Mur għall-kontenut ewlieni
Forum tal-Inizjattiva taċ-Ċittadini Ewropej

Approfondiment demokratiku u prosperità fl-Unjoni Ewropea

Awtur: Inactive user |
Aġġornata fi: 20 May 2022 |
Numru ta' dehriet: 842

Il-kontradizzjoni kbira

Bħala ċittadini tal-unjoni ngħixu f’żona ta’ libertà, iż-żona Ewropea, naħsbu liberament, nesprimu lilna nfusna liberament, nagħżlu liberament, u niċċaqalqu liberament. Mingħajr restrizzjonijiet nistgħu nesperjenzaw l-Ewropa fil-ħafna forom differenti tagħha, nistgħu nkunu dak li rridu bħala ċittadini, bħala nazzjonijiet, u bħala identitajiet separati. Nistgħu nistudjaw u naħdmu kullimkien fl-UE, naqsmu l-munita komuni, u l-pożizzjoni tagħna fid-dinja hija b’saħħitha.

Bħala ċittadini tal-unjoni, ngħixu skonnessi mis-sistema l-ġdida ta’ governanza, fi spazju ta’ libertà, il-libertà tal-għażla politika hija dgħajfa. Min jiddetermina l-futur tal-Ewropa, mingħand min jieħdu l-ordnijiet, minn fejn jiksbu l-leġittimità? Għaddejna s-sovranità tagħna lill-istrutturi transnazzjonali li ma nikkontrollawx, min jeżerċita s-sovranità u f’isem min? Il-Kummissjoni Ewropea maħtura kif tilleġiżla, min jiddetta u min jiġġudika l-leġiżlazzjoni tagħha? Kemm għandu setgħa politika l-Parlament Ewropew, kemm għandu l-Kunsill Ewropew? Mistoqsijiet retoriċi, deċiżjonijiet kritiċi fl-UE jittieħdu skont is-setgħa li kulħadd jesprimi fil-Kunsill Ewropew, fi kmamar magħluqa fejn is-setgħa politika u speċjalment dik ekonomika ta’ kull pajjiż hija l-fattur kritiku. Il-Kummissjoni Ewropea tagħti l-forma legali, u tagħmel id-deċiżjonijiet jidhru infallibbli, il-proċedura ta’ kodeċiżjoni tagħmel id-deċiżjonijiet parzjalment demokratiċi. Kemm huwa faċli li ċ-ċittadini tal-unjoni jsegwu dawn id-deċiżjonijiet labirrintiċi, min jistgħu jfaħħru, u lil min jistgħu jattribwixxu r-responsabbiltajiet? Il-mudell Ewropew ta’ governanza huwa nieqes mir-responsabbiltà, huwa nieqes mill-kontroll demokratiku, u m’għandux mandat popolari. Qed jitfaċċaw kasti politiċi, u jinħatru permezz ta’ proċeduri diffiċli għaċ-ċittadin ordinarju, elezzjoni sempliċi min-nies tidher antika, u dik li għandha s-setgħa fl-Ewropa taf il- “ġid” tal-Ewropa aħjar minn kulħadd. Ta’ spiss l-Ewropa tiddibatti dwar il-valuri bħala kopertura għall-ħsarat tagħha stess, id-dibattitu dwar it-tibdil fil-klima jaħbi li aħna wieħed mill-akbar inkwinanti fid-dinja, id-dibattitu għall-paċi jaħbi li aħna wieħed mill-akbar negozjanti tal-armi, u x-xettiċiżmu li nesprimu dwar l-awtoritarjaniżmu li jipprevali fil-biċċa l-kbira tad-dinja jaħbi d-defiċit demokratiku tagħna stess.

Ġgant ekonomiku u tiqqir politiku

L-UE m’għandhiex awtonomija politika, il-kwistjonijiet tal-UE huma indirizzati abbażi ta’ interessi separati, is-soluzzjonijiet huma regolatorji aktar milli riformisti, u fil-biċċa l-kbira tal-każijiet, tagħmel kompromessi u passi żgħar filwaqt li d-dinja tinbidel radikalment. Il-mod kif jittieħdu d-deċiżjonijiet jirriproduċi l-inugwaljanzi u jonqos milli jagħti lill-UE l-impetu li teħtieġ. Ħafna drabi, il-gvernijiet nazzjonali jidhru bħall-ħtija, l-uniċi responsabbli, l-uniċi esposti għad-dibattitu u l-kontestazzjoni elettorali. Qafas li jaħbi l-inadegwatezza politika tal-istituzzjonijiet Ewropej, l-inabbiltà tagħhom li javviċinaw lill-UE kif inhi, bħala sistema ta’ entitajiet ferm interdipendenti li teħtieġ approċċ koeżiv. L-UE m’għandhiex tmexxija definita b’mod ċar li tindirizza t-totalità tagħha, li tieħu deċiżjonijiet b’mod ġenerali, li tieħu l-poter u l-prestiġju minn kulħadd, li jgħaqqad kollu kemm hu.

X’qed nitolbu

Bħala ċittadini Ewropej, aħna nitolbu d-dritt tal-vot ta’ dawk li jesprimu s-sovranità fl-UE, abbażi tas-sigurtà, il-koeżjoni soċjali, u l-benesseri tagħna lkoll. Tliet kriżijiet suċċessivi, il-kriżi tad-dejn, il-kriżi pandemika u l-gwerra fl-Ukrajna, jenfasizzaw il-ħtieġa. Governanza Ewropea orfni minn proċessi demokratiċi hija ostaklu għall-awtoritarjaniżmu li l-popli tagħna sofrew u ġġieldu minnu biex jaħarbu. Hemm ħtieġa urġenti għal awtorità Ewropea li tikseb il-prestiġju u l-aċċettazzjoni tagħha mill-popli tal-Ewropa, li hija leġittima fil-kuxjenza tal-popli tal-Ewropa. Dawn huma l-karatteristiċi li se jagħmlu l-awtorità Ewropea malajr u effettiva fid-deċiżjonijiet tagħha, se jagħmluha r-rabta koeżiva bejnna, mhux il-manipulazzjonijiet u l-isfond, u mhux l-espressjoni tal-poter minn dawk l-aktar b’saħħithom sa dawk l-aktar dgħajfa.

Aħna nirrikonoxxu li t-tranżizzjoni lejn awtorità Ewropea ċara li tirrappreżentana b’mod demokratiku mhijiex faċli, iżda hija meħtieġa, u hija inevitabbli. Wasal iż-żmien li l-Kostituzzjoni Ewropea tieqaf bħala abbozz iżda ssir formali u attiva, u huwa d-dmir tal-UE li tinforma lill-poplu dwar il-ħtieġa ta’ Kostituzzjoni Ewropea li tiddefinixxi Stat Ewropew koeżiv.

Dibattitu pubbliku jista’ jagħti tama. F’dinja li qed tinbidel fejn qed jitfaċċaw forzi ġodda, fejn l-awtoritarjaniżmu qed jinfirex, l-Ewropa politikament magħquda u demokratika ser tippromwovi l-valuri tagħha, ser ikollha preżenza qawwija, ser tibqa’ post ta’ prosperità u libertà. Flimkien nistgħu nirbħu.

Dibattitu pubbliku jista’ jtaffi l-biżgħat, f’dan id-dibattitu: Is-sinjuri se jirrealizzaw li t-trasferiment prudenti tal-fondi federali mhux se jċaħħadhom mill-ġid iżda se joħloq ġid li fih jistgħu jieħdu biċċa xogħol, eżempji storiċi bħal dawn jeżistu. Il-proponenti tas-sigurtà nazzjonali se jirrealizzaw li sistema ta’ sigurtà pan-Ewropea tiżgura l-istabbiltà b’mod aktar effettiv, tipprevjeni l-kunflitti reġjonali u l-flussi konsegwenti tar-refuġjati, tiżgura aċċess mingħajr xkiel għar-riżorsi naturali, u tistabbilizza l-prezzijiet tal-prodotti. Dawk li jipproponu stat iżgħar ser jirrealizzaw li struttura statali supranazzjonali b’saħħitha tista’ tappoġġa aħjar l-awtosuffiċjenza, u l-innovazzjoni, tagħti spinta lill-produttività, tipproteġi l-industrija Ewropea u l-produzzjoni agrikola, pajjiżi kbar oħra għamlu suċċess u kisbu t-tmexxija. Dawk li jipproponu l-identità nazzjonali ser jirrealizzaw li l-ebda identità ma hija assimilata, iżda hija l-identità Ewropea li hija msaħħa u li l-identità Ewropea hija l-garanzija għall-identità nazzjonali, razzjali, sesswali jew kwalunkwe identità oħra.

Aħna studenti minn skola fil-Greċja, iddiskutejna fid-dettall x’inhi l-UE, kif taffettwana u kif aħna bħala ċittadini ta’ għada jistgħu jinfluwenzawha. Naraw l-istorja tevolvi, nirrealizzaw ir-relazzjonijiet profondi u b’saħħithom li qed jiżviluppaw fl-Ewropa. F’dan il-kuntest estiż ġdid, aħna nitolbu s-suffraġju essenzjali, nitolbu li aħna nkunu dawk li jiddelegaw is-setgħa fil-livell sovranazzjonali, bil-ħsieb li niżguraw id-drittijiet fundamentali tagħna, nesprimu t-talbiet tagħna, niżviluppaw relazzjonijiet bilanċjati, nevitaw il-kunflitt, kooperazzjoni aħjar, u progress kollettiv. Aħna ma naċċettawx il-membri tal-kumitati u l-kunsilli li jiddeċiedu fl-assenza tagħna. Ma naċċettawx iċ-Ċina tax-xena politika Ewropea.

L-Ewropa, il-kontinent l-antik, il-kontinent li ta bidu għad-demokrazija, it-tidwil, id-drittijiet tal-bniedem, u l-istat, għadhom jistgħu jiġġeneraw ideat, hemm kostituzzjoni transnazzjonali fix-xatbiet, u aktar ma nkunu nistgħu nirrealizzawha aktar ma nkunu aktar sikuri f’dinja li qed tinbidel.

0
Vot

Ħalli kummment

Biex tkun tista’ żżid il-kummenti, għandek bżonn tawtentika jew tirreġistra.