Gå til hovedindholdet
Forum for det europæiske borgerinitiativ

Mini Quiz for universitetsstuderende — åbent spørgsmål

Forfatter: Teamet bag forummet for det europæiske borgerinitiativ |
Opdateret den: 14 December 2022 |
Antal visninger: 389

Hvis du skulle iværksætte et initiativ, hvad ville emnet så være?

Indsend dine svar i afsnittet bemærkninger nedenfor. 

0
Stemme

Skriv en kommentar

For at tilføje kommentarer, skal du logge ind eller registrere dig.

Kommentarer

Inactive user | 14 December 2022

Fortalervirksomhed vedrørende handicap

Inactive user | 14 December 2022

Grøn energi

Inactive user | 14 December 2022

Klimaændringer på kommunalt plan gennem lokale myndigheder.

Inactive user | 20 December 2022

https://europa.eu/citizens-initiative-forum/discuss/idea/mini-quiz-university-students-open-ended-question_en

Inactive user | 01 February 2023

Det europæiske skolesystem

 

emrah chris | 11 March 2024

Udvikle en onlineplatform eller mobilapplikation, der hjælper eleverne med at beregne deres karakterer mere effektivt og præcist.

Her er en kort beskrivelse af, hvordan det kan fungere:

Brugervenlig grænseflade: Oprette en ren og intuitiv grænseflade, hvor eleverne kan indtaste deres kursusoplysninger, herunder klassificeringsskala, tildelingsvægte og individuelle scorer.

Automatisk beregning: Udvikle en algoritme, der automatisk beregner den samlede lønklasse på grundlag af de indtastede oplysninger. Algoritmen bør tage hensyn til faktorer såsom tildelingsvægte, eksamensscorer og eventuelle yderligere kriterier, der er specificeret af brugeren.

Muligheder for tilpasning: Give eleverne mulighed for at tilpasse "klasseberegneren", de passer til deres specifikke krav. Dette omfatter muligheder for ekstra kredit, nedsættelse af de laveste scorer eller justering af klassificeringsskalaer for individuelle kurser.

Hval-if Scenarier: Give eleverne mulighed for at undersøge "hval-if" -scenarier ved at give dem mulighed for at indtaste hypotetiske scorer for kommende opgaver eller eksamener. Denne funktion kan hjælpe eleverne med at vurdere virkningen af forskellige præstationsniveauer på deres samlede kvalitet.

Sporing af fremskridt: Sørg for et fremskridtsspor, der gør det muligt for eleverne at overvåge deres karakterer over tid. Dette kan omfatte en visuel fremstilling af deres resultater og evnen til at fastsætte mål for lønklasse for motivation.

Opdeling af lønklasse og samarbejde: Indføre funktioner, der giver eleverne mulighed for at dele deres karakterer med ligestillede eller samarbejde om gruppeprojekter. Dette kan fremme et støttende akademisk samfund og tilskynde de studerende til at lære af hinanden.

Påmindelser og meddelelser: Sende påmindelser og meddelelser til eleverne om kommende frister, eksamensdatoer eller eventuelle ændringer i indplaceringspolitikker. Dette hjælper eleverne med at blive organiseret og oven i deres kursusarbejde.

Uddannelsesressourcer: Inkludere uddannelsesressourcer på platformen, f.eks. studietips, tidsstyringsstrategier eller links til relevant akademisk materiale. Dette øger de studerendes samlede læringserfaring.

Integration med læringsstyringssystemer: Undersøge muligheden for at integrere klasseberegningsinitiativet med eksisterende systemer til forvaltning af læring, der anvendes af universiteterne. Dette kan strømline processen for både studerende og "GPA" -instruktører.

Privatlivets fred og sikkerhed: Prioritere sikkerheden i forbindelse med studerendes data ved at gennemføre passende krypteringsforanstaltninger og sikre overholdelse af reglerne om privatlivets fred.

Ved at lancere et klasseberegningsinitiativ som dette kan de studerende drage fordel af en mere effektiv og præcis måde at spore deres akademiske fremskridt på, så de kan træffe informerede beslutninger om deres studier og bedre styre deres tid og indsats.