjade tegelikule kogumisele. Kuna meil oli nii vähe aega ja nii vähe inimesi, ei paistnud rahast saadav kasu nii suur.
Pärast kümmet kuud kampaanias pean tunnistama, et meil oleks pidanud olema keegi, kes on eelarves professionaalne, ja toetuma rohkem nõuannetele, et tagada meie rahastamisvajadused!
- Keelatud ümberpööramistavade korraldaja ELis: Otsustasime kasutada Euroopa kodanikualgatust, sest see annab Euroopa kodanikele hääle
- Tutvuge ja tervitage Euroopa kodanikualgatuste „Euroopa Keskkonnaameti loomine“ ja „Keelustamistavad ELis“ korraldajaid
- Alusta varakult ja loo usaldust: Democracy Internationali nõuanded Euroopa kodanikualgatuse rahastamise kohta
- Kuidas Euroopa kodanikualgatust edukalt ellu viia? Strateegiline planeerimine, piiriülene koostöö ja sihipärased kampaaniad
- Mida rahastajad Euroopa kodanikualgatustes otsivad ja kuidas nende toetust tagada?
- Kaasamise lõpetamine: Strateegiad Euroopa kodanikualgatusega mitte seotud isikuteni jõudmiseks ja nende aktiveerimiseks
- Küsi eksperdilt oma algatuse idee kohta
- Kategooriad
Euroopa kodanikualgatuse foorumil avaldatud arvamused kajastavad üksnes nende autorite seisukohta. Neid ei saa mingil juhul pidada Euroopa Komisjoni ega Euroopa Liidu seisukoha väljenduseks.





Kommenteerige