Teen ettepaneku, et õpilased töötaksid kõigi kooliaastate jooksul projektidega, mis sarnanevad näiteks kooli ja ettevõtte vahel kokku lepitud lõpetamisprojektidega.
Nende projektide keskpunktiks peaks olema teaduse areng.
Isiklikult leidsin, et kui õpiprotsess oli praktilisem kui teoreetiline, on teadmisi palju lihtsam koguda.
Paljudes riikides on värskelt kõrgkooli lõpetanutel kogemuste puudumise tõttu raske tööd leida. Nende taga olevate projektide summaga oleks neid lihtsam tööle võtta.
Samuti oleks neil lihtsam valida tööd, mida nad sooviksid, sest projektide kaudu oleks neil olnud kontaktid erinevate töökohtadega.
Ettevõtted võisid näha eelist, et õpilased töötavad neile mõeldud kõrgtehnoloogiliste projektidega.
Samuti võiksid nad maksta väikest rahasummat, mida saaks kasutada koolidele seadmete ostmiseks.
Kooli õppekava oleks pidevalt seotud tööstuse/majanduse viimaste arengutega.
Näiteks võivad õpilased vahetada ettevõtte andmebaase, tõlkida kirjastusele raamatut, töötada protsessi optimeerimiseks tehisintellektiga jne.
Euroopa kodanikualgatuse foorumil avaldatud arvamused kajastavad üksnes nende autorite seisukohta. Neid ei saa mingil juhul pidada Euroopa Komisjoni ega Euroopa Liidu seisukoha väljenduseks.

Kommenteerige
Kommentaarid