Siirry pääsisältöön
EU:n kansalaisaloitefoorumi

Yliopisto-opiskelijoiden minikysely – avoin kysymys

Laatija: Kansalaisaloitefoorumin ylläpitotiimi |
Päivitetty: 14 December 2022 |
Näyttökertojen määrä: 389

Jos aiot käynnistää aloitteen, mikä olisi aloitteen aihe?

Lähetä vastauksesi alla olevaan kommenttiosioon. 

0
Piste

Lisää kommentti

Jos haluat lisätä kommentteja, kirjaudu sisään tai rekisteröidy.

Kommentit

Inactive user | 14 December 2022

Vammaisuuden edistäminen

Inactive user | 14 December 2022

Vihreä energia

Inactive user | 14 December 2022

Ilmastonmuutos kuntatasolla paikallishallinnon kautta.

Inactive user | 20 December 2022

https://europa.eu/citizens-initiative-forum/discuss/idea/mini-quiz-university-students-open-ended-question_en

Inactive user | 01 February 2023

Eurooppalainen koulujärjestelmä

 

emrah chris | 11 March 2024

Kehitetään verkkoalusta tai mobiilisovellus, joka auttaa opiskelijoita laskemaan arvosanansa tehokkaammin ja tarkemmin.

Seuraavassa on lyhyt kuvaus siitä, miten se voisi toimia:

Käyttäjäystävällinen rajapinta: Luodaan puhdas ja intuitiivinen käyttöliittymä, johon opiskelijat voivat syöttää kurssitietojaan, mukaan lukien luokitusasteikko, tehtävien painotukset ja yksilölliset pisteytykset.

Automaattinen laskenta: Kehitetään algoritmi, joka laskee automaattisesti kokonaisluokan syötettyjen tietojen perusteella. Algoritmissa olisi otettava huomioon sellaiset tekijät kuin tehtävien painotukset, kokeiden pisteytykset ja mahdolliset käyttäjän määrittelemät lisäkriteerit.

Mukauttamisvaihtoehdot: Annetaan oppilaille mahdollisuus räätälöidä ”asteikkolaskuri” omien erityisvaatimustensa mukaisesti. Tähän sisältyy vaihtoehtoja lisäbonuksiksi, alhaisimpien pistemäärien alentamiseksi tai yksittäisten kurssien luokitusasteikkojen mukauttamiseksi.

Entä jos skenaariot: Annetaan oppilaille mahdollisuus tutkia ”mitä jos” -skenaarioita antamalla heille mahdollisuus antaa hypoteettisia pistemääriä tulevia tehtäviä tai kokeita varten. Tämä ominaisuus voi auttaa opiskelijoita arvioimaan eri suoritustasojen vaikutusta heidän kokonaispalkkaluokkaansa.

Edistymisen seuranta: Tarjotaan edistymisen seurantalaite, jonka avulla opiskelijat voivat seurata arvosanojaan ajan mittaan. Tähän voi sisältyä visuaalinen esitys heidän suorituskyvystään ja kyky asettaa motivaatiotavoitteita.

Palkkaluokan jakaminen ja yhteistyö: Otetaan käyttöön ominaisuuksia, joiden avulla opiskelijat voivat jakaa arvosanansa vertaisryhmien kanssa tai tehdä yhteistyötä ryhmähankkeissa. Tämä voi edistää kannustavaa akateemista yhteisöä ja kannustaa opiskelijoita oppimaan toisiltaan.

Muistutukset ja ilmoitukset: Lähetä opiskelijoille muistutuksia ja ilmoituksia tulevista määräajoista, koepäivistä tai mahdollisista palkkaluokkaa koskevien toimintatapojen muutoksista. Tämä auttaa opiskelijoita pysymään järjestäytyneinä ja kurssityönsä rinnalle.

Koulutusresurssit: Sisällytetään foorumiin oppimisresursseja, kuten opintovinkkejä, ajanhallintastrategioita tai linkkejä asiaankuuluvaan akateemiseen materiaaliin. Tämä parantaa opiskelijoiden yleistä oppimiskokemusta.

Integrointi oppimisen hallintajärjestelmiin: Tutkitaan mahdollisuutta yhdistää palkkaluokan laskentaaloite yliopistojen käyttämiin olemassa oleviin oppimisen hallintajärjestelmiin. Näin voidaan virtaviivaistaa prosessia sekä opiskelijoiden että GPA-kouluttajien kannalta.

Yksityisyys ja turvallisuus: Asetetaan opiskelijoiden tietojen turvallisuus etusijalle toteuttamalla asianmukaisia salaustoimenpiteitä ja varmistamalla yksityisyyden suojaa koskevien säännösten noudattaminen.

Käynnistämällä tämänkaltaisen arvosanoja koskevan aloitteen opiskelijat voivat hyötyä tehokkaammasta ja täsmällisemmästä tavasta seurata akateemista edistymistään, jotta he voivat tehdä tietoon perustuvia päätöksiä opinnoistaan ja hallita paremmin aikaa ja ponnistelujaan.