Põhisisu juurde
Euroopa kodanikualgatuse foorum

Euroopa kodanikualgatuse edu saladused: Siseringi näpunäited selle kohta, kuidas saada 1,6 miljonit allkirja ja ületada piiri kahekümnes ELi liikmesriigis

Uuendatud: 02 March 2020

Euroopa kodanikualgatuse edu saladused: Siseringi näpunäited selle kohta, kuidas saada 1,6 miljonit allkirja ja ületada piiri kahekümnes ELi liikmesriigis

Hoolivad kodanikud, väga selgelt määratletud eesmärk, ulatuslik ja usaldusväärne riiklike korraldajate võrgustik, tuhanded vabatahtlikud kogu ELis ja täiustatud veebipõhised kampaaniaoskused aitasid selle Euroopa kodanikualgatuse tulemusi ületada ja ületada 21 ELi liikmesriigis toetuse künnise. Uuri välja, kuidas nad selle tegid!

Lugu jutustas Olga Kikou, Lõpp puuriajastu algatuse esindaja

Korraldasime Euroopa kodanikualgatuse „Lõpp puuriajastule “, sest olime väga mures puuride kasutamise pärast loomakasvatuses. Meil on Euroopas suur loomade heaolu liikumine ja paljud kodanikud soovisid aktiivsemalt osaleda. Meie algatus andis neile selle võimaluse. Paar aastat tagasi, Euroopa Parlamendis, toimus meil edukas hääletus tehistingimustes peetavate küülikute heaolu üle. Küülikuid kasvatatakse peaaegu täielikult puurides, nii et see oli meile võimalus rääkida maailmale elu puurides. Siis otsustasime mitte piirduda ainult küülikutega, vaid laiendada seda kõigile puurides kasvatatavatele loomadele ning kasutada vahendit kodanike osalemiseks Euroopa institutsioonide tegevuses.

Osalesime Euroopa kodanikualgatuse protsessis ja koostasime pärast palju tööd ja palju planeerimist oma ettepaneku teksti, mille esitasime seejärel Euroopa Komisjonile registreerimiseks. Arendasime välja väga hea ja väga suure organisatsioonide võrgustiku, mis aitas meid, töötas koos meiega ja aitas meil kõigepealt võrgustikku laiendada ja teiseks levitada sõnumit kogu Euroopas. Meie sõnum oli tulevikus ilma puurikasvatuseta. Sõnumil oli palju positiivseid elemente. Loomulikult pidime vaatama tegelikkust, kuid me pidime vaatama ka tulevikku ja olemasolevaid alternatiive.

See andis meile võimaluse teha palju uuringuid alternatiivide kohta – mida me tahame kodanikele öelda?“, mida me tahame komisjonile põllumajanduse tuleviku kohta öelda? Pärast kõiki neid uuringuid läksime kodanike juurde ja hakkasime nendega rääkima ja oma ideedest rääkima.

Me kujundasime nendega oma ideed. See ei tulnud meilt, vaid me õppisime neilt palju.

„Euroopa kodanikualgatuse protsessi puhul on suurepärane see, et te saate kodanikelt tagasisidet; ja seda peaksid ka ELi institutsioonid ära kasutama, et neil oleks võimalus kodanikelt õppida.“

Võrgustik

Üks esimesi asju, mida me otsustasime teha, oli võrgustiku arendamine. Meil õnnestus luua umbes sada seitsekümmend föderatsiooni ja organisatsiooni üle kogu Euroopa, et meiega ühineda, et seda sõna levitada; ja nad on võtnud kohustuse levitada sõna ise. See ei ole lihtne ülesanne. see on väga tülikas üritab tuua teisi teiega, mida sa teed, see hõlmas palju planeerimist ja palju tööd meie poolt.  Me ei olnud ainsad sellega seotud organisatsioonid, meil oli palju inimesi.

cage

Tänapäeval on väga oluline see, et enamik allkirju kogutakse internetis, mitte paberil. See tähendab, et enamik meie toetusavaldustest pärines kodanikelt, kes läksid internetti ja allkirjastasid Euroopa kodanikualgatuse internetis. Väga vähesed neist kogutakse ürituste ajal ja tänavatel paberile. Varem oli kampaaniatel väga avalik nägu ja see oli väga palju väljakutel, tänavatel, mis rääkisid inimestega otse. Nüüd on see muutunud, seega pidime ka muutuma. Sotsiaalmeediast on saanud väga oluline vahend sõnumi levitamisel, me oleme sellest väga teadlikud ja oleme selle elluviimiseks kasutanud erinevaid sotsiaalmeedia vahendeid.

Allkirjade kogumisega seotud õppetunnid

Esiteks peate välja töötama võrgustiku, millest saate sõltuda, inimeste ja organisatsioonide võrgustiku, mis toetab teie eesmärki;  ja teiseks peate pöörama suurt tähelepanu oma online-kampaaniale.

Teine oluline õppetund meie jaoks oli vabatahtlik osalemine. Me sõltume vabatahtlikest. Meil peab olema vabatahtlikke kogu Euroopas. Euroopa kodanikualgatus ei ole ainult riiklik vahend, vaid ELi vahend, nii et me peame olema kohal paljudes riikides ja loomulikult ei saa me seda endale lubada ilma vabatahtliketa, kodaniketa, kes sellest teemast hoolivad, kes võtavad selle teema vastu ja levitavad sõnumit oma koduriigis.

Seal on tõusud ja mõõnad

Kui alustasime allkirjade kogumist, nägime, et alguses on suur kiirustamine, paljud kodanikud allkirjastavad, kuid hiljem, võib-olla pärast kuu või kahe – kolme kuu möödumist kipuvad numbrid langema, nii et peate olema valmis sellega silmitsi seisma. Teil on vaja välja pakkuda muid vahendeid ja muid viise, kuidas allkirjad uuesti üles tõsta, et hoida kodanikke huvitatud, nii et nad levitavad sõna. Avalik kampaania on väga oluline, erinevate kampaaniavahendite kasutamine on samuti oluline ja lihtsalt pidage meeles, et teil ei ole sama huvi kogu aasta jooksul. Seal on tõusud ja mõõnad, kuid hea on säilitada hea arv kogu aasta jooksul. Ole valmis minema teise või kolmanda plaani, kui teie numbrid hakkavad langema.

Planeerimine ja eesmärkide seadmine

Enne Euroopa kodanikualgatuse protsessi alustamist oli meil väga pikk aeg mõelda, mida oleme varem teinud ja mida kavatseme teha. Planeerimine on väga oluline ja väga selge eesmärgi saavutamine on samuti väga oluline, nii et ELi institutsioonid ei tea mitte ainult seda, mida teie kodanikualgatus endast kujutab, vaid ka seda, kuidas nad saaksid seda ettepanekut ellu viia ja toetada.

„Oluline on väga, väga selge avaldus selle kohta, mida soovite oma ettepanekust välja saada.“

See ei ole lihtne!

Tahaksin juhtida tähelepanu sellele, et kodanikualgatuse alustamine korraldajana on tülikas protsess. See hõlmab palju aega ja palju inimesi koos töötama, nii et ma ei taha luua vale lootusi, et see on lihtne teha. Ei ole. See on üsna raske,

„See võtab palju aega ja see nõuab palju planeerimist ja see võtab palju inimesi.“

Isegi kui idee on hea, ei tööta ainult idee iseenesest, kui teised ei ole päris hõivatud ja pühendunud selle elluviimisele.

Kogumisetapi aasta jooksul ning enne ja pärast seda on palju väljakutseid. Eriti kui teil on Euroopa kodanikualgatus edukas, peate rääkima Euroopa institutsioonidega, nendega tuleb edasi tegeleda. See ei lõpe päeval, mil lõpeb allkirjade kogumise etapp.

Euroopa kodanikualgatuse foorum tuleb väga õigel ajal, sest meil on juba olnud kogemusi mitme Euroopa kodanikualgatusega ja üsna vähesed neist on olnud edukad, nii et paljud inimesed saavad loota, et arutada oma kodanikualgatust, õppida nende kogemustest ning näha ja kavandada oma tööd tulevikus. Meil on palju üksikisikuid, palju kodanikke, kes osalesid aktiivselt Euroopa kodanikualgatuses, samuti palju korraldajaid ning te võite neist sõltuda, et anda teile teavet. See on õppeprotsess, õppides sellest, mis on juhtunud minevikus, kuid ka planeerides, ning seni, kuni võtate need head kogemused teistelt ja kuulate teisi ja saate esitada ka küsimusi, olete väga heas kohas, et alustada oma Euroopa kodanikualgatust.

Niisiis, tule ja liitu foorumiga, arutame, millised on teie plaanid, vaatame, mida soovite teha ja üksteiselt õppida ning ootame teiega tulevikus koostööd!

kikou

Autorid

Olga Kikou

Olga Kikou juhib ELi kaastunnet maailma põllumajanduses, mis on rahvusvaheline organisatsioon, millel on bürood ja esindused üheksas Euroopa riigis, USAs, Hiinas ja Lõuna-Aafrikas ning mis on pühendunud põllumajandusloomade heaolu parandamisele, tööstusliku loomakasvatuse lõpetamisele ning jätkusuutliku toidu ja põllumajanduse saavutamisele. Olles töötanud rahvusvahelistes organisatsioonides mittetulundussektoris ning teadusuuringutes ja planeerimises, on ta suunanud oma jõupingutused teadlikkuse tõstmisele kodanike osalemise tähtsusest. Olga osaleb pikka aega loomade kaitsmises ja teeb praegu ELi institutsioonides lobitööd põllumajandusloomade heaolu, toidu ja põllumajanduse omavahel seotud valdkondades, tõstes nende küsimuste tähtsust poliitikakujundamise tegevuskavas, tehes koostööd sidusrühmadega, uurides koostoimet ja töötades välja ühised strateegiad poliitika mõjutamiseks eespool nimetatud valdkondades. Olga on ka Euroopa kodanikualgatuse „ Lõpp puuriajastu“ kodanike komitee asendusesindaja.

Võtke ühendust Olgaga Euroopa kodanikualgatuse foorumil

Kategooriad

Kommenteerige

Kommentaaride esitamiseks peate end autentima või registreerima.

Kommentaarid

Luis Cristian Vanella | 09 October 2024

Tahaksin mõista kogu vastupidise stsenaariumi mõju hindamise protsessi, et kontrollida võimalust teha ettepanek rahu edendamiseks konfliktipiirkondades Euroopa tsiviilrahukorpuse (ECPC) loomise kaudu, mille peamine eesmärk on luua tingimused, et nende territooriumide elanikest saaksid oma territooriumi sotsiaalse, majandusliku ja ühiskondliku taaselustamise protsessi ning erinevuste loomingulise juhtimise protsessi peategelased.
See on äärmiselt keeruline ja delikaatne ülesanne, mis põhineb pigem ühiste kui eriteadmiste väärtustamisel ning mida on parem täita ettevõtjate ja kodanikuühiskonna osalejate vahelises dialoogis; lisaks, tuginedes ka koostööpartnerite aktiivsest kuulamisest tulenevate algatuste rakendamisele, ei saa seda suunata erinevalt, see nõuab tagantjärele aruandluse ja järelevalve vorme ning suurt juhtimis- ja poliitilist autoriteeti (sarnane, mutatis mutandi, Euroopa Keskpanga omaga).
CCPE on 360 kraadi taaselustamise lubaduse kandja, mis peab suutma avalduda kohaliku kooseksisteerimise tingimuste konkreetse ümberkujundamise algatustes, mis on seotud konfliktide loomingulise ümberkujundamise praktikaga. Lubadus, et selleks, et saada ühiseks pärandiks, peab olema võimeline näitama oma tõhusust ja tulemuslikkust tänu piisavatele rahalistele vahenditele.
Ülemäärase missiooni (mis vastab suure osa elanikkonna põhivajadustele väljaspool kontingentseid konflikte) omistamine majanduspoliitika komiteedele soodustab ka teiste organisatsioonide algatuste koordineerimist, mis peaaegu alati puudub, suurendades kõigi sekkumiste tõhusust.
Alates kodusõja aegadest ja kogemustest endises Jugoslaavias on uuringud mitmekordistanud
valitsuste ja ÜRO käsutuses olevate struktuuride ja institutsioonide piire, et vältida vägivalla kasutamist riikidevahelistes ja -sisestes vaidlustes, ning on kasvanud teadlikkus sellest, et julgeoleku ja rahu tagamiseks on vaja juhtimissüsteemides tõelist paradigma muutust.
Tegelikult on küsimus ümberpööramise kehtestamises: kui eeldatakse, et konfliktide mittemuutmine toob kaasa vägivalla, on ühised rahutagamismeetmed keskne mehhanism, mis peab olema rahuvalvevalitsusel, ning sõjalised ja politseiseadmed on üksteist täiendavad pädevused.
Ei ole juhus, et Euroopa Parlament kordas juba 2001. aastal vajadust luua Euroopa tsiviilrahukorpus, mille ülesanne oleks koordineerida Euroopa tasandil tsiviilspetsialistide koolitamist ja lähetamist selliste praktiliste rahumeetmete võtmiseks nagu vahekohtumenetlus, vahendamine, erapooletu teabe levitamine, detraumatiseerimine ja usalduse suurendamine sõdivate poolte vahel, humanitaarabi, taasintegreerimine, rehabiliteerimine, ülesehitus, haridus, inimõiguste olukorra jälgimine ja parandamine, sealhulgas inimõiguste kaitsjate abistamine (Euroopa Parlament, A5-0394/2001). Vägivalla jätkumine Ukraina piiridel, kindlasti alates 2014. aastast, kõigi tasandite valitsusasutuste ja OECD missioonide suutmatus olla tõeliselt kaasatud kohaliku elanikkonna rahustamisse ning Venemaa Föderatsiooni jõhkra agressiooni tulemus on sündmused, millega Euroopa kogukond ei saa piirduda, pakkudes rünnatavale riigile kaitserelvi. Tema ülesanne, mida ei saa enam edasi lükata, on leida viise, kuidas muuta usutavaks, konkreetseks ja tõhusaks üldine õigus julgeolekule ja rahule ning seega konfliktide ennetamine ja loominguline ümberkujundamine. Eriti oluline on see, et esireas, kus nõutakse ühiste heaolukeskuste loomist, maksavad
just Ukraina inimesed nende puuduste eest tuhandete noorte elude ohverdamisega.